Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch in-/ uitklappen spiegels


Stimpyrules

Vraag

Hallo,

 

Is het ook mogelijk dat de spiegels van mijn 3C ook automatisch kunnen inklappen bij het uitzetten van de auto en dan natuurlijk weer uitklappen bij het starten?

 

Moet zeggen dat ik het met het knopje nog niet zo handig vindt.

Vaak denk ik er aan als de sleutel er al uit is, en dan werkt het al niet meer.

 

Dus kan zo iets dat of bij het uitschakelen van de motor of uithalen van de sleutel of het afsluiten van de auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb Dreke een mail gestuurd, er zijn mensen die het wel hebben gedaan met een leon, Ze hebben daar een relais in van audi , relai361 uit mijn hoofd. Zoek maaop youtube staat een filmpje en er is ook een how to van gemaakt. Dre zal eens kijken of dat hetzelfde is bij passat.

 

 

http://pdfcast.org/pdf/inklapbare-spiegels-leon-1m

 

Mvg Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allen,

 

Ik heb één en anders uitgezocht, na lang bezig te zijn zowel audi als seat op elsa werkend te krijgen.

Blijkt dat zowel de seat leon (waar het in bovenstaande link om gaat), als de audi waar het relais 361 uit gebruikt wordt, een eindeloopschakelaar hebben in het klapsysteem van de spiegel. Bij de passat 3C is deze niet aanwezig (of die staat toch niet op de schema's)... Ik vrees dat het verder daarop vastloopt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar zou ik veel volk blij mee maken. 8-) .

Bij de commentaar staat dat hij zelf een module gebouwd heeft, dus eigenlijk moeten we dat ook kunnen... Het probleem is alleen te zien krijgen wanneer de spiegel dicht is, daarom zit er bij die andere uitvoeringen een eindeloopschakelaar op..

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het probleem is alleen te zien krijgen wanneer de spiegel dicht is, daarom zit er bij die andere uitvoeringen een eindeloopschakelaar op..

 

grtz, dre

Ik snap het probleem, alleen hoe 'weet' de stuurdoos nu dat de spiegel ingeklapt is?

Zal toch ook zoiets moeten zijn.

Maar om de boel een beetje aan te wakkeren, het zou me eer te na zijn als mod goeroe dat een ander iets lukt wat mij niet lukt.

Dus hup, aan de slag :lol: (je zou er, buiten jezelf, idd een hoop mensen mee plezieren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Als ik er van uit ga dat de spiegels volledig middels canbus worden aangestuurd dan lijkt het mij dat de schakelaar in de deur gewoon het in- of uitklappen signaal over de canbus stuurt. Maak een module die luistert of over de canbus het signaal van de afstandsbediening binnenkomt om de auto te openen of te sluiten en daarna het bijbehorende commando aan spiegels over de canbus stuurt.

Module mag de accu uiteraard niet leegtrekken, maar dat moet geen probleem zijn als je ziet wat er allemaal aan de canbus hangt en dat gaat ook goed. Ik zeg leuk programmeerklusje voor iemand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden