harrie1608 Geplaatst 4 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2012 Hallo, Ik ben mij aan het orienteren op een andere Passat. Het moet eigenlijk een 2.0L tdi worden ( 140 pk ) een 3c. Maar nu was ik bij een garage die mij vertelde dat er verschillende motorcode's zijn. Hij vertelde mij dat je een bepaalde code wel moets hebben en een niet. Wie weet dit. Of anders gevraagd. Welke motorcode is het beste ? Het moet een worden van 2007 / 2008 Ik ben benieuwd , ik rij nu een 3BG 1.9 TDI met nagenoeg geen problemen na 300.000 km en dit wil ik weer. Ik durf haast mijn 3BG niet weg te doen omdat deze zeer vertrouwd is.... Groeten Jacob Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2012 motorcodes die beginnen met een C (van commonrail) die moet je hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 4 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2012 BKP niet BMA niet BMP wel CBAB wel let op zijn alleen de 2.0 TDI 103 kw-140pk motoren. Het niet slaat dan eigenlijk meer op de verstuivers van Siemens die willen wel eens sneuvelen. Er is eeb coulance regeling van toepassing, maar ze vervangen alleen de defecte verstuiver. Er zitten er vier is dus als je pech hebt sta je eerst vier keer stil. Ook moet je wel eens onderzoekskosten betalen. De coulanceregeling geldt iets van 200.000 kilometer en 7 jaar. Voor de rest hebben ze allemaal wel andere zwakke punten zoals: brandstofpomp in de tank tandempomp op de kop kabelboom verstuivers in de kop stuurkolommodule handremknop 2 massa vliegwiel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 harrie1608 Geplaatst 10 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Bedankt heren. Ik lees net een topic dat de 3C met een 1.9 TDI blok betrouwbaarder is ? Wat is nu de beste optie? Een 1.9 TDI of een 2.0 TDI Beide wagens kunnen in aanmerking komen. Ik dacht dat de 2.0 TDI betrouwbaarder was...... vandaar mijn keuze op een 2.0 Maar als een 1.9 beter is /.......... wie heeft het antwoord. Groeten Jacob Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Je kan niet alle 2.0 TDI blokken over een kam scheren. De Common-rail versies zijn gewoon beter dan hun voorgangers, ze kennen geen problemen met de verstuivers en zijn te herkennen aan de motorcode die met C begint, zie hierboven. De common-rail motoren zijn vanaf (eind) 2008 geleverd. Wil je een 2.0 TDI, dan wordt het er dus eentje vanaf eind 2008. De common-rail motoren zijn wel een stuk stiller, dus dat voordeel hebben ze ook nog eens. De 1.9TDI is minder complex (=minder doorontwikkeld) dan de 2.0 en kent eigenlijk geen problemen. Normale slijtage kent deze natuurlijk ook, zoals het 2-massavliegwiel en koppeling e.d. Succes met kiezen en zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 10 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2012 Dacht dat de 1.9 een 5 bak heeft in tegenstelling tot 2.0 met 6 bak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 andor Geplaatst 14 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2013 is er ook een lijst voor benzine motoren inhoud maakt niet uit van welke je wel kan nemen en welke je niet moet nemen bouwjaar ook niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2013 Benzine-motoren kun je op zich alles nemen, de 1.4TSI en de 3.2 en 3.6 hebben kettingen, die zouden last kunnen hebben(gehad) van een lange ketting en/of slechte spanner. 1.4TSI fijne zuinige motor, makkelijk te tunen, wel gevoelig ivm ketting 1.6FSI is denk ik te licht voor de Passat. 1.8TFSI Lekker motor, makkelijk te tunen, zuiniger dan de 2.0TFSI 2.0FSI is een goede motor zonder poespas, 150pk, redelijk zuinig, als je beheerst rijdt kun je op een rit van 50km waarvan 70% 80 of 100weg is 1 op 14 wel halen. 2.0TFSI heerlijke motor, veel PK, makkelijk te tunen, niet zuinig. 3.2FSI heerlijke VR6 roffel voldoende vermogen, ketting kan gaan opspelen 3.6FSI heerlijke VR6 roffel meer dan voldoende vermogen, ketting kan gaan opspelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 14 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2013 Dus gewoon een Audi A6 2.7TDI kopen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2013 die heeft ook een ketting Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 14 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2013 Ok, dan dus gewoon de Cebab (sorry, kon t niet laten ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SpeedyBE Geplaatst 15 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2014 hmm past een 2,7L TDI van audi in een passat 3C/B6 ? gewoon benieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 15 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2014 1.8TSI heeft ook een ketting. Verder denk ik dat je met ieder motortype wel problemen kan hebben. Van alle motoren die hierboven als `goed` bestempeld worden ken ik ook wel een geval welke het tegendeel bewijst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 april, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2014 Speedy Nee, niet zo makkelijk want een v6 tdi is een lengtemotor, passat is een dwarsmotor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
harrie1608
Hallo,
Ik ben mij aan het orienteren op een andere Passat.
Het moet eigenlijk een 2.0L tdi worden ( 140 pk ) een 3c.
Maar nu was ik bij een garage die mij vertelde dat er verschillende motorcode's zijn.
Hij vertelde mij dat je een bepaalde code wel moets hebben en een niet.
Wie weet dit.
Of anders gevraagd. Welke motorcode is het beste ?
Het moet een worden van 2007 / 2008
Ik ben benieuwd , ik rij nu een 3BG 1.9 TDI met nagenoeg geen problemen na 300.000 km en dit wil ik weer.
Ik durf haast mijn 3BG niet weg te doen omdat deze zeer vertrouwd is....
Groeten Jacob
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten