25.000 km terug had ik mijn dieselopvoerpomp in de tank kapot en i.c.m. een zwart brandstoffilter is toen ook de tandem-pomp vervangen, een week later ging de pompverstuiver cylinder 2 kapot.
Ik heb toen uit voorzorg na 1000 km het brandstoffilter nogmaals vervangen, het was na 1000 km al redelijk donker gekleurd.
Omdat ik de voorgeschreven vervangingstermijn van 90.000 km ronduit absurd vind heb ik nu na 25.000 km (zonder problemen, afkloppen...))het brandstoffilter vervangen.
Zoals je op bijgaande foto's ziet is het pik en pik zwart, de dieselolie in het filterhuis is helder op een klein beetje zweefvuil na, ik heb geen klachten.
Is er nu met mijn brandstofsysteem iets niet in orde of zitten we elkaar nu een beetje gek te maken?
Of wordt het filter zo zwart door de hoge druk, temperatuur en snelheid waarmee de dieselolie wordt rond- en door-gepompt?
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, Martijn misschien???
Vraag
Willem nunspeet
25.000 km terug had ik mijn dieselopvoerpomp in de tank kapot en i.c.m. een zwart brandstoffilter is toen ook de tandem-pomp vervangen, een week later ging de pompverstuiver cylinder 2 kapot.
Ik heb toen uit voorzorg na 1000 km het brandstoffilter nogmaals vervangen, het was na 1000 km al redelijk donker gekleurd.
Omdat ik de voorgeschreven vervangingstermijn van 90.000 km ronduit absurd vind heb ik nu na 25.000 km (zonder problemen, afkloppen...))het brandstoffilter vervangen.
Zoals je op bijgaande foto's ziet is het pik en pik zwart, de dieselolie in het filterhuis is helder op een klein beetje zweefvuil na, ik heb geen klachten.
Is er nu met mijn brandstofsysteem iets niet in orde of zitten we elkaar nu een beetje gek te maken?
Of wordt het filter zo zwart door de hoge druk, temperatuur en snelheid waarmee de dieselolie wordt rond- en door-gepompt?
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, Martijn misschien???
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten