Ga naar inhoud
  • 0

Key-less entry werkt slecht


Noxian

Vraag

De key-less entry van m'n variant werkt erg slecht.

In 5 van de 10 keer ontgrendelt de auto niet als ik aan de handgreep trek terwijl de sleutel in m'n broekzak (het dichtst bij het portier) zit.

Ook het afsluiten (de buitenzijde van de greep even aanraken) werkt vaak niet.

Geirriteerd moet ik in die gevallen alsnog de sleutel uit m'n broekzak halen en de afstandsbediening gebruiken.

 

Dit is al zo sinds het begin dat ik de auto heb (feb '12) en gebeurt met beide sleutels.

 

Is dit een bekend euvel?

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het mij vraagt.. is Kessy een waardeloze optie, lekker zelf met de AB openen en sluiten, heb je tenminste geen gezeik dat die niet open of op slot wilt gaan.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Lusch: Ik weet dat je echt met je hele hand (4 vingers...) in de greep moet gaan en dan trekken, maar het werkt echt zeer regelmatig niet.

 

Ik vind het een duurbetaalde optie die mijns inziens veel betrouwbaarder zou moeten werken. Ik heb van een degelijk Duits merk een beduidend hogere verwachting dan als ik een Renaultje had gekocht... (key-less entry werkt met een Renault trouwens WEL goed!!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook Kessy en ik zie het nut er ook niet van. Ik heb er eerder last van dan dan dat ik er gemak of plezier aan beleef. Vaak gaan de deuren gewoon open als ik in de buurt ben van mijn auto, maar het gebeurt ook meer dan eens dat ik sta te trekken aan de deurgrepen zonder dat er wat gebeurt (en ja, het batterijtje van de afstandsbediening heb ik al vernieuwd).

Wanneer ik de deuren open zonder de knop op de afstandsbediening daarvoor te gebruiken en ik wil de auto starten gebeurt het vaak dat er helemaal niets gebeurt (behalve dat alle elektronica als radio en lampen aan springen). Ik kan dan doen wat ik wil met de 'nep' sleutel in het contact, maar ik kan in zo'n geval de motor nooit starten voordat ik op de afstandsbediening 1x op 'deuren openen' druk. Daarna heb ik 1 startpoging. Slaat de auto niet aan voordat ik de startsleutel loslaat, moet ik met de afstandsbediening de auto op slot drukken om 'm daarna weer open te drukken. Dan moet ik de startsleutel weer zover mogelijk uit het contact trekken en pas dan heb ik weer 1 startpoging.

Wat denk je dat er gebeurt wanneer ik even stop op de weg (brug open, kinderen op school uit de auto laten, etc) en m'n motor even afzet? Inderdaad, startsleutel er zover mogelijk uit, deuren op slot, deuren open, en dan pas weer starten.

Gelukkig is het nog nooit gebeurt, maar wat denk je hoe je je voelt als je bij een groen stoplicht per abuis je motor laat afslaan? Sta je 30 seconden te kloten voordat je kan starten.

 

En als je dan je auto verlaat en je wilt 'm handig op slot doen, ga je niet met je vingers precies dat kleine knopje op je deurgreep zoeken om daar op te drukken. Nee, je gooit je deur achter je dicht en loopt van je auto vandaan. En terwijl je wegloopt druk je nog steeds oud en vertrouwd op de 'deuren sluiten' knop op je afstandsbediening, puur omdat dat makkelijker werkt.

 

 

Het enige voordeel dat ik er van merk is wanneer ik met een boodschappenkrat in m'n handen sta en ik wil de achterbak openen. Dan is het handig omdat je dan niet naar je afstandsbediening hoeft te grijpen.

Maar dat kleine voordeel ruil ik graag in tegen de startellende die ik dagelijks ervaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook Kessy en ik zie het nut er ook niet van. Ik heb er eerder last van dan dan dat ik er gemak of plezier aan beleef. Vaak gaan de deuren gewoon open als ik in de buurt ben van mijn auto, maar het gebeurt ook meer dan eens dat ik sta te trekken aan de deurgrepen zonder dat er wat gebeurt (en ja, het batterijtje van de afstandsbediening heb ik al vernieuwd).

Wanneer ik de deuren open zonder de knop op de afstandsbediening daarvoor te gebruiken en ik wil de auto starten gebeurt het vaak dat er helemaal niets gebeurt (behalve dat alle elektronica als radio en lampen aan springen). Ik kan dan doen wat ik wil met de 'nep' sleutel in het contact, maar ik kan in zo'n geval de motor nooit starten voordat ik op de afstandsbediening 1x op 'deuren openen' druk. Daarna heb ik 1 startpoging. Slaat de auto niet aan voordat ik de startsleutel loslaat, moet ik met de afstandsbediening de auto op slot drukken om 'm daarna weer open te drukken. Dan moet ik de startsleutel weer zover mogelijk uit het contact trekken en pas dan heb ik weer 1 startpoging.

Wat denk je dat er gebeurt wanneer ik even stop op de weg (brug open, kinderen op school uit de auto laten, etc) en m'n motor even afzet? Inderdaad, startsleutel er zover mogelijk uit, deuren op slot, deuren open, en dan pas weer starten.

Gelukkig is het nog nooit gebeurt, maar wat denk je hoe je je voelt als je bij een groen stoplicht per abuis je motor laat afslaan? Sta je 30 seconden te kloten voordat je kan starten.

 

En als je dan je auto verlaat en je wilt 'm handig op slot doen, ga je niet met je vingers precies dat kleine knopje op je deurgreep zoeken om daar op te drukken. Nee, je gooit je deur achter je dicht en loopt van je auto vandaan. En terwijl je wegloopt druk je nog steeds oud en vertrouwd op de 'deuren sluiten' knop op je afstandsbediening, puur omdat dat makkelijker werkt.

 

 

Het enige voordeel dat ik er van merk is wanneer ik met een boodschappenkrat in m'n handen sta en ik wil de achterbak openen. Dan is het handig omdat je dan niet naar je afstandsbediening hoeft te grijpen.

Maar dat kleine voordeel ruil ik graag in tegen de startellende die ik dagelijks ervaar.

 

Dit stukje snap ik niet! Als jij met een een boodschapenkrat aan komt lopen, dan ziet de auto dat, en die doet de achterklep om hoog? Je moet toch als nog met je hand naar de achterklep hendel dus als nog niet makelijk lijkt me. Dan vind ik de afstandsbediening makelijker omdat die in hand met krat kan houden en zo je klep kan openen zonder je hand aan de klep te begeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Been / knie onder je krat, 1 hand vrij, snel naar de hendel om de achterklep te openen, en je hand weer terug aan je krat. Dit alles in 1 beweging van nog geen 2 seconden en dus net snel genoeg dat je krat niet van je been afvalt of jij je evenwicht verliest en zelf de straat kust :)

 

Wanneer je met opgetrokken been je sleutel uit de broekzak moet halen gaat dat al vrij moeizaam (of je de opening van je jaszak probeert te vinden) en daarna heb je ook nog even tijd nodig om de knop op de AB te vinden. In de praktijk blijkt voor mij dat dit het enige voordeel is. Zoals gezegd, een heel klein voordeeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ MrManuzz: Ik heb op m'n variant gelukkig de meer dan perfect werkende DSG-bak en dit werkt samen met de key-less entry en startknop MEER dan perfect ;-)

Ik plaats de sleutel nooit in het dashboard en gebruik altijd de startknop; dit gaat altijd goed en bevalt me werkelijk perfect!

't Is alleen jammer dat dit genot telkens zo wordt verziekt door het niet meer dan matig functionerende key-less entry :-(

Trouwens, hetzelfde key-less entry werkt ALTIJD goed bij de achterklep (snap er niks van...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het (keyless) ook en ik moet eerlijk zeggen het is even wennen maar het werkt perfect. Helemaal in combinatie met het start-stop systeem. Ik laat de auto wel eens per ongeluk afslaan bij het wegrijden en dan hoef je niets te doen. Even wachten met ingetrapte koppeling en dan start ie weer vanzelf.

Ook leuk is dat de kofferdeksel automatisch opengaat als je even op het embleem drukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rij nu met mijn variant 2011 al een 3 tal weken rond,

alleen maar lof voor het keyless systeem,werkt perfect!

gwoon de sleutel in je broek laten, duerhendel vastnemen , instappen en op de knop drukken....hoe simpel kan het leven niet zijn....

Ik was het beu met de sleutel, vandaar deze optie, fabrieksaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt idd super. Mijn vrouw wil niets anders meer.........

 

Laatst wel een klant gehad met storingen aan Kessy, na veel meten en nadenken kwamen we tot de conclusie dat het relais in de zekering houder voorin de motorruimte te losjes in de houder zat. (is trouwens een terugroepactie). De zekering kast is vervangen en de klant heeft geheel tevreden ons pand verlaten.

 

Is een tip om eens na te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ook niet onder de i druk, ondanks dat alles goed werkt.

Vind het een niet echt nuttige optie, maar ja, het zat er op.

Je hebt toch altijd de sleutels nodig, ik vind ff drukken niet echt een probleem.

Juist de nieuwe passats hebben de mogelijkheid om de kofferbak met je voet te openen.

Dan wordt het handiger, nu open ik hem soms met mij voet of pink.

Maar nodig...nee. Liever met pincode oid, dus zonder sleutel.

 

Al die onzin, kan ook stuk.

Mijn standkachel is stuk, reparatie kost 300euro.

Heb deze winter 1x de krabber nodig gehad....

Zat er op....is kapot...dus kost het ook veel geld.

Een mens is verwend....koop 10 kessys's van mijn part,

Als ik een auto nieuw kocht, zou ik er nog geen 5 euro voorover hebben.

 

En nu ik toch off topic ben:

Wat is het nut van een zonnenscherm (rollo) bij getinte achterruiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En nu ik toch off topic ben:

Wat is het nut van een zonnenscherm (rollo) bij getinte achterruiten?

 

Geen... of een heel klein beetje :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben ook niet onder de i druk, ondanks dat alles goed werkt.

Vind het een niet echt nuttige optie, maar ja, het zat er op.

Je hebt toch altijd de sleutels nodig, ik vind ff drukken niet echt een probleem.

Juist de nieuwe passats hebben de mogelijkheid om de kofferbak met je voet te openen.

Dan wordt het handiger, nu open ik hem soms met mij voet of pink.

Kessy werkt gelukkig ook op de deuren en niet alleen op de achterklep ;). Ik heb m'n sleutel altijd in mn zak zitten, haal m er nooit uit.

 

Echt een super optie vind ik... en zou ook niet meer zonder willen.

 

En nee die rollo's hebben totaal geen nut :!: (zeg ik alleen omdat ik ze niet heb :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Easy-acces op de achterklep was pas bestelbaar na week 45 van 2011. helaas net te vroeg de passat besteld. Mijn vrouw heeft de sleutel altijd in de tas zitten en hoeft dus nooit te graaien in haar tas om dat ding te vinden. Wat een zooi kan daar in trouwens!! Tikje op de startknop en hij komt tot leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook kessy op m'n 3c, het is een geweldige optie, zat er toevallig op.

Je hoeft nooit je sleutels te zoeken, vooral bij de vrouw in de tas...

 

Maar sinds kort na het vervangen van batterij in de afstandbediening werkt hij bijzonder slecht, meer niet dan wel.

 

Weet iemand een oplossing???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar sinds kort na het vervangen van batterij in de afstandbediening werkt hij bijzonder slecht, meer niet dan wel.

 

Weet iemand een oplossing???

Gisteren de batterij in m'n zender vervangen, geen enkel probleem ondervonden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden