Ga naar inhoud

tips nodig W8


fusuy_23

Aanbevolen berichten

beste leden,

 

ik ben van plan om over een aantal maanden een W8 sedan aan te schaffen naast m'n c3tje.

wat ik graag van jullie wil weten is waar moet ik vooral op letten bij een W8.

ik heb nog geen benzine gehad dus ik weet niet waar ik zozeer op moet letten.

ik wil er heel graag eentje hebben , maar het moet wel eentje zijn die goed is daarom wil ik graag weten wat er wel en niet thuishoort bij het controleren van zo een prachtige auto tijdens aankoop.

 

edit: ohja wil een automaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad kijk en zoek maar eens in het W8 topic. En rond de 160000 km zul je de lambasonde,s moeten vervangen zitten er 4 in :( en tussen de 160000-200000

km de spanners en-of distributie ketting en voor deze werkzaamheden moet of het motorblok gelicht en-of eruit en reken voor uitbouwen 1 dag werk en voor inbouwen dus ook :cry:

Misschien kun je hier al wat mee :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een W8, is dat geen financiële zelfmoord op je 21e? :lol:

 

Denk dat je het over mij hebt?

Mijn vrouw is idd 21

Ik ben 24

Hebben nu als daily een BMW 540iA uit 1993, is dus ook een 4 ltr alleen dan een V8

Dus moet het te doen zijn lijkt mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgens mij zijn ze allemaal automaat :mrgreen: Ik heb er nog niet 1 gezien die schakel is?

 

Waarom perse een W8 kopen? Eeen V6 rijd net zo lekker hoor :mrgreen: Zal wel behoorlijke kosten post worden dan? Zie Succes met je zoektocht.

Toen ik op zoek was naar een W8 heb ik 1 schakelbak gezien de rest TT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check dit stukje ook even:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=183&t=43112

Is een stukje 'persoonlijk leed' :mrgreen: maar zie vooral het commentaar en de hulp van Ad Driessen.

 

Hou er rekening mee dat je een 'speciale wagen' rijd. Dat is positief wat betreft het rijden (beleving/geluid etc.)

Maar nadelig als er reparaties moeten gebeuren. (hogere kosten dan bij gangbare motor types)

ik ben tot de conclusie gekomen dat er niet veel mensen zijn die 'verstand' van de W8 hebben. Niet bij de dealer, niet bij de "specialisten". Anders als bij jouw 540, is de W8 alleen in de 3BG gemonteerd en zijn er niet veel verkocht in Nederland vanwege de torenhoge nieuwprijs, in combinatie met de VW badge. Mensen die Eu.60K te besteden hadden aan een auto kochten liever iets met meer 'imago' zoals b.v. een BMW 540. :P

Je moet toch wel een zekere passie bezitten om voor dit type passat te gaan. En een bijbehorende beurs.

Succes met je zoektocht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check dit stukje ook even:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=183&t=43112

Is een stukje 'persoonlijk leed' :mrgreen: maar zie vooral het commentaar en de hulp van Ad Driessen.

 

Hou er rekening mee dat je een 'speciale wagen' rijd. Dat is positief wat betreft het rijden (beleving/geluid etc.)

Maar nadelig als er reparaties moeten gebeuren. (hogere kosten dan bij gangbare motor types)

ik ben tot de conclusie gekomen dat er niet veel mensen zijn die 'verstand' van de W8 hebben. Niet bij de dealer, niet bij de "specialisten". Anders als bij jouw 540, is de W8 alleen in de 3BG gemonteerd en zijn er niet veel verkocht in Nederland vanwege de torenhoge nieuwprijs, in combinatie met de VW badge. Mensen die Eu.60K te besteden hadden aan een auto kochten liever iets met meer 'imago' zoals b.v. een BMW 540. :P

Je moet toch wel een zekere passie bezitten om voor dit type passat te gaan. En een bijbehorende beurs.

Succes met je zoektocht !

 

Goed gesproken Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden