Ga naar inhoud

eeuwige strijd 17' of 18'


crackel

Aanbevolen berichten

oke,..voorkeur voor 18 inch,..maar waarom weet ik niet. Qua comfort is het een stuk minder. Dus ga ik eigenlijk alleen voor uiterlijk.

 

Comfort ga je zo gigantisch niet moeten inleveren, rij ook al een hele tijd (niet verlaagd) op 18" chicago's (zelfs tot in Kroatië) en dit met een volle wagen (4 personen en bagage) en zo onaangenaam was dat toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou in kroatie wil ik niet meer rijden met een verlaagde auto icm 17inch. wat een gaten en kuilen.

 

ontopic: heb wel is met Foppe zijn passaat mee gereden icm 19inch en verlaagd. Dit was zeker sportief, maar niet stug ofzo...

Hier ben ik dan :wohow:

 

Wat Bjorn zegt is zeker waar. Helemaal met 18" heb je genoeg comfort... Ik mag het misschien niet hardop zeggen... maar denk dat m'n passat met 18" en de 40mm koni's rondom beter comfort heeft dan de standaard schokbrekers met veren, of een eibach veer op de OEM schokbrekers.

 

Comfort is gewoon goed te noemen en belangrijker is dat de balans van de auto veel beter wordt....

 

Daarbij komt.... de looks... das toch ook wat waard :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het comfort van je auto wordt voor 90% (als t niet meer is) bepaald door je onderstel. Ik heb er zelf ook een Koni set onder zitten en heb qua comfort tov de originele dempers niets ingeleverd.

 

Ik vind persoonlijk (maar da's een kwestie van smaak) 18 inchers zonder verlaging geen porem. Voor een indruk (onder een 3BG weliswaar):

 

DSC01075.jpg

 

en mét verlaging:

 

3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook altijd bang dat ik met 18" teveel comfort in zou leveren. Onder mijn 3BG had ik dan ook 17" velgen. Toen ik mijn 3C kocht heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben voor 18" gegaan. Ik heb er nooit spijt van gehad, in de winter rij ik nu op mijn oude 17" velgen met winterbanden en ik merk nauwelijks verschil in comfort. Ik heb een KW streetcomfort onderstel met instelbare schokbrekers en veren, voor staat de auto 2 kliks zachter en achter de standaard instelling. De auto is voor ongeveer 4 cm verlaagd en achter misschien 3 a 3,5 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er achter dat ook de wielmaat wel comfort bepaald hoor. Ik had eerst 18" in zomer en 17" in winter. Nu 18" winter en 19" zomer.

 

De 19" kan voor iemand die echt op comfort gericht is net een tandje teveel zijn. Tussen 17" en 18" vond ik het verschil veel kleiner.

 

Goede schokbrekers zijn wel erg belangrijk. Koni heeft een goede prijs/kwaliteit combi en is, volgens mij, het meeste gericht op comfort... toch is de balans erg goed en klaag niet met 19"ers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik jullie zie schrijven is, goede set veren bepaald je wegligging/ gedrag, en dan is het een kwestie van wat vindt je mooier 17" of 18".

 

een goede combinátie van veren en dempers bepaalt je wegligging, (niet alléén veren) daarom is een complete set beter dan alléén andere veren op je standaard dempers. Het kost wat meer, maar dat is het ook dubbel en dwars waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het kiezen van een goede verlagingsset is uiteraard de mate van comfort die overblijft erg belangrijk. De meeste schokbreker en verlagingsveren sets zijn voor mij veel te stug. Vaak wordt je dan een verenset op originele schokbrekers aangeraden. Doe dat niet want de schokbreker komt nu in een heel ander 'werk' gebied aan en zal na niet al te lange tijd stuk gaan. Enkele leden hebben daar zeer slechte ervaringen mee.

 

Dan nog de keuze voor een vaste set of schroefset. Bij een schroefset kun je de hoogte instellen bij een vast set kan dat niet. Een 3C met vaste set hangt aan de achterkant iets lager dan aan de voorkant. Dat is helaas het ontwerp van de auto. Als je dat niet mooi vind kom je dus bij een schroefset uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het ook altijd erg persoonlijk qua comfort

 

rij zelf met 19inch en koni verlaagt en vind dit prima te doen (ik hoor de vrouw en kids ook niet klagen).

 

dus als ik moest kiezen zou ik zoals al gezegt is 18inch en verlagen het oog wil tenslotte ook wat.

 

suc6 met je keuze

 

gr bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden