Ga naar inhoud
  • 0

3AA krakend dashboard


Yorick

Vraag

Ik heb afgelopen maandag mijn nieuwe Passat in ontvangst mogen nemen echter merk ik dat er allerlei "plastic op plastic" kraakjes zitten in het dashboard hetgeen mij bijzonder irriteert. Ik kan het niet echt lokaliseren echter lijkt het ergens uit de richting van de middenconsole of handschoenenkastje te komen.

 

Ik ben benieuwd of er meer 3AA passat eigenaren zijn die dit probleem hebben ondervonden en of er wellicht een oplossing voor weten?

Morgen ga ik richting de dealer om daar verhaal te gaan halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ai das jammer, is dan toch een kwaaltje dat ze hebben meegenomen van de 3C dan, die had hier ook veel last van !. Echter was het zo dat wanneer de plastiek inlegdelen werden vervangen naar alu inleg dit gekraak weg was bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem nog steeds aanwezig. Reeds 1 bezoek gebracht aan garage welke, met wat kleine aanpassingen, het ergste gekraak heeft weg kunnen nemen. Hiermee is het gekraak tijdens optrekken en afremmen grotendeels opgelost.

 

Verder zit er gewoon erg veel beweging tussen de diverse panelen in het dashboard, kan niks aanraken of ik hoor wel een plastic kraakje. Bij de kleinste beweging van de auto hoor ik wel ergens een “plastic op plastic” kraak vandaan komen.

Ik heb inmiddels niet meer het idee / de hoop dat VW dit kan oplossen. Wellicht dat ik er nog 1 bezoek aan waag, maar heb het vermoeden dat dit iets is waar ik mee moet leren leven.

 

Het heeft me inmiddels wel gesterkt in het voornemen nooit meer een VW te kopen c.q. te bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

leuk man, je volgende auto wordt een Renault/Citroen? :wink:, weet je zeker dat je aan het mod(deren) blijft :D

 

Maar snap je punt wel.... kraken in dashboard heb ik geen last van (gehad). Met de kunststoffen delen niet en ook niet de alu delen. Enige wat bij mij rammelt is de kofferbakafdekking... maar die is gevallen en dus eigenlijk mijn eigen schuld.

 

K zat laatst nog weer eens in de 118D van een kameraad van mij en die is toch echt wel beter en degelijker afgewerkt dan de passat... maar dat is audi volgens mij ook wel...

 

Hoe dan ook, balen dat je zo'n dure auto nieuw koopt/least en je last hebt van goedkope rammeltjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee de volgende zal denk ik een bmw of subaru worden.

 

Mijn dashboard kraakt ook heel erg en de middenarmsteun ook.

Dat ze het bij de 3AA nog niet opgelost hebben vind ik ronduit zielig.

 

Maar jij ligt dan ook met je wagen in de berm naast de A28 :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als jij van je kraken afwil, moet je vooral frans spul nemen. Dat kraakt idd niet, die delen vallen er gewoon af. Spreek uit ervaring mrt een Laguna 2002 dagelijkse kerstboom verlichting van lampjes, wordtje erg vrolijk van ,maar dan heel anders. En duurt het lang voordat je cf lease contract 180.000km gereden hebt of 4jaar verder bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem duits of japans zoals ik al zei hierboven ;)

 

Mijn Megane uit 2005 waar ik 150.000km in gereden hebt had geen kraakjes. Viel ook niks af en was 12.000euro goedkoper...hou dat prijsveschil wel altijd in de gaten he.

Hoe duurder een auto hoe hoger mijn verwachtingspatroon.

Maar pruttel eerst door in de passat hij doet het nu best aardig en volgend jaar wordt onze nieuwe woning opgeleverd en dat kost genoeg geld eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij ieder merk heb je zwakke schakels of een maandagochtend product hoe hoog je ook in het segment komt. Kan je ook zo verhalen vertellen over een mercedes waar vanalles aan mankeert. Uiteraard komt het dus ook voor bij een VW.

Als je verkoop aantallen afzet tegen de klachten zal je bij VW beter zitten dan bij Renault. Wil niet zeggen dat het heel vervelend is als je een nieuwe wagen hebt waar alles piept en kraakt. Zou zelf ook gek worden en zeker kracht bijzetten bij VW en zeker klacht indienen dat dit opgelost moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ai das jammer, is dan toch een kwaaltje dat ze hebben meegenomen van de 3C dan, die had hier ook veel last van !. Echter was het zo dat wanneer de plastiek inlegdelen werden vervangen naar alu inleg dit gekraak weg was bij mij.

 

3AA is toch ook gewoon een 3C met hier en daar wat ander plaatmateriaal aan de buitenkant? :lol:

Als je als 3C rijder geen last hebt van gekraak in je dashboard, dan ben je of vrij doof of je hebt de radio altijd hard :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh, heb geen last van gekraak als ik over een klinker weg rijd, eigenlijk kraakt er weinig, afgezien het gerammel in mijn afdekgordijn voor de kofferbak..

 

Of heel eigenlijk... ik heb helemaal geen ellende, maar dat was eigenlijk meer t verder borduren op het voorzetje dat Arnout gaf :wink:

 

We vinden je auto wel mooi hoor!! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ai das jammer, is dan toch een kwaaltje dat ze hebben meegenomen van de 3C dan, die had hier ook veel last van !. Echter was het zo dat wanneer de plastiek inlegdelen werden vervangen naar alu inleg dit gekraak weg was bij mij.

 

3AA is toch ook gewoon een 3C met hier en daar wat ander plaatmateriaal aan de buitenkant? :lol:

Als je als 3C rijder geen last hebt van gekraak in je dashboard, dan ben je of vrij doof of je hebt de radio altijd hard :D

 

Dan mag je even bij mij in de wagen komen zitten want veel gekraak zal je er niet horen - het meeste gekraak kwam bij mij van de kader rond de navi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden