Ga naar inhoud
  • 0

Demonteren Dashboard + Airbag en Stuur


Kingversace

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag warmtewisselaar vervangen en auto weer opgebouwd. Morgen nog ff stukje proefrijden maar kacheltje wordt weer heerlijk warm. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Oorzaak zal ik er ook even bij vermelden. Zo kan een ander dit voorkomen.

 

Half jaar geleden lekke koppakking gehad. Dit was alleen te merken aan koelvloeistofverbruik. Het garage bedrijf (Auto Groep Twente) waar ik op dat moment nog garantie had, hadden niet zo veel zin in veel werk dus gewoon 2x over een pot van die anti-lek prut in mijn koelsysteem gegooid en 2x over groene koelvloeistof i.p.v. de roze G12. Die prut is zo dik dat de kanaaltjes in de warmtewisselaar verstopt zijn gaan zitten. Dus mensen als je koelvloeistoflekkage hebt gebruik NOOIT die prut!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd problemen met de clima. Zo goed als zeker de warm/koud klep aan de rechterzijde afgebroken. :angry:

Was het maar voor leuke mods :lol: Dis wil dit weekend gaan starten met dit project maar had graag wat ervaringen van clubleden die deze demontage al eens hebben gedaan mee genomen daarin.

 

De airbag is dat een kwestie van lostrekken of is er iemand die een kleine beschrijving voor mij heeft hierin?

 

Heb mijn elsawin nog niet compleet dus vandaar deze vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oei roy t'is nie om je te demotiveren ma daar kruipt heel wat werk in kerel

heb het 1maal gedaan

airbag klik je los door aan de achterkant van het stuur met een schroevendraaier een soort van klik systeem te bedienen , daardoor schiet de airbag los

als je het stuur draait voel je de gaten in de achterkant van het stuur

volgens mij moet je het stuur niet los doen , kan zo gedemonteerd worden samen met de stuurkolom , scheelt je weer wat werk

documenteer alles doormiddel van foto's als je iets los doet

koop van die carroserie tape , als je dan ergens een stekker los doet plak er een tapje rond de draad aan de stekker en schrijf er op waar ie thuis hoord

een geluk , elke stekker heeft zijn thuis , dus je kan geen enkele stekker ergens anders in steken dan past ie niet

we volgen je natuurlijk ook graag op de voet en als je vragen hebt hoe wat los moet dan helpen we ja graag

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips ga ik zeker wat aan hebben :!:

 

Demotieveren lukt niet. Dat komt wel als ik er aan begin :angel:

Mijn stille hoop was door het stuur eraf te halen dat de stuurkolom kon blijven zitten...

De dealer vraagt er zo'n €1800 :shock: voor dus loont wel de moeite om het zelf te doen. Maar idd het was nou niet het ideale project dat ik voor ogen had bij aanschaf van de auto.

 

Maar het vrouwtje vind het ook niet meer gezellig om met een briesje van 5°C naast mij te zitten.

 

Ja was idd van plan het 1 en ander aan foto's te maken en wanneer het hele project erop zit zal ik mijn ervaring met jullie delen. Het is niet dat ik er tegen op zie maar vraag mij wel af wat voor verrassingen ik tegen ga komen. Dus alle tips zijn welkom. Maar waarschijnlijk heeft dus ook niemand ervaring met het vervangen van dat klepje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag dan de grote dag.

 

We gaan direct vanuit de nachtdienst beginnen dus hopelijk slaat de vermoeidheid niet al te snel toe.

We beginnen met ademhalingsoefeningen voordat we aan het echte werk beginnen. Heb wel een werkplaats alleen geen brug en niet verwarmt.

Ik ga mijn best doen het 1 en ander op foto vast te leggen zodat iemand anders er in de toekomst misschien nog iets aan heeft.

 

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het enige wat mij motiveert is die zeurende vrouw naast me als ik in 26 graden zit :mrgreen: en zij :angry: met een briesje van 4 graden.

En natuurlijk ook wel dat ik me Passy gewoon perfect wil hebben... Maar eerlijk is eerlijk, toen ik wist hoeveel werk het was toen was het toch echt de vrouw die de doorslag gaf :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleppen en dus stelmotoren werken allen perfect. Warmtewisselaar wordt warm aan de zijde waar je erbij kan komen (Bestuurderszijde). Invoer en retourleiding zijn allebei goed heet. De lucht die aan de linkerzijde de auto inkomt is warm, aan de rechterkant is steenkoud. Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat de warmtewisselaar deels verstopt moet zitten.

 

Misschien dat er iemand een tekening heeft of via elsa meer kan zien aan het verdeelhuis want ik kan de binnenzijde niet op tekening bekijken. Gaat om een Denso 3c1 820 003 AN.

 

Wie o wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden