sidney Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Ik ben op zoek naar een nieuwer model 3C. Met mijn huidige 2.0 140pk heb ik zoveel problemen mee gehad, dat ik het nieuwe type 1.9motor (105pk) wil kopen. Nu vraag ik mij af, ga ik nu niet te veel achteruit qua vermogen/comfort aangezien dit een aardig vermogensverschil is. Ook, is het nieuwste 1.9blok een stuk betrouwbaarder dan het oude 2.0 of valt dat wel mee? Wie kan mij advies geven bij de koop van een nieuwe Grtz, Sidney Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thunderflash Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Als je een 1.9 tdi laat chiptunen zit je ook al weer tegen de 140pk aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vpzeeman Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Als je een 2.0 laat chippen...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeroen Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Als je een 2.0 laat chippen...... ik denk dat je de essentie van Thufla zn reactie niet snapt Affin, een 1.9 is een prima blok, qua comfort zul je niet achteruit gaan dit is nml niet blok afhankelijk.. En ja het vermogen, mocht je dat echt een te groot verschil vinden maar geen vertrouwen hebben in de 2.0 is idd een chip een hele goede en betrouwbare optie voor de 105pk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 De 2.0 is soepeler dan de 1.9 (heb beide gehad) maar leg je de kosten naast het verschil in motor... Tsja, dan is de 1.9 we interessant... Ik zelf heb met m'n 2.0 geen problemen.... Althans, nog niet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos_br Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Wanneer je het financieel kunt behappen is de CR (v.a. 2008)140/170pk zeker aan te raden. Om e.o.a. reden zijn deze zo goed als probleemloos en zeker een fijner rijdende motor dan de 1,9tdi. Al was het alleen al vanwege de langere versnellingsbak. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sidney Geplaatst 13 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 Jos bedankt voor de info Is het type CR ook een 2.0blok? Ik wil graag passat blijven rijden maar niet meer duizenden euro's in een jaar aan reparaties betalen. Mijn huidige passat heeft het beruchte 16V blok en als ik dat van te voren had geweten, was ik er met een grote boog omheen gelopen. Vandaar dat ik dit nu wil vermijden en niet weer een bult wil vallen Grtz, Sidney Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos_br Geplaatst 13 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2011 De CR is inderdaad een 2,0tdi 16v motor, echter gewoon goed. Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sidney Geplaatst 14 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Is dit een commonrail of zitten de injectors hier ook in het blok, heeft dit blok dezelfde turbo en massavliegwiel? Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze motoren zijn? Onder welke woorden kan ik zoeken in de "zoekfunctie" B.v.d. Sidney Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Is dit een commonrail of zitten de injectors hier ook in het blok, heeft dit blok dezelfde turbo en massavliegwiel?Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze motoren zijn? Onder welke woorden kan ik zoeken in de "zoekfunctie" B.v.d. Sidney Ik zou Jos_br even vragen... Als iemand hier verstand van heeft, is hij het wel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 De CR is inderdaad een 2,0tdi 16v motor, echter gewoon goed. Jos. CR = Common Rail Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Oh ja, vanmiddag een rondje in de auto van Menno gedaan (niet zelf gereden hoor) maar zo'n 1.9 wil ik ook wel! Wat een kanon! En dan nog 1:18/1:19 rijden! Fantastisch! 210 diesel pk's komt toch heel serieus van de plek af! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vpzeeman Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Als ik dit lees krijg ik wel een beetje heimwee naar de Golf (met 245 pk en 460 Nm)..... Maar de Passat kan andere dingen weer erg goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Pompverstuivers vreten ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vpzeeman Geplaatst 14 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2011 Ik doel meer op relex cruisen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sidney Geplaatst 15 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2011 Weet iemand de motorcode van de 2.0 common rail motoren, of hoe die gemakkelijk te herkennen zijn uit een advertentie (mobile.de), zodat ik de o.a. BMP en BMK motoren links kan laten liggen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 15 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2011 Kijk hier maar even http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:Motoren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sidney Geplaatst 15 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2011 Bedankt voor de lijst Johan. Als ik alle 2.0 motorcodes bekijk, dan staat er maar één CR (CAB) , en 12 stuks PD en 3 stuks waarvan ik het type niet weet. Wat ik ook niet begrijp is dat men zegt dat de 1.9 motoren wel betrouwbaar zijn, maar het BJB en BKC zijn ook PD motoren. Van het BXE, AXB en BLS weet ik het niet. Dus, kan iemand hier iets meer duidelijkheid in verschaffen????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 15 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2011 Ik heb zelf een BMP motor en heb hier heellll veel problemen mee gehad. Bij mij zijn de problemen begonnen met de oliepomp. Ik denk, dat de meeste modellen wel voorzien zijn van een modificatie set. Na erg veel geld te hebben uitgegeven aan andere motoren(deels garantie) was het op 21juli dit jaar weer raak, heb hem bij Jos af laten zetten en deze heeft alles gefikst samen met zijn personeel. Volgens Jos is dit doorgaans een goede motor, alleen dat roetfilter(DPF) gooit wel eens wat roet in het eten. (is nu ook weggehaald) Ik zelf denk dat je het moet treffen met een auto. Als je maar zeker weet dat er een modificatie op is uitgevoerd kan het denk ik, niet zoveel last. En anders moet je een cr nemen van 2008 deze schijnen goed te zijn, maar nog wel aan de prijs. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sidney Geplaatst 18 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2011 Niemand die mij zeggen kan welke motorcodes de CR motoren hebben? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 18 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2011 Niemand die mij zeggen kan welke motorcodes de CR motoren hebben? Kijk hier maar even. http://sites.google.com/site/1810martin ... ngine-data Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 18 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2011 uit: Elsawin Alstu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten