Ga naar inhoud
  • 0

roest!!


arie1976

Vraag

Gister ff de auto een beetje gepoetst en zag tot mijn grote verbazing roest in een wielkast en bobbels onder de lak. Tevens zitten er ook meerdere plekken in het dak bij de roofrails. Ik ben bij de schadeafdeling van de dealer geweest en hier is eea opgenmen en het wordt voorgelegd aan PON. Bouwjaar van de auto is 2005 en ik hoop dat ze hier een beetje coulant mee omgaan. Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat een auto van 7 jaar nu al roest. Ik laat de uitkomst wel weten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
ze hebben de lakdikte opgemeten en de dak op de betreffende punten is orgineel.

betreffende punten origineel? dat is m.i. goed nieuws. Komt nog bij 12 jaar garantie op roesten van binnenuit dus Coulance is m.i. helemaal niet aan de orde. Gewoon proberen kosteloos herstellen. ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb aan de binnenkant van de voorportieren wat PON noemt rand roest. Het zit dus net na de felsrand. Ik krijg dus ook coulance regeling van 70%.

2 nieuwe voorportieren en spuiten. Kosten voor mij € 680,--. MAAR, zeggen ze, als de roest van binnenuit was, dan zou ik 100% vergoeding krijgen!!!!

Dus let goed op, er zijn ook forumleden die met roest om de kentekenplaatverlichting naar de dealer zijn geweest, die hebben ook KOSTENLOOS zelfs een nieuwe koffer klep gekregen.

 

Mijn auto is van 2003 en ik ben niet op de regeling ingegaan.

 

Suc6 met de afhandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

????? Als € 414,-- 30% is van het totaal bedrag, wat rekenen ze dan voor een scherm spuiten??? Dik € 1200,-- !!

Ze gaan de deur ook wat bij nevelen, maar kom op € 414,-- is wel errug veel geld ( als eigen deel dan)

 

Wat ben je kwijt als je naar een schade herstel bedrijf gaat? Ik bedoel als dat meer is dan € 414,-- is het te overwegen natuurlijk.

 

Ik had voor 2 nieuwe deuren, omzetten en naar de voor schermen en achterdeuren nevelen rekenden ze iets van € 2100,-- ( € 680,-- zelf betalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind 414 ook erghhhh veel maar het dak wordt ook meegespoten. Het scherm is duur en de te gebruiken lak viel volgens de medewerker van Schadenet ook duurder uit... blabla verhaal als je het mij vraagt . Wel een beetje lullig als hij eerst aangeeft (op het moment dat de roest werg opgenomen) dat elk te spuiten deel ca. 300 euro kost. ik ben dan ook uit gegaan van een prijs van ongeveer 200 euro voor het spuiten van een scherm en dak. Ik heb voorgesteld dat ik enkel gebruik wil maken van de coulance voor het dak en dat ik het scherm laat zitten. Dit moest de man weer eerst aan PON voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zijn er meerdere die het dak helemaal vergoed hebben gehad, maar ik kan me vergissen en dat ze ook coulance regeling hebben gehad.

 

Persoonlijk zou ik nog naar een andere dealer gaan en het verhaal nog eens voorleggen, en ik zou zeker ff googlen of er nog andere topics zijn met roest op dak door chromen roofrails.

 

In iedergeval wens ik je heel veel succes, en dat je passie er weer mooi bij komt te staan! (zonder roest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook roest bij de dakrails, maar niks geen coulance van de dealer hoor!

 

Ik heb t dak zelf laten spuiten en de roest laten weghalen.. Was ik minder kwijt dan dat ik t daar liet maken..

 

 

 

 

 

 

coulance en vw.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Roest is niet alleen het probleem bij VW Mercedes heeft gelijke problemen.

Deskundigen zeggen dat het komt door slechtere kwaliteit van het staal wat gebruikt word in de Auto industrie.

Dat de fabrikanten op veel toepassings materialen bezuinigen zou moeten lijden tot goedkoperen auto,s en niet omgekeerd en dan ook nog van die roestbakken na enkele jaren.

Ik heb recent een golf 2 van 1984 gekocht zit nog in de eerste lak en heeft nergens langs raamrubbers ergens roest.

Dit zegt genoeg.

 

MVG. Jo Krebbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Roest is niet alleen het probleem bij VW Mercedes heeft gelijke problemen.

Deskundigen zeggen dat het komt door slechtere kwaliteit van het staal wat gebruikt word in de Auto industrie.

Dat de fabrikanten op veel toepassings materialen bezuinigen zou moeten lijden tot goedkoperen auto,s en niet omgekeerd en dan ook nog van die roestbakken na enkele jaren.

Ik heb recent een golf 2 van 1984 gekocht zit nog in de eerste lak en heeft nergens langs raamrubbers ergens roest.

Dit zegt genoeg.

 

MVG. Jo Krebbers.

 

Ik moet zeggen dat de Passat 3B/3BG erg weinig tot geen last heeft van roest op het plaatwerk. Als je een Mondeo, Vectra of idd zelfs een Mercedes van dezelfde leeftijd erbij pakt, dan valt je mond open van verbazing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, en leuke is dat het dak roest, puur komt van de schrik in het metaal, er trilt toch een dakrail op het dak.

En van alu, op blank metaal, dat oxideerd door de verzinking heen. En leverd roest op.

Tis hier in drachten bij v/d brug idd erg moeilijk om dit onder de kosten te krijgen.

Zit een beetje een misselijk makend mannetje op.

Als je heel goed kunt met hem doet hi jer waarschijnlijk alles aan, maar zijn eerste indruk is bepalend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weer bericht gehad van Schadenet en alleen het dak spuiten kost 230 euro. Ik laat het hierbij zitten en ga met de juiste kleur lakstift de plekjes zelf bijwerken bij de roofrails.

 

 

Valt nog mee, die € 230,-. Ik zou het voor dat bedrag wel laten doen. Zelf klooien met een lakstift maakt het er niet beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden