Ga naar inhoud
  • 0

tanken gaat moeizaam


wulfke

Vraag

Sinds kort heb ik bij het tanken het probleem dat ik de tankslang niet meer in "automatisch vullen" kan zetten.

Dus de buis in de tankopening, aan de hendel trekken en het klepje bedienen om de tank automatisch vol te tanken lukt niet meer. Na een paar seconden slaat de hendel al terug dicht, als ik even wacht dan kan ik terug een paar seconden automatisch tanken.

Handmatig tanken lukt gelukkig wel maar enkel als ik de hendel niet te ver doortrek anders slaat deze ook terug af.

Dacht eerst aan teveel schuim van de diesel en daarmee eens besloten van een ander pompstation (ander merk) te gaan gebruiken maar hier ook hetzelfde fenomeen.

Ook moet ik zeggen dat ik van begin dat ik de wagen heb nooit echt een station heb gevonden waarvan de vulbuis mooi in de tankopening past of blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ligt aan de liter prijs :lol::lol::lol:

 

 

Ja zeker het is soort een beveiliging dat je niet vol tank anders word zo duur :-)

 

Gr Fai

 

Van de hoge brandstofprijzen heb ik niet zoveel last aangezien ik altijd tank voor 60eur :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is uw ontluchting nog wel goed van uwe bak , gaat zo iets in die trend zijn

als ge de achterste wiel kap er af neemt dan kunt ge zien waar de ontluchting naar toe gaat en of die niet geknikt zit

 

Goeie Guy, zat eigenlijk ook aan zoiets te denken maar omdat er niemand over begon dacht ik dat dit niet aanwezig was.

Weet je ook welke kuip er los moet ? waarschijnlijk deze aan de kant van de tankopening. en in welke richting ik moet zoeken. Moet wel zeggen dat de beide kuipen al meermaals zijn los geweest (zijn ondertussen nog niet vast geraakt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de ontluchting van de tank dicht zit

Zou je dan geen problemen onder vinden tijdens het rijden?

Door het vacuüm trekken van de tank krijg je normaal toch problemen met de brandstof toevoer?

Heb dit ooit voor gehad bij mijn scirocco

Toen was er ook een abnormaal sissend geluid bij het los doen van de benzine stop

 

P.s. Ik denk maar hard op

 

Groete!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou je dop verstopt moeten zitten.

 

De ontluchtingsslang is er alleen maar voor als je aan de pomp staat om je tank te vullen. Dat gaat met nogal een snelheid, dus de lucht die in de tank zit moet ook snel omhoog/weg kunnen om plaats te maken voor de brandstof. Vandaar dus de ontluchtingsslang die langs de vulpijp naar je vulgat loopt.

 

Als je klaar bent met tanken/vullen gaat de dop er weer op. De benzine die dan door de motor verbruikt word, gaat er veel langzamer uit, dan dat de benzine er in komt tijdens vullen/tanken. Dus in de dop zou een klein openingetje moeten zitten die op z'n gemak lucht in de tank kan laten om het dalende niveau te volgen/de luchtdruk gelijk te houden aan de omgeving.

 

Als dan dat gaatje dicht zit, dan trekt je tank vacuum. En dat hoor je dan bij het losdraaien van de vuldop.

 

8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is uw ontluchting nog wel goed van uwe bak , gaat zo iets in die trend zijn

als ge de achterste wiel kap er af neemt dan kunt ge zien waar de ontluchting naar toe gaat en of die niet geknikt zit

 

Goeie Guy, zat eigenlijk ook aan zoiets te denken maar omdat er niemand over begon dacht ik dat dit niet aanwezig was.

Weet je ook welke kuip er los moet ? waarschijnlijk deze aan de kant van de tankopening. en in welke richting ik moet zoeken. Moet wel zeggen dat de beide kuipen al meermaals zijn los geweest (zijn ondertussen nog niet vast geraakt.)

klopt is soms de oorzaak maar kan ook aan de hendel liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij springt het vulpistool ook soms wel 'n keer af, maar is echter alleen bij bepaalde tankstations :?: maar dat is echt maar heel af en toe, meestal werkt het gewoon (zelfs bij dats24 in hasselt én tongeren :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden