Ga naar inhoud

Wat te vertellen van een passat c uit 2006 met 2.0 tdi


crackel

Aanbevolen berichten

BKP? Laat maar staan kan je heel veel geld gaan kosten.

BMP ook

Kan, een 1,9 KAN ook veel geld kosten maar die hebben, net als de BMP minder problemen. Heb het dan niet over de 6-kante as maar over de pompverstuivers. Deze as wordt bovendien onder garantie vervangen, toch?

 

Van de 2.0 TDI motoren voor 2007 is de BMP de betere.

Na 2007 schijnen de problemen veel minder te zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heb je topic vlug door gelezen... Daar wordt je iig niet vrolijk van! Is dit toeval of pech of zijn alle BMP's zo slecht?

 

Mijn auto heeft een BMP motor en tot nu toe (140k) alleen de LMM vervangen.

 

Mocht mijn motor echt problemen krijgen, dan zal ik mijn auto verkopen of een gerevideerde motor laten plaatsen. Het valt me op dat als geklooi begint, dit een staart(!!!!) heeft!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaan daar gewoon weer dezelfde verstuivers in.... ontzettend dom, maar goed, zullen ze een goede reden voor hebben!

 

Het 8V blok met roetfilter heeft Bosch verstuivers en deze zijn betrouwbaar.

Nou, dat ben ik niet met jou eens ik heb een 8v motor (type BMP). Zoek mijn topics maar eens op.

Hij staat momenteel nog bij Jos.....iets met een af fabriek roetfilter, dat misschien al die tijd roet in het eten heeft gegooid.

Dus je roetfilter verpest je auto? Kun je dat uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eens eerder gezegd heb.. je leest op fora zoals het onze natuurlijk vooral problemen.. van de 100.000 Passat's die ons land rijk is zijn er 8000 bezitters aangemeld.. daarvan is er maar een paar procent die iets heeft(1-3%).. kijk eens hoe weinig dat is tov die 100.000

 

Uiteraard blijven er risico-motoren waarvan mogelijke productiefouten bekend zijn.. ALS je dan zon(overigens heerlijk rijdende 16v siemens) product koopt, houd dan in het achterhoofd rekening met wat er komen kan.. coulanceregeling is overigens redelijk geloof ik tot 250dkm 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vdub, bedankt voor deze post,.. Ik ga h'm vrijdag ophalen en kan nu al niet wachten om het even los te trekken.

 

En ja,..als er kosten komen, dan is het in de buidel tasten, maar ach,.. ik heb nu een benzine slupper en met deze auto ook wat kosten gehad.

Auto rijden is nu eenmaal kostbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaan daar gewoon weer dezelfde verstuivers in.... ontzettend dom, maar goed, zullen ze een goede reden voor hebben!

 

Het 8V blok met roetfilter heeft Bosch verstuivers en deze zijn betrouwbaar.

Nou, dat ben ik niet met jou eens ik heb een 8v motor (type BMP). Zoek mijn topics maar eens op.

Hij staat momenteel nog bij Jos.....iets met een af fabriek roetfilter, dat misschien al die tijd roet in het eten heeft gegooid.

Dus je roetfilter verpest je auto? Kun je dat uitleggen?

Ik kan het niet uitleggen, maar als ik bij Jos ben zal ik eens vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matthijs, je verbetert deze wereld!! Je hebt helemaal gelijk wat dit betreft. De 2.0TDi's (en de 3C's) zijn waarschijnlijk niet de beste motoren/auto's die VW ontwikkeld heeft.... maar als je echt in procenten gaat uittellen hoeveel problemen ze hebben... onder de 3% (is natuurlijk heel veel) maar dat valt nog best mee. Helemaal als VW werkelijk zijn coulance over de pompverstuivers buigt en coulance tot 250k (!!!!) 100% vergoedt!

 

Naja, koop hem maar lekker en geniet ervan, want de 3C is een heerlijke auto om mee te rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al en officiële verklaring voor de coulance tot 250k (!!!!) 100%

Er zijn diverse uitvoeringen

 

Ik moest de diagnosekosten en het in en uitbouwen betalen = 106 euro ex btw

Dimitri moest alleen de diagnosekosten betalen a 44 euro (terwijl hij een hogere km stand had)

 

er zijn dus verschillen tussen de stealers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Mijn ervaring

Ik heb BKP 140pk van 2007 6 week geleden gekocht met 150,000 zonder te weten over dit forum en nu 1 verstuiver vervangen bij de dealer daarna ging ze proofriet en nu zeg ze dat de turbo kapoot is :cry:

 

het wordt en duur grap

 

Het is en fine auto om te rijden. maar na 11 jaar met passat variant van 2000 zonder probleem ik heb de idee dat was blind vertrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden