Ga naar inhoud
  • 0

koude startprobleem/luchtfilterklepje?


ariej

Vraag

Hoi mensen, het vervangen van het lucht- en benzinefilter leek de startproblemen te verhelpen, soms start hij goed, soms ook niet en kun je de accu leegstarten.

In het luchtfilterhuis zit een klepje die de lucht nu, vooraan de auto laat aanzuigen. Bij andere auto's leek startproblemen hiermee(oorzaak onduidelijk voor mij..) verband te houden.

Ik kreeg het klepje niet in een andere stand geduwd(zonder geweld).

 

Kan dit de oorzaak zijn??Andere opties welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi mensen, mijn exuses voor de onduidelijkheid eerst. Na vervangen van de rotor en verdelerkap en bougiue/bobinekabels is het starten iets beter geworden..

De auto verbruikt echter 1 op 9, voorheen gemiddeld 1 op 13.

Luchtfilter is nieuw. Ik vindt dit wel veel voor de 1800/66kw benzinemotor?

Rijstijl is tamelijk rustig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo te zien heb je al veel vervangen , hoe zit het met je temparatuur? Wordt de auto wel warm? Ik bedoel daarmee dat mogelijk ook je termostaat open staat als ie koud is en niet meer sluit, dit zou ook kunnen verklaren dat ie veel brandstof gaat gebruiken, hij denkt nog dat ie koud is en spuit meer brandstof in. ( ook kan de tempsensor defect zijn)?

 

1 op 9 is erg veel, kan je net zo goed een V6 gaan rijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, bedankt voor je reactie, ik kan deze opties niet uitsluiten.

Zit er een klep in de thermostaat die misschien vast zit? kun je deze er uit plukken om dit na te kijken?

en waar kan ik de temp. sensor vinden en evt. schoonmaken? (of wat kost vervangen van deze artikelen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, klep zit er niet in , de termostaat zit in het temostaathuis , daar waar je dikke koelwaterslang op zit op het motorblok :mrgreen:

 

Temperatuursensor weet ik niet waar hij zit bij jou auto? Kosten zijn het niet , alles maar een paar tientjes :mrgreen: Maar dit ou wel een hoop kunnen verklaren, ook waarom ie slecht start , als ie denkt dat de motor nog koud is spuit ie extra brandstof in , een rijker mensel zogezegt , maar in werkelijkheid verzuipt de motor :mrgreen:

Hoe zagen je boegie's eruit toen je ze verwisselde?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat op 3 poten lopen is makkelijk te controleren, trek eens één van de bougie kabels eraf , hoe loopt ie dan?

 

Tja het is zoeken naar een naald in een hooiberg , kan vanalles zijn?

 

Uitgesloten zijn,

Bougies'

Kabels

Rotor

verrdelerkap

Bobinekabel

Luchtfilter

Dit alles heb je vervangen toch?

 

 

Ja wat moet je checken?

 

Wellicht blijft er een klepstoter hangen?

Je zou nog een compressietest kunnen laten uitvoeren.

 

Ik weet niet of je de auto uit kan lezen op foutcode's ? Wellicht iemand van het forum die hier wat over kan zeggen?

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat op 3 poten lopen is makkelijk te controleren, trek eens één van de bougie kabels eraf , hoe loopt ie dan?

 

Ja wat moet je checken?

 

Wellicht blijft er een klepstoter hangen?

Groet

klepstoter? hij heeft toch geen onderliggende nokkenas??

3 poten lopen is moelijk na te gaan omdat tegen de tijd dat je uit de auto bent en de kap open hebt, Of de motor normaal loopt, Of is afgeslagen.

 

Kun je nameten/zien of de temperatuursensor en/of de thermostaat wel/niet functioneren?? Ik heb begrpen dat deze 2 de hoofdverdachten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Natuurlijk heeft deze motor klepstoters,jij denkt aan stoterstangen maar dit zijn busjes met klepjes er in die gevuld zijn met motorolie en op druk blijven door je oliepomp en ze zitten tussen je nokkenas en de klepsteel.

Als je motor vervuild is kan een of meerdere klepstoters blijven hangen en dus of te vol zitten en dus de klep gedeeltelijk open laten staan met kans op een verbrandde klep of de klepstoter blijft niet meer op druk door inwendige lekkage en dan gaat je klep niet meer volledig open maar dit gaat gepaard met heftig tikkende klepstoters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

okay, nou dan zou dit alleen even bij de -nog steeds wisselende-koude start zijn.. Het blok loopt verder mooi stil.

Gezien de startproblemen vooral met koude motor zijn, kan ik dan het hoge benzineverbruik door kapotte thermostaat uitschakelen?

 

Heb ik al vetelddat het op 3 poten lopen 'lijkt'op verzuipen,(bokkerig, ca 500 toeren lopen) maar het zal eerder een te arm mengsel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Arie, klik bovenaan eens op de Vagcom kaart, zit bovenaan elke pagina, in dezelfde balk als de "Paypal" knop.

Let er wel even op dat niet iedereen met Vag-Com jouw wagen kan uitlezen, je bent nml een adapter nodig naar 2x2 aansluiting, aangezien jouw wagen geen OBDII connector heeft. Ikzelf heb deze adapter, maar ben volgens mij een van de weinigen. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goed, dat gaat 't dus niet worden, hij is met vagcom uit te lezen alleen niet echt mogelijk.. ik heb deze kennis niet dus ik vraag me af hoe 't op de normale manier gaat..

Anyway, het lijkt zowieso een probleem te zijn om een een werkende temperatuursensor te komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden