Kingversace Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 Wie heeft er ervaring met het demonteren van een dashboard van een 3C? Kom je hierbij nog bijzonderheden tegen? En het demonteren van een stuur? Heb je hier nog speciaal gereedsschap o.i.d. voor nodig? Ik hoor graag jullie tips and trics Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 11 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 december, 2011 Dat is idd het plaatje wat ik ook heb vanuit etka. Maar het gaat om de binnenkant van nr. 8 deze wil ik van binnen kunnen bestuderen. Voor zover ik er nu in kan kijken werken alle kleppen. Maar toch blijft de rechterkant koud en de linkerkant word wel warm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 12 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 Vandaag de warmtewisselaar uitgebouwd en nieuwe besteld. Heb er gisterenavond over na zitten denken en volgens mij is dat de enige optie nog. Ging trouwens niet zonder slag of stoot. De (snel)koppelingen van de koelslangen aan het schutbord (motorruimte zaten behoorlijk vast. Had het idee dat het ieder moment af kon breken gezien de hoeveelheid kracht dat ik moest zetten. Binnenzijde heb je te weinig ruimte om de leidingen uit elkaar te schuiven. Dit is ook na een beetje denken en domme kracht toch gelukt. Morgen dus de nieuwe monteren en hopen dat het werk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 12 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 Tjonge, laten we hopen dat dit het was....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 12 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 kan je nie een deel trug in elkaar steken van kabels zodat je de wagen trug kunt starten zonder het hele dachboard trug te steken , dan kan je zien als het aan die airco bak lag Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 12 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 Ja idd ben ik vergeten te vermelden in mijn verhaal. Ik heb de klok, contactslot en climapaneel even aan de stekkers geklikt en op deze manier de kleppen kunnen testen. Ook de auto warm laten lopen en per gat gevoeld waar warme en koude lucht uit kwam. Dit was nog steeds de gehele rechterzijde waarvan de lucht veel kouder was. Gezien dan je via de bak de warmtewisselaar kan zien en zo wel door een luchtgat links als rechts deze kan bekijken heb ik er een theorie op losgelaten die luidt(hoop dat het een beetje begrijpelijk is): Als je in de auto zit recht voor de warmte wisselaar dan komt het ingaande water via de linkerkant bovenin de warmtewisselaar binnen en gaat er via links onder ook weer uit. Als er dus een deel van de warmtewisselaar verstopt gaat zitten zou dat aan de rechterzijde beginnen i.v.m. dat het water de weg van de minste weerstand zoekt. De aanjager is in de auto rechts gemonteerd. De luchtstroom gaat dus van recht naar uiterst links (zijwand bak aan zijde van gaspedaal) misschien heeft dit ook nog een kleine invloed maar zou niet de doorslag zijn. Dan heb je ook nog het elektrische verwarmingselement. Deze werkt naar mij idee omdat ik anders een foutmelding zou moeten krijgen op de testkast. Ik vraag me trouwens af in hoe verre deze regelbaar is (met VCDS) misschien nog waarden o.i.d. aan te passen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 12 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 laat even weten wat die beesten kosten voor je er en nieuw koopt want ik heb er hier nog 2 nieuwe liggen kan je een pak geld besparen en het klinkt logish wat je verteld ik had eerst gedacht aan de voeler die kapot zou zijn maar die zou dan een foutmelding moeten geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 12 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 Warmtewisselaar kost geloof ik €132 incl. BTW. heb hier nog wat korting op maar hoor morgen hoeveel. Heb hem vandaag besteld. En is morgen om 8uur bij de stealer.Is volgens mij wel de moeite waard. Kon er ook 1 op de sloop halen voor €45. Zo'n apparaat kan je niet inkijken dus wil geen risico nemen gezien de hoeveelheid werk en dat ik toch na aankomende weekend weer met me passie wil rijden. Ik ben al wel een ervaring rijker. Ik wil al een hele tijd achterspeakers in de passat bouwen maar zag een beetje op tegen die kabels trekken om alles weer los te maken enzo . Nou dat doe ik nu gewoon voor de lol op de regenachtige zondagmiddag met 2 vingers in de neus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 12 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 Ik ben al wel een ervaring rijker. Ik wil al een hele tijd achterspeakers in de passat bouwen maar zag een beetje op tegen die kabels trekken om alles weer los te maken enzo . Nou dat doe ik nu gewoon voor de lol op de regenachtige zondagmiddag met 2 vingers in de neus LOL. Zo zie je maar hoe snel je ervaring deskundige bent. Vaak is het ook helemaal niet moeilijk, zo'n auto zit best slim in elkaar. Maar je moet het maar net even weten en belangrijk, aandurven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 mooi dat t opgelost is.... maar wat een garantie... Dat is niet schade repareren maar uitstellen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 13 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 Ja idd en later wel de koppakking vervangen omdat ze er niet onderweg konden komen. Kachel niet want was ik volgens hun paar weken buiten de garantie maar had het ook al veel eerder aangegeven alleen was het toen minder merkbaar door de buitentemp. Maar oke ze konden het dus niet vinden.... en nog triester... de VW-stealer kwam er ook niet uit. Maar die wilde wel beginnen met kleppenhuis e,d, vervangen totdat ze het juiste tegenkwamen. Maar het dashboardverhaaltje alleen al zou mij minimaal 1600ex. gaan kosten en ex. onderdelen. Was nu met pakkingen en al 119 euro kwijt en een paar daagjes hobby Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 bij de stealer repareren ze auto's niet, ze vervangen onderdelen... een simpele ziel die een doosje technisch lego met handleiding in elkaar zet, kan hetzelfde.... helaas... Maar vragen daar, zoals ook bij jou, een flinke prijs voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 13 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 Complimenten!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 13 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 december, 2011 Ja en ook een VW-monteur er 's avonds bij gehad. Hij is echt welwillend hij regelde ook het stukje gereedschap voor de airbag en ik lees voor hem weer auto's uit die hij in de beun heeft. Hij mag niet beunen van de baas. Maar ook hij snapte het niet. Volgens mij leren ze op die trainingen alleen vervangen en niet meer zoeken en fantsoenlijk sleutelen. Daarbij zegt hij ook eerlijk dat ik meer verstand heb van een 3C dan hij. En hij is nogal jaloers op wat wij allemaal kunnen coderen en dat de dealers niks kunnen en mogen. Das dan wel weer leuk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 14 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2011 Wel klote dat je dus door het gepruts en gebrek aan serice en garantie van een ander je halve wagen moet slopen. Volgens mij leren ze op die trainingen alleen vervangen en niet meer zoeken en fantsoenlijk sleutelen. Met de huidige uurlonen is dat vaak al goedkoper. Ze kunnen er geen uuuuuren in stoppen om iets uit te zoeken. Maar als je dan echt een lastige storing hebt, heb je een probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 14 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2011 Dag Roy, om eerlijk te zijn had ik al zo een bang vermoeden dat jouw klachten kwamen door zo een anti-lek goedje in je koelsysteem. Dat was mijn eerste reactie toen ik jouw posts las. Het is gewoon bagger, dat spul en als er lekkage is moet dat direct en goed opgelost worden zonder van die lapmiddelen. Maar fijn om te lezen dat alles weer werkt. Heb je de auto weer goed in elkaar gekregen? Ik hoop dat je geen kraakjes of rammeltjes hebt nu? Succes!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 14 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 december, 2011 Nee auto zit weer perfect in elkaar. Geef kraakjes o.i.d. alleen één clipje om de rns is weg dus moet ik even nieuwe voor ophalen bij de stealer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AJV Geplaatst 17 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2011 Respect, wat een klus, mooi dat het oplost is, zit je vrouw ook weer lekker warm..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 17 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2011 Ja idd daar is ze ook zeker blij mee. Zoals jullie al hebben kunnen lezen is de oorzaak naar mij idee de anti-lek potjes wat ze bij het garagebedrijf erin hebben gestopt. Nu sprak ik een monteur bij Volkswagen en vertelde hem het verhaal en hij vertelde mij dat wanneer je bij de roze koelvloeistof groene koelvloeistof gooide dat dit op elkaar gaat reageren en dat gaat klonteren. En gezien dat het garage bedrijf dat ook nog heeft gedaan zal het een met het ander te maken hebben. Al met al: Het is opgelost en mijn Passie is weer winterproof! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 17 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2011 Respect Roy... blij dat het opgelost is.... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 17 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2011 Dank je Andre! Zag er in het begin wel een beetje tegenop maar eenmaal bezig valt het reuze mee. Is alleen wel veel werk. Nu wel weer een ervaring rijker dus kan ik de volgende x iemand anders mee ondersteunen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 18 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2011 Een keer niet in Mechelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 20 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2011 Aardige klus, maar je hebt er ook weer een warme auto voor terug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kingversace Geplaatst 20 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2011 Ja dat was het werk wel waard. Helemaal met die sneeuw vanmorgen om 4 uur! En ook geen vrouw meer die kan klagen over koude voeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 20 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2011 Goed werk Roy!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Kingversace
Wie heeft er ervaring met het demonteren van een dashboard van een 3C?
Kom je hierbij nog bijzonderheden tegen?
En het demonteren van een stuur? Heb je hier nog speciaal gereedsschap o.i.d. voor nodig?
Ik hoor graag jullie tips and trics
Link naar reactie
Delen op andere sites
50 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten