Ga naar inhoud
  • 0

Turbo 3c Stuk


Baronskie

Vraag

He luitjes,

 

Na veel plezier te hebben gehad in de passat naar spanje toe van het zomer , heeft de turbo de geest gegeven!

In vakantie al een paar keer gehad bij bergje omhoog (150 Km p.u. ) en nog eventjes een auto inhalen dat ie dan ineens

in de noodloop? schoot en totaal geen power meer had.

 

Dus meteen aan de kant en ANWB bellen, ik moet maar even naar een paaltje rijden en panne roepen 8-)

OK! eenmaal de auto gestart en ineens weer rijden als een trein!

 

Nu thuis even snel voor de vrouw een pakje sig. halen bij tankstation voordat ie dicht was en dus even laagvliegen!

Allemaal niks aan de hand en zat zo op de 200..

eenmaal terug en rijd de afrit op , geef gas en ineens ''plok'' en dikke witte/grijze gordijn achter me!

 

gvdegvd%^&%& je weet hoe het gaat..

 

Staat nu bij een garage, waar hij dus een nieuwe turbo (fabrieks) heeft gekregen wat dus behoorlijk wat kost... zucht...

nieuwe filters / olie/ ook nieuwe intercooler want daar zat nogal wat rotzooi in

 

Gister kon ik hem ophalen YES!

of toch niet, moesten eerst maar even endje rijden.

Zo gezegt zo gedaan, al vernam ik het meteen al dat ie zo traag als een slak is!

bij 80 helemaal intrappen en er gebeurt vrijwel niks! ik heb het idee dat die turbo helemaal niks doet!

even terug, uitlezen krijgen ze foutmelding turbodrukregelaar ?

resetten, maar hielp niet jammer genoeg! nu staat ie er weer maar had een aantal vragen voor de techneuten onder ons :)

 

 

1: Heeft dat wat er in de vakantie gebeurt er mee te maken?

was dit al voorbode voor wat er zou gaan gebeuren : turbo stuk?

 

2. Weet iemand wat het kan zijn dat mijn auto nu als een slak is?

zijn ze iets vergeten aan te sluiten van de turbo?

 

3. de garage zei me na 1000 km weer nieuwe filter + olie erin te doen voor de zekerheid??

waar is dit goed voor?

 

Mvg, Rienk Baron

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lastig verhaal,

 

Punt 1: is, voor mij althans, niet te beoordelen

 

Punt 2: wanneer ie bij een goede garage staat dan neem ik aan dat ze de turbodruk sensor vervangen in de slang tussen de intercooler en de EGR, maar ik betwijfel of het daar inzit, wanneer jouw schoepenverstelling het niet doet dan zou ik het eerder zoeken in het vacuumslangetje wat van het 7 kleppenblok naar de turbo loopt. Hij heeft het namelijk voor de turbo het begaf goed gedaan, lees ik uit jouw verhaal.

 

punt 3: kan geen kwaad maar theoretisch kunnen er via het Turbo-inlaatkanaal geen gruisdeeltjes van de kapotte turbo in de oliekanalen terecht komen, weet natuurlijk niet hoe de kapotte turbo eruit zag, als de kosten van motorschade en een filter met een paar liter olie tegen elkaar afweegt dan zou ik gewoon vervangen.

 

En die dure intercooler: konden ze die niet uitspoelen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En die dure intercooler: konden ze die niet uitspoelen???

 

He Willem,

 

Bedankt voor je reactie, ja dat uitspuiten heb ik ook aan gedacht, maar het is altijd nog kans dat er troep achterblijft en terecht komt in de motor ( werd mij vertelt ) en dan zijn de poppen echt aan het dansen!

 

Vandaar de nieuwe intercooler!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu thuis even snel voor de vrouw een pakje sig. halen bij tankstation voordat ie dicht was en dus even laagvliegen!

Zo zie je maar dat roken niet alleen slecht is voor jezelf.... :wink:

 

Maar zonder dollen, vervelend dat het nu na zoveel kosten niet goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat niet alleen,

Maar ik heb voor de zomer er nieuwe Porto velgen 18 inch op laten zetten,

maar door de autobrancar zijn die ook nog eens beschadigd , hij paste er net tussen maar er staken buoten uit die

we in het donker niet konden zien dus 2 voorste velgen beschadigd ... zucht nog zo op gepast in vakantie ( meter vanaf de kant staan bij tolhuisjes :P )

maargoed , nog meer suggesties betreffende bovenste punten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervelend verhaal voor je!

 

Nu thuis even snel voor de vrouw een pakje sig. halen bij tankstation voordat ie dicht was en dus even laagvliegen!

Allemaal niks aan de hand en zat zo op de 200..

eenmaal terug en rijd de afrit op , geef gas en ineens ''plok'' en dikke witte/grijze gordijn achter me!

 

Wel na een snelle rit de motor even laten draaien om de turbo voldoende tijd te geven om af te koelen en gedurende die tijd de olie zijn koelende werk laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vervelend verhaal voor je!

 

Nu thuis even snel voor de vrouw een pakje sig. halen bij tankstation voordat ie dicht was en dus even laagvliegen!

Allemaal niks aan de hand en zat zo op de 200..

eenmaal terug en rijd de afrit op , geef gas en ineens ''plok'' en dikke witte/grijze gordijn achter me!

 

Wel na een snelle rit de motor even laten draaien om de turbo voldoende tijd te geven om af te koelen en gedurende die tijd de olie zijn koelende werk laten doen.

 

Yes , that i know. laat hem altijd nog heel even stationer lopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden