Ga naar inhoud
  • 0

geen vermogen meer


boxie

Vraag

Sinds gisteren heb ik bijna geen vermogen meer. Ik reed op de snelweg 130km en ik wilde een auto inhalen en gaf wat gas bij en toen kwam er een melding die ik niet zo snel lezen kon want hij verdween direct weer maar toen begon mijn lampje voor het starten (voorgloeien) te knipperen. Ik had daarna totaal geen vermogen meer en kon ook niet meer de cruisecontrol gebruiken. Ik heb 's avonds nog een stukje gereden en het lampje knipperde niet meer maar ik merkte wel dat ik zeer weinig vermogen had. iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik ga vandaag na mijn werk langs de garage om hem uit te laten lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Massaluchtmeter stuk? Dan heb je ook bijna geen vermogen meer, ookal ga je constant volgas..

 

Zoals je zelf al inderdaad zei, gewoon uitlezen en dan zie je het wel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat heet noodloop. Uitlezen waarop hij in noodloop gaat.

 

Noodloop? wat bedoel je daar precies mee? ik hoor het namelijk voor het eerst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Massaluchtmeter stuk? Dan heb je ook bijna geen vermogen meer, ookal ga je constant volgas..

 

Zoals je zelf al inderdaad zei, gewoon uitlezen en dan zie je het wel ;)

 

 

 

Mooi man, luchtmassa meter, hahah

En noodloop is een stap die eensensor doorgeeft ivm druk in turbo cirquit.

Als die druk om wat voor reden ook hoger is dan aannemelijk, blokkeert hij iets.

En ben je vermogen kwijt.

Zodra je hem uitzet, en even wacht zal je merken het kan weer goed zijn, uitlezen is beste optie, maar dan wel zo dat je storing hebt, en motor draaien laten bij dealer, anders ben je hem weer kwijt.

dus als je besluit heen te gaan, even boven de 100, en dan valt het er weer in.

Weten zei wel welke sensor troubble geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sietze.. ik maak gewoon typ fouten (of grammatica fouten) :mrgreen: je hoeft me niet belachelijk te maken hoor.. :(:P

 

Weten zei wel welke sensor troubble geeft? en dit typ je dus niet fout he ;):mrgreen: *Weten zij wel welke sensor trouble geeft* hier heb het effe verbetert voor jou :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jij bent ook zo een topper.. Je kan wel meer lachen, ik ben helemaal geen typer, ik maak wel zo allerjezust veel fouten, ga je wel meer tegenkomen. :P

 

Maakt niet uit hoor :wink::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vanmiddag bij de garage geweest en heb op het laatste stukje snelweg ff het gas diep ingetrapt en daar was de storing weer. Hij vliegt dus direct in de noodloop en ik kon mijn weg verder vervolgen als een bejaarde. Bij de garage uit laten lezen en deze vertelde me dat het iets met de turbo is of met de aansturing van de turbo. Ik heb nog nadrukkelijk gevraagd of het niet de luchtmassa meter is en hij zei dat dat het niet was. Volgende week gaan ze hem volledig doormeten en tot zo lang maar kalm aan rijden dus.

 

Iemand een idee mocht het de turbo zijn wat zo'n "geintje" me gaat kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
turbo gaat niet zomaar stuk... eerder de aansturing er van... 1 van de sensoren.

 

tuurlijk kan een turbo stuk gaan., hangt er een beetje vanaf hoe er mee gereden is...

 

Ik rij over het algemeen best wel rustig en vooral met koude motor maar hij heeft intussen al wel 180.000 km gelopen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De turbo van me ouwe bora 1.9tdi was nog nooit vervangen.. en deze zat op de 280.000km toen ik em wegdeed terwijl bij veel 1.9tdi's de turbo toen kapot, het gaat erom hoe je met de motor omgaat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laatst ook een soortgelijk geval gehad. Bij mij was het uiteindelijk,......de pompverstuiver. Doe er je voordeel mee.

Ook de garage dacht aan turbo e.d. omdat hij daar ook een melding op gaf en een melding op de pompverstuivers.

 

(alles onder coulance, gelukkig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
laatst ook een soortgelijk geval gehad. Bij mij was het uiteindelijk,......de pompverstuiver. Doe er je voordeel mee.

Ook de garage dacht aan turbo e.d. omdat hij daar ook een melding op gaf en een melding op de pompverstuivers.

 

(alles onder coulance, gelukkig)

 

Hier hoop ik natuurlijk ook een beetje op, er zijn al 2 bij mij vervangen dus wat mij betreft mag nummer 3 of 4 nu kapot zijn. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rijdend uitlezen is het devies.. overigens zijn die 170PK TDI PPD units erg snel vuil..

 

...en nu ff in normale taal zo dat ik het ook begrijp :shock:

Is dat iets wat eenvoudig is te verhelpen of moet dat ook door de garage gadaan worden?

 

Hij bedoelde dat je nu rijdend moet laten uitlezen, dat is het beste wat je nu kan doen, je hebt al iemand die vlakbij je woont en volgens mij bedoelde hij met PPD, de injectoren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap er trouwens ff helemaal niks meer van. Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed heb ik op het laatste stukje ff het gas flink intrapte vloog ik als vanouds weer weg. Bij de volgende kruising nog een keer weer flink ingetrapt en niks aan het handje. Toen ik vanmiddag weer naar huis reed heb ik de eerste kilometers weer lekker rustig gereden en op de snelweg gewoon 130km. Toen ik de grens over reed heb ik het gas weer eens flink in getrapt en binnen no time zat ik op de 180km. Snap er ff helemaal niks meer van :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rijdend uitlezen is het devies.. overigens zijn die 170PK TDI PPD units erg snel vuil..

 

...en nu ff in normale taal zo dat ik het ook begrijp :shock:

Is dat iets wat eenvoudig is te verhelpen of moet dat ook door de garage gadaan worden?

 

Hij bedoelde dat je nu rijdend moet laten uitlezen, dat is het beste wat je nu kan doen, je hebt al iemand die vlakbij je woont en volgens mij bedoelde hij met PPD, de injectoren..

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan ook zijn, dat 1 van je pompverstuivers het aan het begeven is, Crackel had hier ook last van, hij had vaak geen vermogen meer, kon die max 100 rijden en als die even de motor uit deed, even pauze hield en daarna de motor startte, had hij weer het volle vermogen.

 

Toen er bij hem uitgelezen was gaf het ook aan dat 1 van de pompverstuiver het begeven had..

 

Beste is dus inderdaad effe uitlezen, dan weet je in ieder geval meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
PPD staat voor Piëzo Pumpe Düse, de Siemens variant van de Pompverstuivers. In de 170pk staan ze erom bekend dat ze erg snel verstoppen/vervuilen.

 

Ok, das mij duidelijk (zie andere topic) maar de monteur heeft gisteren de auto stilstaand even snel uitgelezen en daar kwam niet iets naar voren over een pompverstuiver. Kan het zijn dat dit wel naar voren komt tijdens het rijden? Bij mij zijn cylinder 1 en 2 al vervangen dus ik kijk er eigenlijk niet raar van op als er weer eentje kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden