Ga naar inhoud
  • 0

Auto start niet / moeilijk bij warme motor


Murat

Vraag

Hoi,

 

ben net gebeld door mijn vrouw en ze geeft dat de auto niet meer start, het begon met moeilijk starten en nu niets meer ( je hoort wel geluid als je wilt starten en accu is niet leeg). Wat kan het zijn? Iemand een idee of ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

heb net ergens wat gelezen over temperatuursensor, zou dat het kunnen zijn? Op moment dat voorgloeilampje brand kan je gewoon starten maar bij warme motor brand dat natuurlijk niet waardoor je niet kan starten dus temperatuursensor??

 

Kan je toevallig temperatuursensor via vagcom uitlezen? Zo ja wat kost zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sensor (G62) is ok.

Timing nokkenas is ook ok (G40)

Krukaspositiesensor (G28) is ook ok.

Inspuithoeveelheden zijn ook ok.

Laadspanning (stroom weet ik niet maar de auto startte nu natuurlijk goed) accu is ook ok.

En de brandstofpomp in de tank doet het ook.

Murat vraagt bij de tuner nog even na of er ook een warme start correctie is uitgevoerd (is dat ook nodig bij een 3BG??).

Paar kleine fouten gevonden en gereset maar dat had niets met het starten te maken o.a. communicatie gateway met door driver en temp flap AC.

 

Niets kunnen vinden dus. Iemand nog ideeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de golf moest een nieuwe startmotor in... toerental was te laag van de startmotor bij warme motor. Gevolg was langer door starten, opgelost door van een nieuwer bouwjaar een startmotor er op te zetten. Of dit verhaal op gaat voor jou passat? geen idee.

 

Of dit dus met een software update op te lossen is? Volgens mij ben je dan ook je tuning kwijt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij de golf moest een nieuwe startmotor in... toerental was te laag van de startmotor bij warme motor. Gevolg was langer door starten, opgelost door van een nieuwer bouwjaar een startmotor er op te zetten. Of dit verhaal op gaat voor jou passat? geen idee.

 

Of dit dus met een software update op te lossen is? Volgens mij ben je dan ook je tuning kwijt?

 

De softwareupdate tbv starten kan alleen een tuner..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe bedoel je niet starten?

 

Helemaal niet rondgaan bij het omdraaien van de sleutel, of wel rondgaan maar niet aanslaan bij het omdraaien van de sleutel?

 

Helemaal niet rondgaan bij het omdraaien van de sleutel -----> misschien contactslot niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe waren de koeken? :mrgreen:

 

Haha geen koek gezien, maar Murat had zijn zoon bij zich misschien dat ie er meer van weet :lol: .

We zijn trouwens ook niet aan de koffie toegekomen, doen we een andere keer nog wel.

 

Ik zag dat de chromen lijst bij een achterraam (sedan) iets naar buiten stond. Is dat op een of andere manier weer te fatsoeneren?

 

Was een mooie kleur dat groenachtige grijs. Heet dat Fresco groen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe waren de koeken? :mrgreen:

 

Haha geen koek gezien, maar Murat had zijn zoon bij zich misschien dat ie er meer van weet :lol: .

We zijn trouwens ook niet aan de koffie toegekomen, doen we een andere keer nog wel.

 

 

 

Dat gaan we zeker nog wel doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag naar een garage geweest en toevallig voor de garage startte mijn auto even niet en daarna weer wel. Wat mijn opviel was dat de gloeilampje niet brandde toen die niet wilde starten, meteen daarna ging me gloeilampje branden en hij startte. Monteur gaf aan dat het met de startrelais 109 te maken had (onder het stuur). Kan dat kloppen? Zo ja weet iemand 't productcode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat zou idd best kunnen, gewoon bij de dealer even vragen naar een start/ontlastrelais voor jouw Passat, kan best zijn dat je nu een ander nummer terug krijgt, bijv 370.

 

Volgens Etka is het gloeirelais nr 202.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kom net van de dealer en die konden relais 109 niet in hun systeem vinden. Ik heb net relais 202 eruit gehaal en kan auto gewoon starten. Ik ga binnenkort op vakantie en als er onderweg auto niet start, wat kan ik dan het beste doen (Anwb bellen kan altijd :? )?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren kon ik weer 5 -6 keer de auto niet starten bij warme motor, als ik 't sleutel draai en voorgloeilamp brandt niet wil die niet starten en na paar keer zelfde handeling uitvoeren en dan brand voorgloeilampje kan ik weer starten. Ik snap er niets meer van..... Bij de garage heeft de monteur bij voorgloeien accu en kabel gemeten en dat was oke

 

Wat kan ik het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden