twee weken geleden bij het uitzetten van mijn auto had ik het gevoel dat hij wat na liep, niet echt lekker uit ging zeg maar, na de auto te hebben laat uitlezen bij de dealer bleek het inlaatspruitstukklep kapot te zijn. Bij mijn vaste garage is het onderdeel besteld en erin gezet tot zover geen probleem. Alleen na een dag of twee weer storing maar nu bleek het de massa van de sensor te zijn welke in de klep zit welke net was geplaatst. Na lang zoeken door de garage en een tweetal ritjes naar onze Jos kwam er toch nog licht aan het eind van de tunnel. Jos had een maatje van hem gebeld en deze wist te vertellen dat de kabelboom welke van het motorcompartiment naar het regelapparaat loopt nog al eens de storende factor wil zijn. Om de kabelboom heeft meneer VW een beschermende plastic buisje gedaan met ribbels aan de buitenkant maar de ribbels zitten ook aan de binnenkant en dit is dus de boosdoener, de ribbels aan de binnekant werken als een soort kleine scherpe mesje welke door het trillen etc de mantel van de buitenstekabels van de kabelboom stelselmatig in snijden en op den duur zijn er dus gewoon kabels door gesneden wat dus ook bij mij het geval was, De jongens van de garage hebben 12 draden vervangen en het geheel goed ag getaped met linnentape en toen de beschermende buis er weer om heen gedaan.
Dus mocht je nou ook deze problemen krijgen check de kabelboom ook eens en laat je verrassen.
Volgens Jos kan dit wel een een probleem gaan worden bij de eerste 3c versies mede omdat hij er ook al een paar heeft gehad met deze "schade"
Mvg Eef