Ga naar inhoud

code RNS300


serow

Aanbevolen berichten

hallo mede passat rijders.

 

heb een paar weken terug mijn radio vervangen er zat een rns300 in.

 

deze is auto was gekocht bij VW Century in Groningen. vorig week mijn rns300 verkocht en voorheen had ik naar Century gebeld voor de code. en ze vertelden mij dat hij op de navi was gedrukt met een stempel. en klopt ook zag er 4 cijfers op gedrukt met die vertrouwen verkocht, en wat bleek nu dat dat de code niet is. bel ik ze weer op vertel dat hij is verkocht wordt er verteld dat ik met de auto en radio naar Groningen moet rijden voor het online aanvragen van een code :angry: maar dat ding is al verkocht en als ik kijk in het onderhoudsboekje staat er netjes in van voor in het map heb je een radiokaart daar staat je onderdeel nr en code op en wat stond er op dat kaartje NIKS.

misschien dat er iemand is die het wel weet. heb hieronder de gegevens van de rns300.

 

RNS 300

 

1KO 035 191 D

VWZ1Z2F6490067

 

weet iemand toevallig hier de code van?

 

Groetjes Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Pool kan je die code vast zo vertellen, misschien moet je deze vraag op een Pools forum plaatsen :lol:

 

Alle gekheid op een stokje, hier heb je natuurlijk niets aan maar de dealer zou het toch moeten weten :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha een pool inderdaad maar als ik hem zo iets vraag is mijn RNS510 wel weg denk ik :P

 

idd dat vertelden zij mij ook.. maar volgens mij moet de eerste dealer dat waar de auto van afkomstig is zulke dingen toch terug kunnen terug vinden:

 

ze hadden het over diefstal dergelijken het moet allemaal officieel ok begrijp ik.

maar als de seri-nummer niet is geregistreerd op die (mijn) auto hoe moeten ze dan weten op welke auto hij is geregistreerd EN of het wel diefstal is of niet?

ik heb alle papieren van de auto als ik alle cijfers letters van de auto doorgeef MOETEN ze het toch terug zien, tenminste dat begrijp ik dan bij me zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

K had mijne rcd 300 ook kunnen verkopen

Maar net als bij jou was de code kaart niet ingevuld

Voor de code op te vragen wou de dealer mij 40 euro aanrekenen (voor mijn eigen code uit mijn eigen wagen :angry:)

Als ze het willen kunnen ze het allemaal maar een beetje goede wil is vaak ver zoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de rns weer terugplaatsen in je eigen auto zonder een code hoeven in te voeren.

Dat het opvragen geld kost klopt, ook voor de dealer hangt er nl een "MAAR" aan.. ze krijgen nl bezoek als ze proberen een gestolen NAVI aan te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt in je eigen auto wel de auto slaat de code op.

 

maar in mijn geval de navi verkopen, heb je er niks meer aan. en ze moeten toch volgens mij wel op de radiokaart de code noteren? er staat duidelijk een vak met code op dat waar ze de code moeten noteren en in de boekje van de rns staat dat ook beschreven dat het op de radiokaart moet staan

 

stel dat ik mijn auto een complete reset geef? hoe zit het dan moet je dan niet alsnog de code opnieuw invoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan toch voorkomen dat je can gateway op hol gaat slaan dat hem moet resetten ofso. de kans is wel nihil maar je weet maar nooit moet je dan nog eens 40 euro erop gooien voor 4cijfers 10 euro de cijfer wel lekker zeg :D haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dealer heeft gratis de code van mijn rcd300 opgevraagd.

Ze hebben een chassisnummer nodig en dan mag van elke passat zijn.

 

Goede dealer zoeken dus

 

Een goede dealer zou legimitatie, tenaamstelling en chachisnummer vragen om zeker te stellen dat je voor jou auto een code nodig hebt. En niet dat de teleshopper bij een dealer komt met een "geleende"toestel met jou chasisnummer zonder kenteken papieren een code krijgt.

Dan vindt ik dat die goede dealer medeplichtig is aan heling van eventuele geleende toestellen.

Maar dat is mijn mening. Je kan het ook zien als goede service :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben er vast klant. Tik er per jaar ongeveer 2000euro af aan onderhoud dus dan mag er wel service zijn toch :D

 

En beter gratis dan 40euro betalen zoals de meeste andere dealers.

En als iemand een RCD300 steelt dan mogel ze ook om legitimatie vragen als je met een vreemd ventieldopje aan komt zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk als vaste klant mag je dat verwachten, dat is top service en helemaal dat het kostenloos kan.

Maar nu kom ik bij jou dealer, nog nooit geweest en ik vraag code voor een rns. Ik geef ze chachis nummer van willekeurig passat en ik zou de code zo gratis krijgen. Dat zou ik niet vinden kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

. en ze moeten toch volgens mij wel op de radiokaart de code noteren? er staat duidelijk een vak met code op dat waar ze de code moeten noteren en in de boekje van de rns staat dat ook beschreven dat het op de radiokaart moet staan

 

Volgens mij wordt al sinds 2007 geen code op papier meegeleverd met een nieuwe Passat. Voorheen wel, dus vandaar het vakje waar de code ingezet kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad zou niet kloppen, maar ze hadden het over gestolen navigaties.

Volgens mij moet dan elke navigatie tog gerigstreerd staan op een auto? Dus als ik de chasis nr. Opgeef

Moeten zij het zo terug kunnen zien in de systeem van ja deze art. Code/nummer (van de navi) hoort bij deze auto.

Mijn werlgever heeft een e.klasse al zijn auto gegevens staan digitaal vast.. elke dealer kan zijn gegevens van zijn auto terug zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden