Ga naar inhoud

Slotvrije optiek


passatvw

Aanbevolen berichten

Ik heb van 't weekend mijn laatste modificatie aan de wagen uitgevoerd.

Een slotvrije deur!

Was makkelijker dan ik verwacht had, ik dacht dat, zoals altijd bij mij, het verkeerd zou gaan, maar nee in een 30 minuten, zat die er in.

Gelijk een howto geschreven (was daar langer meebezig)

Is te lezen in de KB.

Slotvrije optiek

 

Ervoor:

2gy3z8g.jpg

 

Zonder slot:

2lj6mwg.jpg

 

En klaar:

2pq2r77.jpg

 

En ja het lijkt er op dat het kapje lichter is, maar omdat die nog nieuw is, maar in het echt zie je het weer niet.

[schild=5 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]nee hoor ik ben niet gek[/schild]

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nee, het plastic afdekkapje is puur voor de sier, het metalen binnenhuis zit net als bij het slot vast met die halve maan en die krijg je niet zomaar los. De constructie is nu identiek aan de achterdeuren. Ik rij er al bijna twee jaar mee rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal voor jullie leuke reacties!

 

En ik maar denken dat we alles van Passatplus.de hadden gejat.....

Netjes hoor.

Nee hoor, maar wel na idee van www.passatplus.de

 

Goed bezig!! Nog mooier zou het volgens mij zijn als het één geheel zou zijn met het handvat. Maar goed idee om gelijk een 'know how' te maken.

Dat is een How to, maar zoals al aangegeven is dit niet mogelijk.

 

Is de deur nu niet heel simpel open te maken door dat plasticje weg te tikken??

Nee, dat is niet mogelijk, zie hier:

4fwpo9d.jpg

En doorboren is ook niet makkelijk, is gehard staal, je boor blijft moeilijk op z'n plek.

 

Waar kun je die kapjes bestellen?

Die kan je heel gemakkelijk en alleen bij de dealer bestellen.

Bestelnummers staan in de HowTo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat nu als iemand met een brommer tegen de deur aan botst?

Wat nu als het vriest en er zit water in de deurgreep?

Ok, heel simpel, je accu is nooit helemaal leeg, en idd de achterklep kan je nog steeds de centrale vergrendeling bedienen als je klapsleutel baterij leeg is.

Mocht dan toch nog de accu dood zijn, maar dat had je ook eerder kunnen merken, denk aan de meldingen op je boordcomputer die je krijgt als je met de auto rijd.

Je kan de achterdeur openen en daarna de bestuurderskant.

Maar nu, wat nu als ik het slot had laten zitten, accu leeg/dood en mijn slot was dichtgevroren en mijn sleutel breekt af in het slot?

Maar dat vind ik toch allemaal als, als, als.

 

Wat ik zo raar vind, dat ik steeds met oplossingen moet aandragen, wat bij een the worst case of scenario terwijl je ook kan zeggen "goh ik vind het niet echt handig, of leuk gedaan, maar niets voor mij"

Dit deed men ook bij mijn modification van de deurpenvrije deurpanelen.

Maar wees niet zo negatief, ik vind het een afbreuk doen, voor iemand die iets aan zijn wagen doet, wat hij of zij leuk of mooi vindt.

 

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Richard. Dat is niet mijn bedoeling om negatief te zijn. Ik probeer t van alle kanten te bekijken. zeg maar prakties. Van het slot in de koffer deksel was ik niet op de hoogte. Zal vanmiddag eens kijken waar die presies zit.

Ik heb één keer mee gemaakt dat ik na een lange vakantie thuis kwam en de accu van mijn auto totaal plat was en dan ben je blij dat je met een sleutel de deur open kunt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal voor jullie leuke reacties!

 

En ik maar denken dat we alles van Passatplus.de hadden gejat.....

Netjes hoor.

Nee hoor, maar wel na idee van www.passatplus.de

 

Goed bezig!! Nog mooier zou het volgens mij zijn als het één geheel zou zijn met het handvat. Maar goed idee om gelijk een 'know how' te maken.

Dat is een How to, maar zoals al aangegeven is dit niet mogelijk.

 

Is de deur nu niet heel simpel open te maken door dat plasticje weg te tikken??

Nee, dat is niet mogelijk, zie hier:

4fwpo9d.jpg

En doorboren is ook niet makkelijk, is gehard staal, je boor blijft moeilijk op z'n plek.

 

Waar kun je die kapjes bestellen?

Die kan je heel gemakkelijk en alleen bij de dealer bestellen.

Bestelnummers staan in de HowTo.

 

In principe zou je het plasticje aan het handvat kunnen ''lijmen'', en dan strak maken en spuiten.

 

Je hebt dan een handvat wat wel helemaal 1 geheel is, en mee gaat naar buiten.

 

Maar ik vind ut zo ook mooi hoor! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@volkswagen dat is werkelijk niet mogelijk, dan wordt dat kapje een zwak punt.

Ik weet niet of je in het bezit bent van een passat gezien je leeftijd, maar is dat toch zo, probeer het maar uit op de achterdeur.

Maak het maar eens los en bekijk het maar eens van dichtbij.

Kijk op deze foto:

4fwpo9d.jpg

Hier had ik het kapje vergeten.

Moest toch wel degelijk het slotvervanger eruithalen en het kapje eropzetten en daarna weer terug plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden