Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage


JH

Vraag

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jacco,

 

Check bij zo'n dag als vadaag of er water in de waterbak onder de parafaan blijft staan. Was bij mij het geval.

Dat heb je zo 123 niet in de gaten. Op een gegeven moment klotst datw are via je airco af en toe naar binnen, mischien wel zonder dat je dat in de gaten hebt, daarna loopt ie over bij elke regenbui......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Airco? Was het maar waar. :lol:

En de accuplug is al een tijdje geleden verwijdert.

Wat ik wel gedaan heb. Onder de kap in de parrafaan zit een driehoekige afluitrubber. Daar heb ik een kabel doorheen gefietst voor de sub. :roll: Zou het?

Het kan zijn dat je pakking onder het interieurfilter z'n beste tijd heeft gehad.

Waar zit die?

 

 

Overigens is de ruit pas vervangen. Maar daar zit de lekkage niet. Ik heb het al eerder gehad.

 

Ik moet de deur ook nog eens los halen aan de bijrijderzijde. Soms komt er water uit de speaker. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van buiten!;

Accubak?;

 

 

Vandaag ff me accu van z'n plek getild om afvoer kanaal schoon te maken, bleek dus verstopt te zitten.

 

Tijdens het schoonmaken heb ik per ONGELUK een rubber iets door het gat heen geduwd wat daar dus was geklemd.

 

Weet iemand wat dit is en of het nu kwaad kan als ik zonder dat rubber zit wat er op hoorde. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij heb ik dus ook het verhaal van natte voeten aan de bijrijderskant. Ik heb de accu verwijderd en de plug daaronder verwijderd. Maar ik zie dat er water net achter het dashboardkastje naar binnen stroomt. Ik lees hier dingen over afvoerpijpje van de airco. Waar zit die, en wat is parafaan. Zegt mij helemaal niks. Overigens is het dashboardkastje zelf wel droog. Het gaat over een 3B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb en 3BG dus onthou mij van details. De parafaan is de kunststofplaat die ovr de waterbak ligt. In de waterbak staat de accu en zit de aanzuiging van de airco. Volgens mij heeft de airco zelf geen afvoer, toch ??

 

Mischien is het een idee voor de moderators om alle natte bijrijders voeten topics bij elkaar te zetten of een special van te maken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf zit ik ook met lekkage.

Alleen heb ik het idee dat bij mijn rechtervoordeur de deurrubber niet lekker is.

Er komt geen water meer onder de stalen plaat vandaan maar het rubber op de dorpel is nog steeds vochtig.

Weet iemand van de deskundige hier of dit een mogelijkheid is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

9 van de 10 X is het de seal tussen je interieurfilterhousing en de carrossorie. De ruiten wissers moeten wel gedemonteerd worden wil je de housing los krijgen incl wat schroefjes..

Ik persoonlijk heb er geen nieuwe seal ingedaan maar vol getjembokt met molykit...

Sindsdien geen lekkage meer!!

Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het water ligt achterin de wagen ( bijrijderskant ) en de voorkant.

Heb de achterdeur afgekit en blijft nu droog maar de vloer is nog nat.

De rechtervoordeur is aan de onderkant nat vandaar dat ik aan de deurrubbers dacht.

Kan het ook via de dakrails naar binnen komen ??

Interieurfilter ga ik ook nakijken.

 

Even iets anders: aan de onderkant van mijn deuren zitten zwarte kunststof beschermplaten en deze zitten vast aan de deur met schroeven.

Ook zitten er zwarte lipjes aan en deze zijn altijd nat, kan iemand mij vertellen wat de functie hiervan is en of kan ik deze inkorten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb lekkage gehad in het passagiersdeel. Bleek te liggen aan de pakkingen die zitten onder de electronica-unit aan de bestuurderskant en de pakking onder het huis van het interieurfilter. Beide pakkingen met siliconenkit waterdicht gemaakt en probleem was verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb helaas ook natte voeten gekregen in de Passat 3BG. Bak waar de accu in staat stond volledig vol met water. Heb zelf 1 rubber verwijderd en toevallig moet de auto vandaag naar de garage voor een kleine beurt. Daar gaan ze nu voor mij de andere rubber afdichting onder de accu verwijderen. Pollenfilter ook maar direct even vervangen. Deze was een beetje nat omdat daardoor het water naar binnen liep.

Is wel een werk om alles weer een beetje droog te krijgen. Heb de halve auto uit elkaar moeten halen om overal bij te kunnen. Eerst met een doek al het water proberen weg te krijgen en daarna twee dagen in de weer geweest met een haardroger. Liggen nu oude kranten in de auto voor het laatste beetje water,. Echt droog krijg ik het nu niet maar ik hoop dat het zelf zal verdampen.

Gelukkig (nog) geen elektrisch problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden