Ga naar inhoud
  • 0

sportstand automaat TT5?


PASSAT 1.8T 110kw

Vraag

Hallo iedereen,

Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand zei dat je de automaat in sportstand zou kunnen zetten met vag-com is dit ook zo?

Ik heb het gevraagd toen ik bij Hartog was om mijn auto te laten chippen, maar die zei dat dat niet kon?

En als het wel zou kunnen wat is het verschil dan want ik zou liever willen dat m'n automaat sneller schakelt bij een lager toerental want ik hoef echt niet boven de 4000 toeren te komen voor de snelheid met dit koppel, want hij trekt mega op tussen de 2000 en de 4000 toeren dus als ik wil dat hij dan schakelt laat ik m'n gas een fractie los en schakelt hij ook wel maar ik was gewoon benieuwd. gr Stephan 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goeiedag iedereen,

 

Nog even 1 vraagje over de sportstand, ik had gelezen dat bart 1.8t zijn automaat had ingesteld op de sportstand. Is het nu zo dat het toerental wel gelijk blijft, dus als ik 90 rijd dat de motor dan evengoed nog steeds 1800 toeren draait of is het dan verhoogt door de sportstand? Want dat komt het verbruik niet ten goede dan lijkt me.

Ik heb een civic gehad met cvt automaat en als ik die in de S stand zette bleef het toerental een stuk hoger dan normaal.

groeten 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toerental veranderd niet, je kan idd de DSP uitzetten, dan schakelt ie als het goed is eerder op.

Een echte S-stand heeft de TT5 niet, ik heb in mn Allroad die wel, als extra keus en dan draait ie inderdaad meer toeren maar dan in een lagere versnelling.. dus waar je normaal in 5 zou zitten zit ie dan gewoon nog in 4, ook schakelt ie veel later op, maar de toerentallen blijven verder hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok das duidelijk! Dan nu nog even iemand zoeken met vag-com om dat in te stellen want ik vind ook dat het schakelen iets te lang duurt. Wanneer is er een meeting in de buurt van Hoorn? Daar woon ik ook nog wel een half uur vandaan maar dan kunnen er misschien meerdere tt5 automaatjes aangepast worden door iemand die de lap-top mee wil nemen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi medeforummers,

Ik ben op zoek naar iemand met vag-com in de buurt van hoorn, heb al meerdere pb's verstuurd naar mensen uit de vag-com lijst maar één (moon uit Den Helder)is volgens mij niet meer actief aangezien die mail niet eens verzonden word naar hem, en ik heb slinky geprobeert, maar die heeft geen vag-com meer en Fai leest z,n pb niet denk ik :cry:

Dus bij deze hoop ik dat iemand hier wil reageren, dat ik dan een pittig stukkie zou moeten rijden vind ik niet erg :P

groetuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat zijn de voordelen als ik vragen mag, en de nadelen.

Slijtage, ik vind dit wel intressant, maar zou niet weten waarom ik hier wat mee zou doen?

Wanneer beslis je dit aan te passen, wat doet de bak wat hij daarna niet meer doet??

 

Voordeel is hij schakelt sneller op dus bij een lager toerental, wat makkelijk kan bij motoren met een hoog koppel onderin(turbomotoren). Slijtage zal niet erger als anders zijn lijkt mij ik ga zal er niet ruiger door gaan rijden, maar ik erger me er gewoon aan dat hij als ik het gas intrap om vlot op te trekken veel te laat overschakelt :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi medeforummers,

Ik ben op zoek naar iemand met vag-com in de buurt van hoorn, heb al meerdere pb's verstuurd naar mensen uit de vag-com lijst maar één (moon uit Den Helder)is volgens mij niet meer actief aangezien die mail niet eens verzonden word naar hem, en ik heb slinky geprobeert, maar die heeft geen vag-com meer en Fai leest z,n pb niet denk ik :cry:

Dus bij deze hoop ik dat iemand hier wil reageren, dat ik dan een pittig stukkie zou moeten rijden vind ik niet erg :P

groetuh

 

 

Sorry ik zag het net een PM van je.

 

maar je heb nu wel een PM terug :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat zijn de voordelen als ik vragen mag, en de nadelen.

Slijtage, ik vind dit wel intressant, maar zou niet weten waarom ik hier wat mee zou doen?

Wanneer beslis je dit aan te passen, wat doet de bak wat hij daarna niet meer doet??

 

Ik rij nu al zo 3 jaar in sportstand , zou ook niet meer terug willen .

 

Verder nog geen problemen met de bak gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er beetje bang voor, ik heb niks met die automaat gebeuren.. Zal je zien barst mij die hele bende weer. Nu is het op zich ook wel goed.

Masar wil er even over denken.. Net als tunen vind ik ook eng met een automaat.. Ik moet er niks van hebben jonge echt niet.

Zolang het goed ist goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden