De 3AA optie Ambienteverlichting is zelfs niet op een highline standaard. Zelf plaatsen wordt dan al snel interessant.
Op dit moment ben ik de plaatsing achteraf aan het voorbereiden voor mijn eigen auto.
Ambienteverlichting bestaat uit voetruimteverlichting vóór, instapverlichting in alle deuren en verlichte sierlijsten in de deuren. Instapverlichting en voetruimteverlichting zijn oude bekenden. Daar bestaan al inbouwbeschrijvingen van.
Let op! Er zijn andere pins nodig om in de achterste deurmodule te steken. Bij de 3AA is pin 000 979 009 E nodig.
En als laatste Ambienteverlichting in de deuren, ofwel verlichting onderaan de deurlijsten.
Dat is verkrijgbaar in Aluminium, Zebrano en wortelnotenhout. Het Ledje zit al in de panelen ingebouwd.
Onderdeelnummers voor aluminium zijn:
3AB 867 410 C PD4
3AB 867 409 C PD4
3AA 867 419 C PD4
3AA 867 420 C PD4
Ze kosten ong 58 euro per stuk.
Wortelnotenhout kent achtervoegsel D LZ5 en zebrano D PE5.
Stekker die op de Leds past: 4B0 972 623
Pins voor zowel de deurmodule als de stekker : 000 979 009 E
Aansluitingen ambienteverlichting in de deurmodules:
Vóórpoortieren, bestuurders- en passagierszijde:
Deurmodule 32-polige stekker
- Pin2 Stekker LED aan Pin 17
- Pin1 Stekker LED aan massa
Achterportieren, bestuurders- en passagierszijde:
Deurmodule 20-polige stekker
- Pin2 Stekker LED aan Pin 4 (De praktijk heeft uitgewezen dat dat (nu) niet werkt. Derhalve de plus afgetapt van de stekker van de raamschakelaar. De interieurverlichting zit daar aangesloten op Pin 2, de paarse draad. Er is een weerstand van ong 1,6kOhm in serie geplaatst met de LED om hem ongeveer met dezelfde intensiteit als de LED in de voorpoortieren te laten branden. Misschien is 2kOhm nog wel beter, maar die had ik niet liggen.
Laten we dit topic een beetje on-topic houden, zodra er een update is, zal ik die hier vermelden. Verwacht met 1-2 weken dat ik alles compleet heb met een how-to en foto's.
Vraag
bm-er
De 3AA optie Ambienteverlichting is zelfs niet op een highline standaard. Zelf plaatsen wordt dan al snel interessant.
Op dit moment ben ik de plaatsing achteraf aan het voorbereiden voor mijn eigen auto.
Ambienteverlichting bestaat uit voetruimteverlichting vóór, instapverlichting in alle deuren en verlichte sierlijsten in de deuren. Instapverlichting en voetruimteverlichting zijn oude bekenden. Daar bestaan al inbouwbeschrijvingen van.
Voetruimteverlichting vóór:
http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=152
En zie post hieronder, de 3AA is toch iets anders als de 3C.
Voetruimteverlichting achter:
http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=153
Let op! Er zijn andere pins nodig om in de achterste deurmodule te steken. Bij de 3AA is pin 000 979 009 E nodig.
Instapverlichting:
http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150
http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=151
En als laatste Ambienteverlichting in de deuren, ofwel verlichting onderaan de deurlijsten.
Dat is verkrijgbaar in Aluminium, Zebrano en wortelnotenhout. Het Ledje zit al in de panelen ingebouwd.
Onderdeelnummers voor aluminium zijn:
3AB 867 410 C PD4
3AB 867 409 C PD4
3AA 867 419 C PD4
3AA 867 420 C PD4
Ze kosten ong 58 euro per stuk.
Wortelnotenhout kent achtervoegsel D LZ5 en zebrano D PE5.
Stekker die op de Leds past: 4B0 972 623
Pins voor zowel de deurmodule als de stekker : 000 979 009 E
Aansluitingen ambienteverlichting in de deurmodules:
Vóórpoortieren, bestuurders- en passagierszijde:
Deurmodule 32-polige stekker
- Pin2 Stekker LED aan Pin 17
Achterportieren, bestuurders- en passagierszijde:
Deurmodule 20-polige stekker
- Pin2 Stekker LED aan Pin 4 (De praktijk heeft uitgewezen dat dat (nu) niet werkt. Derhalve de plus afgetapt van de stekker van de raamschakelaar. De interieurverlichting zit daar aangesloten op Pin 2, de paarse draad. Er is een weerstand van ong 1,6kOhm in serie geplaatst met de LED om hem ongeveer met dezelfde intensiteit als de LED in de voorpoortieren te laten branden. Misschien is 2kOhm nog wel beter, maar die had ik niet liggen.
Laten we dit topic een beetje on-topic houden, zodra er een update is, zal ik die hier vermelden. Verwacht met 1-2 weken dat ik alles compleet heb met een how-to en foto's.
EDIT: 6-12-2011 Weerstandswaarde LED's Ambienteverlichting achterportieren toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites
44 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten