Ga naar inhoud

Hoe zit het nou precies met Xenon en auto's van bj 2007+??


Ozzy

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst is gelezen dat als je auto van na 2007 (volgens mij, niet zeker) is en je Xenon erop hebt, dat je verplicht bent om koplamp sproeiers te hebben met automatische hoogte verstelling.

 

Heb je dat niet? dan kan je een prentje verwachten van ome agent en je kan ook een APK afkeurpunt krijgen, wie kan dit bevestigen? want ik wil het wel erg graag weten, wie weet heb ik misschien geen OEM Xenon meer op de volgende auto (Passat) :( , dan kan ik er een mooie 5000k setje erop monteren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jaap :thumb:

 

Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.

 

Zodra de ''nieuwe'' auto er is, gelijk Xenon 5000K setje erin. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

troost u, in .be mag het in z'n geheel NIET zonder de nodige extra aanpassingen :(

 

Maar Guy rijd ook rond met Xenon? of zag ik het verkeerd op de VAG meeting in Drachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, 't is niet omdat het niet mag... dat het daarmee ook meteen niet gebeurt, laat ik het zo (voorzichtig) stellen.

 

Als iedereen zich hier aan alle regeltjes zou moeten houden, dan reden er hier alleen OEM producten rond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, 't is niet omdat het niet mag... dat het daarmee ook meteen niet gebeurt, laat ik het zo (voorzichtig) stellen.

 

Als iedereen zich hier aan alle regeltjes zou moeten houden, dan reden er hier alleen OEM producten rond ;)

 

Nou dan... gewoon Xenon derin knallen :wink::)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoef geen xenon, heb daar zo mijn redenen voor :)

 

ik heb 100 watt witte halogeen lampen erin zitten, geeft ook 'n pak licht (originele 55 watt halogeen was idd zware teleurstelling) en ik hoef niet elk jaar te klooien voor de keuring (APK zoals jullie 't noemen) en ik hoef me ook geen zorgen te maken als ik aan de kant word gezet door oom agent.

 

Ik ben gewoon oud aan 't worden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoef geen xenon, heb daar zo mijn redenen voor :)

 

ik heb 100 watt witte halogeen lampen erin zitten, geeft ook 'n pak licht (originele 55 watt halogeen was idd zware teleurstelling) en ik hoef niet elk jaar te klooien voor de keuring (APK zoals jullie 't noemen) en ik hoef me ook geen zorgen te maken als ik aan de kant word gezet door oom agent.

 

Ik ben gewoon oud aan 't worden :mrgreen:

 

Waar heb je deze gekocht dan? En zijn ze gewoon plug and play? Want twijfel over pilot xenon omdat ge die dan elk jaar er moet uithalen voor keuring en da zie ik ni zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik heb 100 watt witte halogeen lampen erin zitten, geeft ook 'n pak licht

 

Zijn ze niet te fel dan? dat ze tegemoet komend verkeer verblinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst is gelezen dat als je auto van na 2007 (volgens mij, niet zeker) is en je Xenon erop hebt, dat je verplicht bent om koplamp sproeiers te hebben met automatische hoogte verstelling.

 

Heb je dat niet? dan kan je een prentje verwachten van ome agent en je kan ook een APK afkeurpunt krijgen, wie kan dit bevestigen? want ik wil het wel erg graag weten, wie weet heb ik misschien geen OEM Xenon meer op de volgende auto (Passat) :( , dan kan ik er een mooie 5000k setje erop monteren :)

 

 

Wel leuk zo topik

@Ozzy

wel raar want mijn auto uit 1999-2000 zit OEM Xenon erop met koplamp sproeiers en met automatische hoogte verstelling. :angel:

en wel je info hebben voor en auto uit 2007>> :mrgreen:

 

Gewoon inbouwe netjes goeden Xenon setje met 4800k of 5000k en heel goed koplampen afstellen dat ziet er normaal uit zo niet 8000 a 12000 erin dan zit de APK en ome agent dat er iest niet klop aan de auto. :twisted:

 

en @Kritstof

 

ik heb paar auto's nieuw kabels van de koplamp vervangen want die zijn weg gesmolten omdat zowarm werd door echte 100W lampen en ook ander auto's lichtschakelaar vervangen want van binnen is het weg gesmolten en ook met echte 100W.

 

en ik zag ook de koplampbehuizing beetje vervaag aan de binnenkant van de kunstofglas komt echt door het warmt van de lampen echt 100W.

 

en hoe ziet jou de kabels eruit nu en de binnenkant van de kunstofglas of heb jij dan 55w lampen erin maar de opbrenst van 100W :?:

 

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij al zeker vier, vijf jaar rond met 100 watt halogeen lampen. Zowel in m'n volvo als in m'n hornet zaten die dingen en nooit problemen mee gehad hoor... indien dat bij de passat wel problemen gaat geven, zegt dat dan imho meer over de passat zelf als over die lampen...

 

M'n bekabeling ziet er perfect normaal uit, net als de koplamp zelf overigens. En gezien ik nu net de eerste 10 000 km erop heb zitten met de passat, en je daarbij mag incalculeren dat mijn lichten ALTIJD aan staan vanaf dat het contact erop gaat, zou je op die tijd toch al wel wat kunnen merken, lijkt mij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb deze Passat 2e hands gekocht. Af-Fabriek zit hier Xenon verlichting in met automatische hoogte-afstelling (handig !) en koplampsproeiers (irritant zeg. spuit de hele motorkap onder :-( ). Xenon geeft wel erg prettig licht en hoewel ik de automatische verlichtingsstand gebruik, staan ze niet zoveel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze Passat 2e hands gekocht. Af-Fabriek zit hier Xenon verlichting in met automatische hoogte-afstelling (handig !) en koplampsproeiers (irritant zeg. spuit de hele motorkap onder :-( ). Xenon geeft wel erg prettig licht en hoewel ik de automatische verlichtingsstand gebruik, staan ze niet zoveel aan.

 

De automatische verlichtingsstand staat idd niet vaak aan, ik maak wel is mee dat ze niet eens aangaan in een donkere bos met zonneschijn, dan is het eigenlijk verplicht dimlicht te voeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe jij met je vader zijn auto in een donker bos dan??

 

Rondrijden, zoeken naar meiden die een lift nodig hebben en kijken hoe hoog me grootlicht brand (en die brand eruugggg hoog :shock: ) :lol:

 

 

Ik bedoelde eigenlijk van die bossen waar je wel is van dat zonneschijn ziet stralen tussen de bomen door en daar hoor je dimlicht te voeren, anders heb je de kans dat je tegenligger je niet ziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden