Ga naar inhoud

2.0 vergeleken met nieuwe 1.9


sidney

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwer model 3C.

Met mijn huidige 2.0 140pk heb ik zoveel problemen mee gehad, dat ik het nieuwe type 1.9motor (105pk) wil kopen. :bash:

Nu vraag ik mij af, ga ik nu niet te veel achteruit qua vermogen/comfort aangezien dit een aardig vermogensverschil is.

Ook, is het nieuwste 1.9blok een stuk betrouwbaarder :thumb: dan het oude 2.0 of valt dat wel mee?

 

Wie kan mij advies geven bij de koop van een nieuwe :thanks:

 

Grtz, Sidney

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 2.0 laat chippen......

 

ik denk dat je de essentie van Thufla zn reactie niet snapt :roll:

 

Affin,

 

een 1.9 is een prima blok, qua comfort zul je niet achteruit gaan dit is nml niet blok afhankelijk..

En ja het vermogen, mocht je dat echt een te groot verschil vinden maar geen vertrouwen hebben in de 2.0 is idd een chip een hele goede en betrouwbare optie voor de 105pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je het financieel kunt behappen is de CR (v.a. 2008)140/170pk zeker aan te raden. Om e.o.a. reden zijn deze zo goed als probleemloos en zeker een fijner rijdende motor dan de 1,9tdi. Al was het alleen al vanwege de langere versnellingsbak.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos bedankt voor de info :mrgreen:

Is het type CR ook een 2.0blok?

Ik wil graag passat blijven rijden maar niet meer duizenden euro's in een jaar aan reparaties betalen.

Mijn huidige passat heeft het beruchte 16V blok en als ik dat van te voren had geweten, was ik er met een grote boog omheen gelopen.

Vandaar dat ik dit nu wil vermijden en niet weer een bult wil vallen :angry:

Grtz, Sidney

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een commonrail of zitten de injectors hier ook in het blok, heeft dit blok dezelfde turbo en massavliegwiel?

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze motoren zijn?

Onder welke woorden kan ik zoeken in de "zoekfunctie"

 

B.v.d. Sidney

Ik zou Jos_br even vragen... Als iemand hier verstand van heeft, is hij het wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de lijst Johan.

Als ik alle 2.0 motorcodes bekijk, dan staat er maar één CR (CAB) , en 12 stuks PD en 3 stuks waarvan ik het type niet weet.

Wat ik ook niet begrijp is dat men zegt dat de 1.9 motoren wel betrouwbaar zijn, maar het BJB en BKC zijn ook PD motoren.

Van het BXE, AXB en BLS weet ik het niet.

Dus, kan iemand hier iets meer duidelijkheid in verschaffen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een BMP motor en heb hier heellll veel problemen mee gehad. Bij mij zijn de problemen begonnen met de oliepomp. Ik denk, dat de meeste modellen wel voorzien zijn van een modificatie set.

Na erg veel geld te hebben uitgegeven aan andere motoren(deels garantie) was het op 21juli dit jaar weer raak, heb hem bij Jos af laten zetten en deze heeft alles gefikst samen met zijn personeel.

Volgens Jos is dit doorgaans een goede motor, alleen dat roetfilter(DPF) gooit wel eens wat roet in het eten. :lol: (is nu ook weggehaald)

 

Ik zelf denk dat je het moet treffen met een auto.

Als je maar zeker weet dat er een modificatie op is uitgevoerd kan het denk ik, niet zoveel last.

 

En anders moet je een cr nemen van 2008 deze schijnen goed te zijn, maar nog wel aan de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden