Ga naar inhoud
  • 0

Passat


amasyali05

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Koop een goede kwaliteit schroefset en je fobie is over. Zelf rij ik met een schroefset van KW, model street comfort en als je daar mee gereden hebt dan is je fobie zo verdwenen.

 

Verlagen met niet-sportdempers is niet aan te raden. Reden is simpel: de standaard schokdemper is niet afgesteld op de kortere veerweg; de demping is te zwak en ondersteunt de op- en neergaande beweging van de veer niet.

 

Eibach levert complete onderstellen, net zoals H&R, KW, Koni, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop een goede kwaliteit schroefset en je fobie is over. Zelf rij ik met een schroefset van KW, model street comfort en als je daar mee gereden hebt dan is je fobie zo verdwenen.

 

Verlagen met niet-sportdempers is niet aan te raden. Reden is simpel: de standaard schokdemper is niet afgesteld op de kortere veerweg; de demping is te zwak en ondersteunt de op- en neergaande beweging van de veer niet.

 

Eibach levert complete onderstellen, net zoals H&R, KW, Koni, etc.

 

Die streetcomfort is inderdaad een super set 8-)

Maar de set kost meer dan 1000€ zonder montage en de topicstarter gaf aan 350€ te willen uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen zin in een schroefset onder de auto, puur omdat je van de meesten idd hoort dat kw goed is, en 1000,- voor een set veren om te zakken, sorry maar dat dacht ik niet.

Of ik probeer een keer die set van Sjaak autoservice, hoor ik goede berichten over.

Maar TA Techniks is ook goed, enkel keihard, das fijn onder een golf 2 die uber laag moet, zo min mogelijk demping.

Dus ik heb altijd al gewone dempers gehad en goed veer set erop en eibach is zonder meer goed. Dus ik kies eigenlijk die stap weer,

En dat het slecht is voor oem dempers is onzin, want die mogen tot 4 cm lager dan normaal. Persoonlijk snap ik dat slijtage wat rapper gaat maar daar laat ik het niet om.

Verder kom je dan bij koni setje street kit is volgens mij om die slag, maar oem en eibach is gewoon fijn rijden.

Ik heb nu een 3b weer en weet niet wat het is wat eronder zit, maar redelijk stug voor, en achter is ie minder stug, das pas lastig rijden.

Dus daar komen in de tijd ook weer gewoon eibach onder. op de originele dempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen zin in een schroefset onder de auto, puur omdat je van de meesten idd hoort dat kw goed is, en 1000,- voor een set veren om te zakken, sorry maar dat dacht ik niet.

 

Dat is jou keuze. Mijn keuze is om 1400 euro uit te geven om mijn auto de belangrijkste upgrade te geven die je een auto maar kan geven. Als je dat niet interesseert, dan is elke euro er eentje te veel.

 

En dat het slecht is voor oem dempers is onzin, want die mogen tot 4 cm lager dan normaal. Persoonlijk snap ik dat slijtage wat rapper gaat maar daar laat ik het niet om.

 

Je spreekt je zelf tegen. Het is slecht voor de dempers met als gevolg snellere slijtage.

 

Marketing technisch geven de leveranciers van verlaginsveren aan dat je met een verlaging maximaal 40mm kan verlagen om zo een bepaalde marktdeel te bedienen. Als je het onderstel wilt aanpassen om het rijgedrag te verbeteren en je stelt daar eisen aan, dan pieker je er niet over om te verlagen met standaard dempers. De kortere stijvere verlagingsveer heeft een hardere demping nodig en die hardheid heeft een standaard demper niet. De demper ondersteunt dus niet de veer. Voor de verlagings veer rij je als het ware met lekke dempers die te weinig tegendruk bieden.

 

Rijden met standaard dempers en verlagingsveren geeft de indruk dat het beter rijdt, maar dat komt puur en alleen door de kortere veerweg, waardoor het sportief aanvoelt. Het rijdt niet beter. Als je dat wel vindt, dan heb je geen ervaring met het rijden met een compleet sportonderstel en als je dat wel hebt dan stel je geen hoge eisen aan het rijgedrag van je auto. Dan is het alleen maar voor de looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die streetcomfort is inderdaad een super set 8-)

Maar de set kost meer dan 1000€ zonder montage en de topicstarter gaf aan 350€ te willen uitgeven.

 

De streetcomfort ligt niet in zijn budget, mijn voorbeeld was om aan te geven dat niet alle schroefsets per definitie slecht zijn. In tegendeel zelfs, een schroefset met instelbare dempers rijdt beter als een vaste set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het geen wat je wil voor dat geld eigenlijk niet te doen is.

Wil je veel lager als 40mm ga je gewoon veel comfort inleveren, en dan maakt het niet uit of je dit gaat doen met schroefset of met vaste set.

En zoals Marcel al aangaf is een set wat bij elkaar matcht altijd beter dan iets samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb geen zin in een schroefset onder de auto, puur omdat je van de meesten idd hoort dat kw goed is, en 1000,- voor een set veren om te zakken, sorry maar dat dacht ik niet.

 

Dat is jou keuze. Mijn keuze is om 1400 euro uit te geven om mijn auto de belangrijkste upgrade te geven die je een auto maar kan geven. Als je dat niet interesseert, dan is elke euro er eentje te veel.

 

En dat het slecht is voor oem dempers is onzin, want die mogen tot 4 cm lager dan normaal. Persoonlijk snap ik dat slijtage wat rapper gaat maar daar laat ik het niet om.

 

Je spreekt je zelf tegen. Het is slecht voor de dempers met als gevolg snellere slijtage.

 

Marketing technisch geven de leveranciers van verlaginsveren aan dat je met een verlaging maximaal 40mm kan verlagen om zo een bepaalde marktdeel te bedienen. Als je het onderstel wilt aanpassen om het rijgedrag te verbeteren en je stelt daar eisen aan, dan pieker je er niet over om te verlagen met standaard dempers. De kortere stijvere verlagingsveer heeft een hardere demping nodig en die hardheid heeft een standaard demper niet. De demper ondersteunt dus niet de veer. Voor de verlagings veer rij je als het ware met lekke dempers die te weinig tegendruk bieden.

 

Rijden met standaard dempers en verlagingsveren geeft de indruk dat het beter rijdt, maar dat komt puur en alleen door de kortere veerweg, waardoor het sportief aanvoelt. Het rijdt niet beter. Als je dat wel vindt, dan heb je geen ervaring met het rijden met een compleet sportonderstel en als je dat wel hebt dan stel je geen hoge eisen aan het rijgedrag van je auto. Dan is het alleen maar voor de looks.

 

 

Jammer..

Ik noem dit kontverhaal en leef nog lang en gelukkig.

Zonder 1400 kosten voor veren.. Ohja, ik rij gewoon vrij normaal, mischien is dat reden dat ik mij prima red met eibach op oem dempers.. En dat al jaren. en ik ken er heel veel die ook prima rijden op deze wijze.

Maar je hebt van de verbasterde bmw rijders die zeg god op de weg voelen en meer snelhijd dan een ander de bocht moeten hebben.. Ik geloof neit dat ik mij moet schamen met de auto's die ik geholpen heb op nader onderstel.

Er zijn belgen geweest die sweet in de handen hadden, en heb mij prima gered..

Met el cheapo, en blijf dit doen, want ik ben tevreden, en van die 1400 hoop ik mijn werkplaats te vullen met een brug dat ik met 1 druk op de knop de auto op 2 meter hoogte heb..

Verder vind ik je info onbelangrijk in de vraag van topic starter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer..

Ik noem dit kontverhaal en leef nog lang en gelukkig.

Zonder 1400 kosten voor veren.. Ohja, ik rij gewoon vrij normaal, mischien is dat reden dat ik mij prima red met eibach op oem dempers.. En dat al jaren. en ik ken er heel veel die ook prima rijden op deze wijze.

Maar je hebt van de verbasterde bmw rijders die zeg god op de weg voelen en meer snelhijd dan een ander de bocht moeten hebben.. Ik geloof neit dat ik mij moet schamen met de auto's die ik geholpen heb op nader onderstel.

Er zijn belgen geweest die sweet in de handen hadden, en heb mij prima gered..

Met el cheapo, en blijf dit doen, want ik ben tevreden, en van die 1400 hoop ik mijn werkplaats te vullen met een brug dat ik met 1 druk op de knop de auto op 2 meter hoogte heb..

Verder vind ik je info onbelangrijk in de vraag van topic starter.

 

Waarom ij het een kontverhaal vindt begrijp ik niet: je bevestigd (wederom) namelijk zelf wat ik uitleg, jou eisen aan een onderstel zijn niet zo hoog, waardoor jij tevreden bent met de standaard dempers en veren. Niets mis mee. Ik heb zelf zo ook jaren gereden (monroe reflex en eibach veren), totdat ik gereden heb met een compleet onderstel en het verschil heb ervaren.

 

Een goed onderstel is meer dan alleen met hoge snelheid door een bocht, daar heeft een schokdemper en veer deels invloed op. Een (dikkere) stabilisatorstang geeft veel meer invloed om de verdeling over de wielen zo goed mogelijk te krijgen.

 

De topic starter wil ik uitleggen waarom hij een fobie heeft met schroefsets. Hij baseert zijn keuze op 1 ervaring met een slechte kwaliteit schroefset. Laten we even duidelijk zijn, een compleet onderstel (4 veren en 4 dempers) van 230 is onmogelijk, dat geld ben je al kwijt voor 2 goede dempers. Als hij weet waarom de schroefset slecht is geweest, dan kan hij zijn keuze eventueel aanpassen. Ik ga daarbij niet in op zijn budget, omdat ik hem technisch advies wil geven, waarna hij zelf de keuze kan maken wat hij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met alle respect maar als je €1400 uit geeft aan een schroefset voor een Passat heb je het verkeerde type auto gekocht. Verder moet iedereen natuurlijk zelf weten wat hij met zijn auto doet.

 

De KW street comfort onderstel is juist bedoeld voor dit type auto's, de lange baan auto. De set is niet bedoeld voor circuit gebruik, maar juist voor de openbare weg met maximale behoud van comfort. Het geeft veel meer comfort dan welke verlagingset dan ook van KW. De niet verstelbare KW set van 30mm is bijvoorbeeld veel harder gedempt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaar ook dat het kw STREET comfort heet. Heb zelf op de auto hier voor (golf 5) een schroefset gehad van Weitec, was er erg tevreden over. Maar of dat ik weer kies ervoor weet ik niet, ga denk ik toch ook eerst is proberen met veren van Eibach.

 

Zou als ik jouw was gewoon wat proberen wat je denkt dat goed lijkt, een setje veren kosten de wereld niet en schroefkitke kan je altijd nog kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt helemaal. Ik heb een vaste set van KW onder mijn auto. en deze is behoorlijk stug, wat ik echt een nadeel vind.

Heb een OEM sport onderstel in de kast liggen, maar ben nog er nog niet over uit of ik die er wel of niet onder ga zetten.

Wegligging met KW is super. zelfs na ruim 350.000 km met deze KW set voelt de wagen nog super strak aan. Er zijn al diverse forum leden geweest die in mijn wagen hebben gereden en verbaasd waren over het weg gedrag. (km stand van de wagen is nu 520.000 km)

Zelf heb ik in jongere wagens gereden met nog geen 200.000 km op de teller die als dweilen aanvoelden.

Heb echter ook met Sietze zijn TDI TT5 gereden begin van het jaar die een sport OEM verlaging had. Vond de soeplesse daarvan zo fijn en dat mis ik dus bij mijn vaste KW set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden