Ga naar inhoud

Xenon 6000k of 8000k ?


Mrachi

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na lang erover nagedacht te hebben, heb ik toch besloten xenon in mijn lovely 3c te bouwen..

nou kom ik er even niet meer uit, of ik nou voor 6000 of 8000k moet gaan !!!!

ook wil ik weten hoe groot de kans bij bijden is, dat ik niet door de APK kom ''waar ik nou nog een maand de tijd voor heb''

Iemand ideeen/suggesties ?

 

MVG,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als je 3c van 2007 of later is, dan mag je geen aftermarket xenon voeren. Je wordt er door de politie niet door aangehouden maar werk even wisselen bij APK.

 

Ik zelf heb de 4300K maar ga de volgende keer voor de 5000k. De nieuwe audi's hebben ook 5000k. De 6-7000k wat jij wilt heb ik bij meerdere forumleren gezien en vind deze te blauw en boven de 6000k een nogal hoog sjonnie-gehalte hebben..

 

succes bij je keuze :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 8000k, en ben er heel gelukkig mee hoor. Het is nu wel zo dat je niet door de keuring geraakt hier in belgië met xenonlampen ZONDER automatische hoogteregeling en koplampensproeiers... :angry: Dusja, mr ik heb het toch laten installeren omdat ik het echt de moeite waard vind. :mrgreen: Het is echt een weeeeeeereld van verschil en ik raad het je echt aan, enja.... juist moet je nog je eigen kleurtje kiezen... (6000k is ook wel mooi hoor :D ) veel suc6!! :D Hier een interessante site;

 

http://www.saris4x4.nl/werkplaats-techn ... iek/xenon/

Link naar reactie
Delen op andere sites

4300K Osram Xenarc is oem, maar je hebt ze al besteld... 8-)

 

Let even goed op de opmerking van Foppe; als je auto van na 2006 is (v.a. 01-01-2007) dan mag je niet zo maar aftermarket inbouwen. Heb je automatische hoogteverstelling nodig en een sproeierinstallatie...

 

Succes met inbouwen en ik denk dat je voor de 6k zal gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of die regels nog gelden. Meen in de wandelgangen iets gehoord te hebben dat alle auto's aftermarket xenon mogen hebben. Die apenkoppen zijn er achter gekomen blijkbaar dat het toch veiliger is met xenon mits correct afgesteld... Maar pin mij hier niet op vast, dit heb ik van een belg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forget it...Regelgeving is niet gewijzigd...Bij een APK dus afkeur en je loopt het risico aanhouden te worden (is natuurlijk miniem als je lichtbeeld maar ok is).

 

Zie hier:

http://www.alfaforum.nl/forum/archive/i ... 21246.html

 

Het verder uitzoeken kan lonen. Wanneer waar is wat hier staat is het dus gewoon toegestaan en geen reden voor afkeur apk. Dat je anderen niet mag hinderen spreekt voor zich. Dus wel goed afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe wetgeving 1 april 2012!!

 

https://pic.vicinity.nl/proxi/113/12f26 ... e5d/203530

 

 

Quote:

De Minister van Infrastructuur en Milieu heeft bekend gemaakt dat vanaf 1 april 2012 de eisen voor het monteren van gasontladingslampen (=Xenon) worden versoepeld.

 

De eerder verplichte koplampreinigingsinstallatie en/of automatische hoogteverstelling bij de montage van gasontladingslampen verdwijnen. Na enige discussie werden beide maatregelen in 2006 geïntroduceerd. Deze regels zijn nu geschrapt omdat ze niet meer van toepassing zijn bij de goedkeuring.

 

Bron: Nieuwe regelgeving zoals vermeld in de Staatscourant dd 28-10-2011

 

Extra Toelichting

 

 

Quote:

 

Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nummer 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten worden voorzien van een koplampreinigingsinstallatie áls de lichtbronnen meer dan 2.000 lumen produceren. In de permanente eisen werd deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen. De grens aan lichtopbrengst werd bij deze lampen vrijwel altijd bereikt.

 

Nú zijn er echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen. Hier is koplampreinigingsinstallatie dus niet verplicht. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt tevens voor de automatische hoogteverstelling.

 

Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, zijn beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Hiermee wordt het achteraf inbouwen van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, een stuk eenvoudiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden