Ga naar inhoud
  • 0

AVB motor chippen bij JD


VWfreak1990

Vraag

Ik wil graag wat meer vermogen uit dat ding trekken. Hij loopt mij niet echt soepel genoeg heb het gevoel alsof ie inhoud. (Doet ie niet hij is snel zat ;)) Ik weet gewoon dat ik bij JD goed zit en opzich geld speelt geen rol als je iets goeds wilt toch? :) Nu zit ik met een paar dingen die waarschijnlijk Matthijs zal beantwoorden :mrgreen:!

 

1. Standaard chip geeft mij 130PK, zorgt dit ervoor dat de motor soepeler loopt?

 

2. Er komt hoogst waarschijnlijk een andere intercooler voor, helpt dit ook of moet er dan ook een andere turbo op? (Andere turbo is andere verstuivers noem maar op)

 

3. Chip op maat kan er voor zorgen dat er meer vermogen komt dan 130PK?

 

Ik heb ook gelezen op autoweek.nl (Geloof ik) dat de 100PK kwa motorisch gelijk is aan de 130PK maar dan ingehouden zegmaar, wat is hier van waar?

 

Na antwoord komen waarschijnlijk meer vragen, wil graag zekerheid voordat ik stappen onderneem. Kom ik er via hier niet uit ga ik zelf langs bij JD ;) maar omdat er hier meerdere zijn die er verstand van hebben vraag ik het hier :mrgreen: daar is immers een forum voor!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

in grote lijnen is het 100 pk blok gelijk aan de 130 pk. Maar er zijn best wel veel verschillen

turbo/drijfstangen/verstuivers/mapsensor etc

De 130pk is met tot ca 200 pk te tunen met verstuivers en andere turbo etc

De 100pk is tot een ca 150 pk te tunen met chip op maat en met andere zaken erbij zal dit nog een 15~20 pk meer opbrengen maar dan zal het eind wel inzicht zijn.

Als je ook mechanisch wilt gaan tunen zou ik eerst die zaken erop zetten en daarna gaan chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3bg variant die gechipt is door ABT van 100pk (AVB) naar 130 pk.Mijn schoonvader heeft een standaard AVB 100pk, waar ik regelmatig in rijd.

Het verschil is groot, de mijne is veel soepeler en blijft zn trekkracht tot hoger in de toeren behouden waardoor je langer door kan trekken tijdens een inhaal manoeuvre. De auto wordt dus niet alleen sneller maar ook gewoon prettiger om mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist de turbo is de eerste belemmering bij de AVB. Deze vergroten kan een vermogen aan tot 160pk, en met een fatsoenlijke turbo en verstuivers is 200pk mogelijk. Wel moet er rekening gehouden worden met de koppeling. Mechanisch zit er wel verschil in de 100pk en 130pk versie (andere drijfstangen), een behoorlijk vermogen is echter goed mogelijk.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik boven de, ik noem maar wat, 160PK wil hoef ik alleen een andere turbo erop te zetten en intercooler? Maar dan neem ik aan dat de verstuivers te weinig in kunnen spuiten en er dus grotere inmoeten... Altijd leuk de PK maar vooral de koppel alleen ben je wel paar eurie voor kwijt. Of valt dit mee? (Jaja heb gezegt dat geld geen rol speelt maar wie zegt dat ik de lotto heb gewonnen? :lol::mrgreen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bjorn kopzorgen heeft toch iedereen? :lol:

Baas heeft netjes betaald dus ik kan weer. Tunen wou ik opzich altijd al wel maar kan nog niet echt een beslissing maken ;).

 

@ Oetse, dat is wel zo maar bij de diesel gaag na mijn weten de koppel sneller omhoog dan de PKs zodoende ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bjorn kopzorgen heeft toch iedereen? :lol:

Baas heeft netjes betaald dus ik kan weer. Tunen wou ik opzich altijd al wel maar kan nog niet echt een beslissing maken ;).

 

@ Oetse, dat is wel zo maar bij de diesel gaag na mijn weten de koppel sneller omhoog dan de PKs zodoende ;)...

als je het zo bekijkt klopt het wat je zegt van mijn auto is van 250nm naar 300nm gegaan en 30 pk extra koppel is dus meer gestegen dan pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alleen chippen 101 naar circa 130ps is oke voor mij, zijn er mensen met ervaring, zeker betreft de houdbaarheid van de motor op de lange duur?

E een goed adres?

 

grts

 

Ger

 

Mijn AVB is 4 jaar geleden gechipt bij km stand 180.000 Heb inmiddels al ruim 464000 km op de teller staan.

Zegt dat genoeg?

 

Jos (JBautoservice) heeft de wagen onder handen genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden