Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe Passat gekocht! een paar vraagjes...


Insane J

Vraag

Gisteren is het gelukt, ik heb een "nieuwe" passat gekocht! althans, voor mij wel ;) M'n 3B variant ingeruild voor een 3c sedan, 1.9TDi SPORTLINE van eind 2005 :D Hij ziet er nog goed uit en wat een luxe en souplesse vergeleken met m'n goude oude 8-)

 

Ik heb echter wel een paar vraagjes die ik maar hier stel aangezien ik niet zo goed weet hoe ik het anders et beste kan doen.

 

VRAAG 1

Ik kwam er gister achter dat m'n climatronic op de laagste blower stand een heel raar geluid maakt. Volgens m'n vriendin alsof er een cd blijft hangen :P Je hoort een soort getikt/getok, lijkt wel alsof een klep de hele tijd probeert open/dicht te gaan? Tis best goed hoorbaar maar zodra je de blower op streepje 2 zet kan je het al niet meer horen, laat staan tijdens het rijden. Daarom was het me ook nog niet eerder opgevallen... Volgens een vriend van me die bij Kamsteeg heeft gewerkt als autoverkoper hadden zelfs gloednieuwe passats dit "euvel" maar ik wil toch graag zeker weten of er niet iets mis is met m'n clima? Kheb hem sinds ik dit ontdekte maar niet meer aan gezet...

 

VRAAG 2

Ik hoor, als de radio en blower uitstaan, soms een rammeltje afkomstig, zo lijkt het, uit het ventilatierooster rechts in de auto. Bijrijderskant dus. Echter als ik mijn hand druk op het achterste gedeelte van het dashboard, helemaal in de hoek tegen de voorruit aan, is het weg. Ik heb een paar keer hard geduwd daar en toen bleef het weg. Echter ben ik bang dat het wel weer terug zal komen dus ik vroeg mij af, is dit gekraak afkomstig van de ophangpunten van het dashboard? Daar heb ik wel eens iets over gelezen. Echter klonk dit als een heel licht gerammel, dus leek mij sterk...

 

VRAAG 3

De ramen reageren soms raar op de gegeven commando's. Zowel met de schakelaars aan de bestuurderskant, de passagierskant maar ook met het knopje op de sleutel zelf (wanneer je die ingedrukt houd) Soms gaat die wel goed helemaal naar boven of naar beneden maar soms druk je het knopje naar beneden maar gaat het raam omhoog... Dat soort fratsen. Ligt dit aan de schakelaars zelf? Wat zou het kunnen zijn?

 

Ik kom vast nog wel meer dingen tegen maar voorlopig is dit het :) Ik zal binnenkort even mooie foto's schieten van het beestje en m'n persoonlijke pagina updaten :mrgreen:

 

bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vraag 1: Dit heeft iets te maken met de kleppen die hun beginstand niet kunnen houden. Ik heb dit ook, en het is blijkbaar op te lossen door de nieuwe climatronic unit te plaatsen. Moet je wel een rns hebben op temperatuur te kunnen aflezen. Het is idd zoals je zelf zegt een bekend probleem. Hij werkt perfect (koelen/verwarmen) maar het geluid kan wel vervelend overkomen. Je kan natuurlijk altijd laten uitlezen op fouten. Weet wet wel dat als er een stelmotor moet vervangen worden er in het ergste geval het dashboard voor moet gedemonteerd worden.

 

Vraag 2: Op forum is dit al aan bod geweest. Paar vijzen wat aantrekken kan misschien al helpen?

 

Vraag 3: geen idee :P

 

Foto's zien we hier graag! :)

 

Succes met de passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd zoals Ozzy zegt, climatronic van de passat cc.

Dreke op het forum weet hier zowat alles over. Is normaal 'plug and play'.

 

Op het forum is er een topic geweest over rammelgeluiden in het dashboard en daarin kwam ter spraken het aantrekken van bepaalde vijzen in het dashboard.

Er zullen altijd wel kraakjes zijn (afhankelijk vd weg en dergelijke). Zo'n kraakjes zijn ook soms moeilijk te lokaliseren.

 

Voor jou 3de vraag zou ik toch langs de garage of een specialist gaan. Wordt er ergens verkeerd contact gemaakt? Naar boven trekken (schakelaar op deur) is raam naar boven, en schakelaar naar onder is raam naar onder. In sommige andere automerken (vb Ford) is dit andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maarja.. als je een nieuwe climatronic van een Passat CC neemt, neem dan ook gelijk een Passat CC tacho en dan moet je ook nieuwe decor, dan ben je veel geld kwijt, maar dan heb je een hele mooie dashboard ;) (tacho ongeveer 200 eu of meer misschien, nieuwe decor geborsteld alu, als je die niet hebt, 200 eu en zo'n passat cc clima zal wel ongeveer 100-150 eu kosten ofzo?? in totaal toch ongeveer 550 euro)

 

Over dat rammelgeluiden in het dashboard heb ik niet echt last van... terwijl ik wel is af en toe op die zandpaden rij (ik reed laatst is per ongeluk off-road, een hele modderbak in waar ze een weg aan het leggen waren.. :x )

 

Misschien kan je de ramen proberen opnieuw in te leren, dat kan wel helpen.. (als je dat wil proberen moet je me effe pben, ik leg het daar wel uit, voor zover ik weet tenminste :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probeer de ramen eens trug in te leren

helemaal naar boven knop vast houden lossen en opnieuw even naar boven houden

dan helemaal naar beneden knop vast houden lossen en opnieuw naar beneden drukken

dan zou alles moeten werken naar behoren

doet dat het niet dan is er een probleem of met de schakelaar of met de ruitenwisser motor , uitlezen is dan de boodschap

 

 

probleem met tikken in het dachboard ben ik met 3c nog niet tegen gekomen , vasttrekken van bouten bedoelt ie waarschijnlijk de bouten die het dachboard , als je het kapje aan de zijkant van het dachboard verwijderd dan zie je de bouten zitten

 

probleem met tikken van de blazer unit is een algemeen probleem met de 3c

ze hebben het bijna allemaal

of je vervangt die stelklep appart , dan moet het dachboard er uit , of je monteert een andere airco unit , of je leert er mee leven

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben druk geweest afgelopen weekend en heb ook gelijk de aanhanger achter de passat gahangen :D ging allemaal super! Ik rijd alleen vaak wel graag laagtoerig (ivm zuinigheid) en dan merk je wel dat de diesel motor wat schokt en hokt, zou je dat weg kunnen krijgen dmv chippen?

 

Ik zal zo de ramen eens proberen in te leren :) ben benieuwd!

 

en nog even over die nieuwe clima, waar zit die precies dan? Want met de tacho worden waarschijnlijk de knoppen/scherm bedoeld, dus ik neem aan dat de clima van een passat cc ergens ingebouwd/weggewerkt zit? Als dat gewoon plug en play is met de originele en het probleem is daarmee verholpen heb ik dat er wel voor over!

 

iemand die daar wat meer over kan vertellen?

 

Kga morgen de auto voor et eerst wassen en dan maak ik mooie foto's :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuwe clima is van de Passat CC, dus een nieuwe type clima.

Tacho is je teller, waar je toeren en snelheid staat, die kan je vervangen door een Passat CC teller, dan heb je een kleuren teller.

 

Hiervoor kan je wel naar Dreke, die heeft er nog paar als het goed is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ben druk geweest afgelopen weekend en heb ook gelijk de aanhanger achter de passat gahangen :D ging allemaal super! Ik rijd alleen vaak wel graag laagtoerig (ivm zuinigheid) en dan merk je wel dat de diesel motor wat schokt en hokt, zou je dat weg kunnen krijgen dmv chippen?

 

Moet je vooral blijven doen, lekker zuinig, vinden je inwendige glijlagers ook heel fijn.......... :?

Als je motor begint te horten en stoten stort je oliedruk ook in.

Zeker met een last erachter moet je dit soort rijgedrag zo snel mogelijk afleren! volkomen misplaatste zuinigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik schakel meestal ook bij de 2000-2200 toeren (het ''nieuwe'' rijden) zo heb ik het geleerd met rijles, maar met mijn 2.0tdi merk ik het vooral bij het schakelen van 2 naar 3 met 2000 toeren, dat ik dat beter niet moet doen, want dan zit die ineens iets onder de 1500 toeren en dan gaat ie van dat gorgelend geluid maken.. wat blijkbaar niet heel erg goed is..

 

Dus je kan beter minimaal 2200 toeren laten draaien, vooral met een aanhangwagen erachterop..

 

Tja, maar wie ben ik :mrgreen: (iemand met een rijbewijs van ongeveer bijna een jaar :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja idd... en die is er zeker niet in hetzelfde stipjes patroon als van m'n passat?

 

Trouwens, nog een nieuwe interieur vraag:

 

VRAAG 4

Het viel me vandaag op dat de snelheidsmeter een beetje "danst". Hij lijkt een beetje speling te hebben op de tellerplaat oid. Hij gaat zegmaar een beetje op en neer. Schommelen bedoel ik... Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heb je denk ik idd niet in dezelfde patroon als die van jou.. op de foto is het geborsteld alu (glad zilver) jij hebt denk ik gewoon standaard beetje van dat carbon look.

 

Is dat ongeveer tussen 2000-2500 toeren? of altijd gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm.. daar weet ik niks over, ik weet alleen dat de toerental meter dit bij sommige doet.

Zet gewoon een Passat CC tacho erin, kleurenscherm, oogt veel beter ;):D (alleen moet je wel effe je spaarpotje open breken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou.. ik hoor het niet echt altijd.. en nu ik er ook aan gewent ben lijkt het er ook nog is op dat ik er geen last van heb.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden