Ga naar inhoud
  • 0

Demonteren Dashboard + Airbag en Stuur


Kingversace

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag de warmtewisselaar uitgebouwd en nieuwe besteld. Heb er gisterenavond over na zitten denken en volgens mij is dat de enige optie nog.

Ging trouwens niet zonder slag of stoot. De (snel)koppelingen van de koelslangen aan het schutbord (motorruimte zaten behoorlijk vast. Had het idee dat het ieder moment af kon breken gezien de hoeveelheid kracht dat ik moest zetten. Binnenzijde heb je te weinig ruimte om de leidingen uit elkaar te schuiven. Dit is ook na een beetje denken en domme kracht toch gelukt.

 

Morgen dus de nieuwe monteren en hopen dat het werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd ben ik vergeten te vermelden in mijn verhaal.

 

Ik heb de klok, contactslot en climapaneel even aan de stekkers geklikt en op deze manier de kleppen kunnen testen. Ook de auto warm laten lopen en per gat gevoeld waar warme en koude lucht uit kwam. Dit was nog steeds de gehele rechterzijde waarvan de lucht veel kouder was. Gezien dan je via de bak de warmtewisselaar kan zien en zo wel door een luchtgat links als rechts deze kan bekijken heb ik er een theorie op losgelaten die luidt(hoop dat het een beetje begrijpelijk is):

 

Als je in de auto zit recht voor de warmte wisselaar dan komt het ingaande water via de linkerkant bovenin de warmtewisselaar binnen en gaat er via links onder ook weer uit. Als er dus een deel van de warmtewisselaar verstopt gaat zitten zou dat aan de rechterzijde beginnen i.v.m. dat het water de weg van de minste weerstand zoekt.

De aanjager is in de auto rechts gemonteerd. De luchtstroom gaat dus van recht naar uiterst links (zijwand bak aan zijde van gaspedaal) misschien heeft dit ook nog een kleine invloed maar zou niet de doorslag zijn.

 

Dan heb je ook nog het elektrische verwarmingselement. Deze werkt naar mij idee omdat ik anders een foutmelding zou moeten krijgen op de testkast. Ik vraag me trouwens af in hoe verre deze regelbaar is (met VCDS) misschien nog waarden o.i.d. aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat even weten wat die beesten kosten voor je er en nieuw koopt want ik heb er hier nog 2 nieuwe liggen

kan je een pak geld besparen

en het klinkt logish wat je verteld

ik had eerst gedacht aan de voeler die kapot zou zijn maar die zou dan een foutmelding moeten geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Warmtewisselaar kost geloof ik €132 incl. BTW. heb hier nog wat korting op maar hoor morgen hoeveel. Heb hem vandaag besteld. En is morgen om 8uur bij de stealer.Is volgens mij wel de moeite waard. Kon er ook 1 op de sloop halen voor €45. Zo'n apparaat kan je niet inkijken dus wil geen risico nemen gezien de hoeveelheid werk en dat ik toch na aankomende weekend weer met me passie wil rijden.

 

Ik ben al wel een ervaring rijker. Ik wil al een hele tijd achterspeakers in de passat bouwen maar zag een beetje op tegen die kabels trekken om alles weer los te maken enzo :embarassed: . Nou dat doe ik nu gewoon voor de lol op de regenachtige zondagmiddag met 2 vingers in de neus :mrgreen::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben al wel een ervaring rijker. Ik wil al een hele tijd achterspeakers in de passat bouwen maar zag een beetje op tegen die kabels trekken om alles weer los te maken enzo :embarassed: . Nou dat doe ik nu gewoon voor de lol op de regenachtige zondagmiddag met 2 vingers in de neus :mrgreen::lol:

LOL.

Zo zie je maar hoe snel je ervaring deskundige bent.

Vaak is het ook helemaal niet moeilijk, zo'n auto zit best slim in elkaar.

Maar je moet het maar net even weten en belangrijk, aandurven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd en later wel de koppakking vervangen omdat ze er niet onderweg konden komen. Kachel niet want was ik volgens hun paar weken buiten de garantie maar had het ook al veel eerder aangegeven alleen was het toen minder merkbaar door de buitentemp. Maar oke ze konden het dus niet vinden.... en nog triester... de VW-stealer kwam er ook niet uit. Maar die wilde wel beginnen met kleppenhuis e,d, vervangen totdat ze het juiste tegenkwamen. Maar het dashboardverhaaltje alleen al zou mij minimaal 1600ex. gaan kosten en ex. onderdelen.

 

Was nu met pakkingen en al 119 euro kwijt en een paar daagjes hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja en ook een VW-monteur er 's avonds bij gehad. Hij is echt welwillend hij regelde ook het stukje gereedschap voor de airbag en ik lees voor hem weer auto's uit die hij in de beun heeft. Hij mag niet beunen van de baas. Maar ook hij snapte het niet. Volgens mij leren ze op die trainingen alleen vervangen en niet meer zoeken en fantsoenlijk sleutelen.

 

Daarbij zegt hij ook eerlijk dat ik meer verstand heb van een 3C dan hij. En hij is nogal jaloers op wat wij allemaal kunnen coderen en dat de dealers niks kunnen en mogen.

 

Das dan wel weer leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel klote dat je dus door het gepruts en gebrek aan serice en garantie van een ander je halve wagen moet slopen.

Volgens mij leren ze op die trainingen alleen vervangen en niet meer zoeken en fantsoenlijk sleutelen.

 

Met de huidige uurlonen is dat vaak al goedkoper.

Ze kunnen er geen uuuuuren in stoppen om iets uit te zoeken.

Maar als je dan echt een lastige storing hebt, heb je een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Roy, om eerlijk te zijn had ik al zo een bang vermoeden dat jouw klachten kwamen door zo een anti-lek goedje in je koelsysteem. Dat was mijn eerste reactie toen ik jouw posts las. Het is gewoon bagger, dat spul en als er lekkage is moet dat direct en goed opgelost worden zonder van die lapmiddelen. Maar fijn om te lezen dat alles weer werkt.

 

Heb je de auto weer goed in elkaar gekregen? Ik hoop dat je geen kraakjes of rammeltjes hebt nu?

 

Succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd daar is ze ook zeker blij mee.

Zoals jullie al hebben kunnen lezen is de oorzaak naar mij idee de anti-lek potjes wat ze bij het garagebedrijf erin hebben gestopt.

Nu sprak ik een monteur bij Volkswagen en vertelde hem het verhaal en hij vertelde mij dat wanneer je bij de roze koelvloeistof groene koelvloeistof gooide dat dit op elkaar gaat reageren en dat gaat klonteren. En gezien dat het garage bedrijf dat ook nog heeft gedaan zal het een met het ander te maken hebben.

 

Al met al: Het is opgelost en mijn Passie is weer winterproof!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden