Ga naar inhoud
  • 0

Eibach 30mm veertjes geplaatst met foto. Pag2


ArieV

Vraag

Hallo mede forumers ik zit met een vraag.

Ik heb een passat variant 1.4tsi highline en nu heb ik gemeten dat mijn auto vanaf de onder zijde dorpel tot de straat 17cm is en dat lijkt mij erg hoog, een tiguan is 20cm :?

Nu heeft een buurman ook een passat variant ook geen bluemotion en hebben op de zelfde manier gemeten en die heeft 13cm speling.

Nu is mijn vraag hoeveel bodem speling hebben jullie of hadden, en wat is er eventueel gemonteerd.

En een fotootje is altijd leuk.

 

Er zitten nu 16inch velgjes op.

post-17206-1423827545,489_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Verlagen is ook wel de bedoeling, zou graag een Koni set willen met die H&R veren.

Maar als een standaard passaat 13cm is en ik verlaag er 4 dan hou ik weinig over en moet ik de auto voor in de straat parkeren met die k....t drempels hier.

Wat voor sommige hier in de straat al van toepassing is.

Is 17cm origineel dan 4cm er af dan hou ik een goed acceptabel hoogte over.

Vandaar de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij benadering:

 

  • Onderkant dorpel-grond: 14cm
  • Onderkant wielkast achter-midden wielnaaf: 33cm
  • Onderkant wielkast voor-midden wielnaaf; 34cm

 

Verlaagd met Koni Sportkit 40mm en 19inch velgen met 225/35 banden.

 

Heb nog nooit een drempel geraakt, rij er wel met beleid overheen :wink:

post-12335-1423827545,6452_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Daan

 

Ja.. maar wat voor drempels hebben jullie daar? hier in Deventer hebben we nog is drempels, waar je bijna U tegen gaat zeggen.. :?

 

Zonder verlaging raak ik ze nog niet, maar met verlaging weet ik zeker dat je er niet over heen komt, of minstens je motor-bodemplaat raakt.

 

Zulke drempels hebben we hier, alleen nog erger dan wat je op de foto ziet en dat is met auto's geparkeerd langs beide kanten, je kan ze vaak niet vermijden. Het lijkt er bijna op dat je een stoep oprijd... :shock:

post-16456-1423827545,7858_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die drempels hebben we ook ;-)

Ook die exemplaren waar weer een knik in zit, e.d. Volgens mij moeten de drempels wel voldoen aan bepaald max. hoogte en hellingshoeken.

Het echte probleem met mijn huidige verlaging, is bij het oprijden van bepaalde 4-koloms bruggen met zo'n opstaande rand aan de binnenkanten. Daar raak ik de bodemplaat tussen de wielen wel mee. Kwestie van een extra verhoging leggen onder de oprijplaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben drempels liggen (na gemeten met waterpas en rol maat van 8cm hoog) niet schokkend maar de wielbasis van de passat is te lang en dus staan de voor en achterwielen voor en achter de drempel.

Voor een standaard auto geen probleem maar er staat nu een bmw M5 die de straat niet inkomt omdat hij te laag is.

Het zijn een soort beton randen dus deze zullen ook niet echt lekker zakken namate het verkeer er over heen rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Daan

 

Ja.. maar wat voor drempels hebben jullie daar? hier in Deventer hebben we nog is drempels, waar je bijna U tegen gaat zeggen.. :?

 

Zonder verlaging raak ik ze nog niet, maar met verlaging weet ik zeker dat je er niet over heen komt, of minstens je motor-bodemplaat raakt.

 

Zulke drempels hebben we hier, alleen nog erger dan wat je op de foto ziet en dat is met auto's geparkeerd langs beide kanten, je kan ze vaak niet vermijden. Het lijkt er bijna op dat je een stoep oprijd... :shock:

 

noem je dat 'n drempel ozzy? daarvoor vertraag ik niet eens :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@kristof

Zat net foto's te kijken van jou auto. Vind het erg mooi dat alles mee gespoten is. Zie je niet vaak.

 

het verschil valt pas écht hard op, als ik naast een "gewone" zilveren 3c sta geparkeerd. Volgende keer als ik me nog zo 'ns ergens naast ene kan parkeren, ga ik er 'ns rond met m'n gsm/camera 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@kristof

Zat net foto's te kijken van jou auto. Vind het erg mooi dat alles mee gespoten is. Zie je niet vaak.

 

het verschil valt pas écht hard op, als ik naast een "gewone" zilveren 3c sta geparkeerd. Volgende keer als ik me nog zo 'ns ergens naast ene kan parkeren, ga ik er 'ns rond met m'n gsm/camera 8-)

 

Of kom na de JD meeting, ik zal er zijn met me zilvere 3C (die we binnenkort gaan kopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BILSTEIN B12 + EIBACH PRO KIT set is binnen voor en achter 30mm omlaag :mrgreen: .

Alleen nog even een dag vinden om te sleutelen.

Ben heel benieuwd naar het resultaat.

 

wil ik ook wel zien :D

 

ik ben er nog steeds niet uit :(

KW inox line V1

B B12 +EiB pro kit

Koni+H&R

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wou eerst de koni set van 40mm maar een maatje heeft deze besteld maar had de verkeerde veerpoot diameter besteld ik heb hem over genomen. Die 10mm zal het verschil niet maken kwa rijden, looks mischien wel. Maar heb ook nog een kleine meid achterin zitten dus een beetje comfort is wel gewenst. Zodra hij geplaatst is komen de foto's. Zal er ook een pasr proberen te maken tijdens het wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker bezig geweest van de week en wou de veertjes en dempers plaatsen, maar helaas het past niet.

Me maatje zij dat het zou passen en de verkoper ook nu blijkt de set voor een passat cc te zijn maar in de doos van een passat variant, kon het gelukkig wel terug brengen.

Ik ga zaterdag de boel weer los halen en alleen Eibach veertjes plaatsen ik weet dat een complete set beter is maar het vrouwtje was het er niet mee eens en ben toch gezwicht voor haar charmes (alweer) :embarassed:

Als ze versleten zijn bestellen we gewoon de Bilstein dempers en als het goed is slijten de originele nu sneller.

Even een plaatje wat er onder komt.

post-17206-1423828236,9491_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo eindelijk de veertjes er onder. En de looks bevallen me uitstekend en het comfort is in mijn ogen beter geworden.

De eerste kilometers gereden te hebben mis ik de sport dempers niet.

Na gelezen te hebben op het forum dat het slecht werk kan zijn viel het alles mee. Zijn bij elkaar 4 uurtjes bezig geweest en gelukkig hoefde de aandrijfas niet los.

post-17206-1423828252,4326_thumb.jpg

post-17206-1423828252,5107_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal ook mijn bevinden plaatsen daar heb ik dit topic voor geopent.

 

Onderkant dorpel-grond: 15cm

Onderkant wielkast achter-midden wielnaaf: 34cm

Onderkant wielkast voor-midden wielnaaf; 35cm

 

Eibach 3cm verlagings veren op origenele dempers winterbanden 205/55/R16

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden