Het afgelopen weekend ben ik in Tsjechie geweest. Leuk, maar ook erg koud. Het was 's nachts -25/-30 en daar kan mijn Passie toch niet zo goed tegen (ik trouwens ook niet). Na 3 koude nachten startte hij niet meer. Een lokale garagist heeft mijn accu even omgewisseld voor een volle (het schijnt beter te zijn dan de startkabels gebruiken ???). Nadat de auto met moeite weer tot leven was gekomen, heeft hij mijn lege accu er weer in geplaatst.
Stationair liep de auto prima, maar toen we de berg afreden begon de motor te stotteren (er zijn al twee verstuivers vervangen... en ik zag de bui al hangen). Uiteindelijk kwam de auto in een noodloop (gloeispiraal bleef knipperen en hij kwam niet meer boven de 2000tpm). Toch maar even terug naar de garagist. Deze dacht dat het brandstoffilter mogelijk verstopt was door parafinevlokken. In Tsjechie schijnt iedereen een additief in zijn Diesel te gooien waardoor deze vlokken niet bij -20 ontstaan maar pas bij -40. Ik had nog nooit van deze toevoeging gehoord. Sterker ik dacht dat Diesel ook niet zo snel "bevroor".
Het advies was om de auto langere tijd warm te laten lopen (60 min.) en vervolgens naar de dealer te gaan voor een nieuw filter. Het eerste heb ik gedaan en toen ik daarna zonder problemen 30km naar de dealer had gereden, ben ik verder naar huis gegaan en heb ik geen problemen meer gehad.
Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie het brandstoffilter alsnog vervangen?
Vraag
Bouwerge
Het afgelopen weekend ben ik in Tsjechie geweest. Leuk, maar ook erg koud. Het was 's nachts -25/-30 en daar kan mijn Passie toch niet zo goed tegen (ik trouwens ook niet). Na 3 koude nachten startte hij niet meer. Een lokale garagist heeft mijn accu even omgewisseld voor een volle (het schijnt beter te zijn dan de startkabels gebruiken ???). Nadat de auto met moeite weer tot leven was gekomen, heeft hij mijn lege accu er weer in geplaatst.
Stationair liep de auto prima, maar toen we de berg afreden begon de motor te stotteren (er zijn al twee verstuivers vervangen... en ik zag de bui al hangen). Uiteindelijk kwam de auto in een noodloop (gloeispiraal bleef knipperen en hij kwam niet meer boven de 2000tpm). Toch maar even terug naar de garagist. Deze dacht dat het brandstoffilter mogelijk verstopt was door parafinevlokken. In Tsjechie schijnt iedereen een additief in zijn Diesel te gooien waardoor deze vlokken niet bij -20 ontstaan maar pas bij -40. Ik had nog nooit van deze toevoeging gehoord. Sterker ik dacht dat Diesel ook niet zo snel "bevroor".
Het advies was om de auto langere tijd warm te laten lopen (60 min.) en vervolgens naar de dealer te gaan voor een nieuw filter. Het eerste heb ik gedaan en toen ik daarna zonder problemen 30km naar de dealer had gereden, ben ik verder naar huis gegaan en heb ik geen problemen meer gehad.
Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie het brandstoffilter alsnog vervangen?
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten