Ga naar inhoud

koplampen oplappen


passa77

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zag op het forum dat je het doffe in de koplampen kunt weg "poetsen".

Ik heb daar totaal geen ervaring mee. Wie zou mij hiermee kunnen helpen ( of voor mij kunnen doen) in de buurt van Deventer of Enschede?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is eigenlijk niet zo moeilijk. alleen duurt alleen even. belangrijkste is het schuren op zich. daar haal je het meeste, al niet alles, mee weg.

daarna komt het weg halen van de schuur krassen (polijsten), dit doe ik met een dap omdat lekker snel gaat. maar kan ook met de hand.

Alleen na het schuren ben je waarschijnlijk het al zat. vorige week heeft een collega zijn auto gedaan en heeft het een beetje te snel gedaan op de eerste koplamp. resultaat linker perfect, rechter zit nog steeds een waas in.

 

en heel belangrijk, na het polijsten wel beschermen. het is de UV bescherming die geel wordt, dus die haal je weg. bij mijn vriendin's auto kan ik nu weer aan de gang, was de bescherming vergeten en is nu weer aan het verkleuren.

 

woon zelf in NH anders was het geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Op de Twingo van mijn vrouw zaten ook doffe koplampen. Ik was een beetje huiverig om met schuurpapier aan de slag te gaan, terwijl de resultaten er hier op het forum zeker erg netjes waren.

Uiteindelijk heb ik de klus met alleen polijstmiddel van Monello (Raffini Mezzo Polish101575) en de pad van Monelle (White polishing Euro Foam 101176) gebruikt. Een kwartiertje poetsen en ze waren weer als nieuw. Heb meteen de achterlichten bewerkt die ook wat dof waren.

Zelfs de buurman stond zich te verbazen. Die had een aantal weken terug nieuwe koplampen gekocht ivm APK keuring.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn koplampen laatst ook nog even gedaan.

Maar als proffesioneel mierenneuker is met wetsanden korrel 1000 niet genoeg :mrgreen: