Ga naar inhoud
  • 0

Heeft de 2.0tdi BMP een soort van vacuüm klep?


Fopperr

Vraag

Ik merkte net: ik reed even flink door en liet voor een stoplicht de auto van 3500rpm in z'n 2 terugzakken/afremmen op de motor. Het klonk alsof er een soort van klep dicht ging en er een vacuüm ontstond. Het klonk een beetje als je een bromfiets wil starten zonder ontsteking. Bij een lager toerental is daar geen sprake van?

 

Dit geluid heb ik weleens vaker gehoord en ben wel benieuwd wat dat kan zijn.

 

Iemand een idee of dit kan of wat voor een iets hier voor zorgt?

 

EGR is weg geschreven bij JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Yep.

 

Standaard staat hij dicht, dus dat de turbo het snelst opspoelt. Als de gewenste turbodruk bereikt is gaat hij openen. Als je dan het gas ineens los laat gaat hij weer dicht en dat kan je horen.

 

Bij mijn vorige Golf hoorde je dit erg goed. Het leek een beetje op het afblazen via een dumpvalve. Dit kwam door forse turbodruk en een open uitlaat.

 

Nu bij de Passat de kat er tussen uit is, is de turbo ook beter hoorbaar. Bij stationair suist hij lekker uit de uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die geometrie moet soepel gewegen. Als dit zwaar zou gaan zou het geluid langzaam van toon/klank veranderen. Maar dit is geen enkele garantie. Als je het niet zou vertrouwen moet je even met de hand voelen of hij nog soepel gaat.

Als je regelmatig de paarden lekker laat trappelen zou ik me niet zo druk maken dat hij vast zou zitten. Als je meestal rustig/zuinig rijd, dan is de kans groot dat je hier last van kan krijgen.

 

De 300K kan ik TDI rijd heb ik het nog nooit gehad.... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij JD zeiden ze na de kuur dat m'n turbo wat "lui" was, dus misschien dat dit in verband kan staan met elkaar. K zal matthijs eens vragen.

 

Ik rij regelmatig rustig, maar als ik vanuit Ulft naar Arnhem rijd, dan ga ik bij 's heerenberg de A12 op en kan ik voor de Nederlandse grens zo ongeveer de 210km/h halen, sneller is nog niet gelukt :wink:. Dus ik rij altijd wel flink door, mits de motor warm is natuurlijk.

 

Dit heeft mijn auto van begin af aan al, misschien dat dit niet helemaal soepel gaat en hij toch ergens iets klemt oid? Ik weet niet hoe de eerst 48000km met de auto gereden is... ik weet ook niet of dit later door het wel los rijden opgelost wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo ongeveer de 210km/h halen, sneller is nog niet gelukt :wink:.

 

Ook niet na de JD tuning?

Heb ooit 215 op de bc gehaald (op top gemiddelde snelheid resetten) en die geeft een meer reële waarde aan dan de teller.

Ook een BMP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vind ik wel jammer van VW om te horen als je het vergelijkt met een A6 2.0 tdi

 

ik zelf rij een 1.9 tdi.

 

we kwamen vorige week terug uit Amsterdam met de auto van me neef 4 man in de auto 2.0 tdi A6

170pk 400nm 18'' S8 velgen en we haalden 230km in een redelijke tempo ook.

 

waarom gaat VW niet zo hard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat idee heb ik nou ook altijd. Ik reed een tijdje geleden voor een audi A4 variant en toen had ik een Tunex chip. Niet helemaal geweldig maar gaf altijd "iets" meer. Ik wilde nog even een auto inhalen en dan aan de kant want hij had nogal haast. Hij blies me echt voorbij.... staat er rustig 2.0tdi achterop.... geen dubbele pijp dus volgens mij ook geen 170pk oid. De A4 is iets lichter, maar dat het zoveel scheelt? Snap ik ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had idd laatst een discussie met een vriend. Die vond Audi geen premium merk. Ik heb hem natuurlijk even uitgehoord en hij vond dat een premium merk bijv. Achterwiel aandrijving moet (kunnen) hebben en niet alleen voor of 4-wiel. Zijn bazen rijden in een A6 en 5-serie. Hij vindt dat de BMW het veel beter houdt na 200k en dat de afwerking echt hoger is.

Hij bleef dus ook mede bij zijn standpunt omdat Audi/VW/Skoda/Seat dezelfde onderdelen gebruiken. Dan vind ik dat hij in zekere zin gelijk heeft dat Audi gewoon een dure VW is, of VW een goedkope Audi, hoe je het zien wilt...

 

Ben het niet helemaal met hem eens maar snap absoluut wat hij bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had idd laatst een discussie met een vriend. Die vond Audi geen premium merk. Ik heb hem natuurlijk even uitgehoord en hij vond dat een premium merk bijv. Achterwiel aandrijving moet (kunnen) hebben en niet alleen voor of 4-wiel. Zijn bazen rijden in een A6 en 5-serie. Hij vindt dat de BMW het veel beter houdt na 200k en dat de afwerking echt hoger is.

Hij bleef dus ook mede bij zijn standpunt omdat Audi/VW/Skoda/Seat dezelfde onderdelen gebruiken. Dan vind ik dat hij in zekere zin gelijk heeft dat Audi gewoon een dure VW is, of VW een goedkope Audi, hoe je het zien wilt...

 

Ben het niet helemaal met hem eens maar snap absoluut wat hij bedoelt.

Is er toch 1 van de werkgevers die verstand heeft van auto's en die rijd dan ook......"een" Beemer!!! wat mijn volgende ook gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn ook meer dan voldoende problemen met BMW's hoor, x30d en de x35d hebben ook wel wat probleempjes..

 

Overigens hebben Audi's vaker een langere bak waardoor de eindsnelheid hoger ligt.

Als het vermogen er is/zou zijn kan mijn Audi 100 wel 270 halen.

 

De Allroad is bij 225 door zn toeren heen met de 17 inchers.. met de 19 inchers zal er nog een paar km bij komen.

 

De Seat Leon van Henno van de TDIclub draait bij 190kmh 3000rpm

 

Zoals dit.. vanaf ca 3.00min

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook een BMP motor en deze loopt wel wat harder heren, zelfs Jos vind de bolide erg rap. Hij stoomt in 1 lange sprint door :thumb: tot over de eerder genoemde snelheden.(JD Chip en DPF verwijderd)

Dat die van jouw harder loopt is niet zo raar he, zonder PFD en chip (op maat?) van JD.

En ik bedoel het niet lullig, maar dat mag ook wel voor wat het je gekost heeft.

Denk dat ik ' iets' gunstiger zit qua pk winst/Euro factor met mijn dealer chip. :wink:

(klopt op hout)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

audi vind ik dus wel een premium dat hoe ze alles leveren aan de auto..

 

A6 interieur is gewoon klasse vergeleken met een Passat de ruimte verschillen ik rij liever een A6 dan een passat

mja zo een A6 zal hoger in de maandkosten schieten dan een passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou liever ook wel een 2005 A6 willen hebben, maar dan niet het 2,0tdi blok erin, ik ken iemand die er 1 had met dat blok erin en hij zei tijdens het inhalen buiten de bebouwde kom deed die nogal moeite, maar op de snelweg als je zo'n 120/130 gaat en je wil sneller gaan dan trok die wel gewoon goed op..

 

Dus ALS je een a6 neemt, neem dan de 2.7tdi of de 3.0tdi, mja dan heb je wel hogere onderhoudskosten he ;) en waarschijnlijk mag je ook vaker langs de pomp gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden