Ga naar inhoud

  • 0

Het is echt gelukt, met de passat @Jos (15-05 dieverbrug)


Speedyace

Vraag

Oke, even kort dan! de rest vul ik wel aan. (Kom minuten te kort in een uur.)

 

De auto rijd goed, koppeling is weer top zit af en toe nog een klein schokje in rond de 2000rpm.

Ook de nieuwe motor die er nu 2,5 jaar in zit, was weer niet goed.

Jos vroeg of de motor gechipt was, ik volmondig ja roepen. Antwoord: voel er niets van, weet je het zeker huh..... JA

Loopt niet goed gaan we straks naar kijken, eerst de koppeling en het 2 massavliegwiel.

 

Onderdelen die zijn vervangen.

 

1. Hydr-klepstoters weer stuk, vervangen door Modificatie.

2. Tandempomp weer lek, vervangen.

3. Verstuivers gereinigd.

4. Koppeling/2 massavliegwiel vervangen.

5. Brandstoffilter vervangen.

6. Chip aanpassing.(met dank aan de snelle hulp van JD.) :thx:

7. DPF (roetfilter) is verwijderd

 

 

Jos heeft de software uit de auto gehaald en via de mail naar JD gestuurd, na een bakkie koffie "Pling".

Mail van JD. Dit ging over de bestaande tunning en die mocht ik niet lezen, dan weten jullie wel genoeg denk ik.

Kwam er opneer, als niet weet waar je mee bezig bent "afblijven" op zijn abn. :mrgreen:

 

Zit nu alleen met een ander probleem, op de terugweg (130km gereden) kreeg ik de melding stoppen koelvloeistof te laag.

Ik stoppen met nog 35km voor de boeg kap open en ja hoor Expansievat leeg! en nu?....(temp stond keurig op 90gr)

Toine is naar een yachthaven gelopen en kwam met een jerrycan water retour.

Inmiddels contact gehad met Jos en die zei, gooi er maar wat bij.

Er ging ongeveer voor 2 glazen water in, viel mee dus starten en rijden.

Thuis aangekomen stond hij nog steeds op max, erg vreemd allemaal.

Vandaag weer een stuk gereden en weer deze melding.

 

Ik heb gevoeld aan de ondersteradiator slang(bij de thermostaat) en deze was na een rit van 50km handwarm, terwijl het kleine slangetje op het Expansievat bloedheet was :?:

Nu vermoed ik, samen met Jos dat de thermostaat niet meer werkt zoals het hoort, deze ga ik morgen vervangen.(hebben jullie nog andere tips)

Hij gooit de vloeistof uit het overloopje bij het Expansievat :angry:

 

En de vakantie staat voor de deur :angry: help... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ooo

 

ik heb met vol verbazing het verhaal gelezen, wist niet dat Jos ook chips deed aanpassen.

Wat betreft je temp, wel vreemd, maar ik denk ook dat je aan een nieuwe thermostaat zit

 

Edit: waar heb je hem eigenlijk laten chippen, want ik neem aan dat je de eerste keer niet hebt laten doen door JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nr 2 Tandempomp weer lek, vervangen.

 

als ik me het goed herinnert heb ik van martijn v o gehoort dat je ook de pomp in je tank na moet kijken als die niet goed is gaat je tandenpomp er weer aan

maar als het zeker wil weten moet je martijn v o even een pm sturen

 

en je water

als de motor warm is en de klep open moet staan en je knijp in 1 van de slangen voel je het ook in de andere slang

zo niet dan is je klep niet meer goed

 

zo te zien heb je geen V6 zo als ik anders moet je ook nog eens je DB riem er af anders kom je niet bij :twisted:

 

maar ja alvast een fijne vacantie zonder pane en veel zon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee Johan heeft geen v6, want dan had hij ook niet deze problemen gehad... hij heeft de auto waar murphy zijn wet voor geschreven heeft.. :cry: 130 km super auto, denk dat in een wedstrijdje mijn auto het onderin aflegt tegen de wagen van speedyace. toen dat lampje, je zakt dan wel even door de grond hoor. johan is rustig en kalm maar bij jos toch even wat bedenkingen gezien. de monteur begon met 2m wiel en iedere handeling kwam er meer bij. Het is dat Jos en de monteur de tijd namen om goed uit te leggen hoe en wat, dat je ook begrijpt waarom iets stuk gaat, en dus johan een beslissing kan maken doorgaan of verkopen. Had echt te doen met johan, dit verwacht je gewoon niet met een VW.

 

en sterker nog, zit een mede klant te vertellen over zijn problemen over de skoda (was ook een maandag morgen wagen) zegt een monteur dat is niks, die naaste me heeft al zijn 3de motor... klant, oh ben jij speedyace! :roll:

 

Nou hoop dat iemand johan de gouden tip kan geven! zodat hij eens kan genieten van zijn mooie passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de kosten? of of het opgelost is? JJ wacht nog op een onderdeel. de kosten tja als je de opsomming ziet van de vervangen onderdelen en weet dat we er om 9.00 waren en om 19.00 weg reden is het niet een broodje van de bakker. (oh en niet te vergeten de lunch die je bij jos krijgt :thumb: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Johan, ik hoop dat mijn dit soort dingen tijdelijk bespaard gaat blijven, toen ik die van mij gekocht had, wist ik wel dat de 2m wiel er aan zat te komen, maar een nieuwe klepstoters, nokkenasje, massavliegwiel en de nodige slapeloze nachten had ik niet op het program staan.

Wilde hem ook nog laten chippen, nou, daar wacht ik wel even mee, eerst maar op vakantie gaan, want ik zou het anders niet meer trekken. (en anders mijn portemonnee) :roll:

 

Maar vraagje (2e keer) waar heb jij hem het eerste keer laten chippen, zo dat ik zelf niet die fout maak? (mag ook via pm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo dan.. Een aardige beurtje gehad. Zo kan je het ook wel noemen toch!!

Wat heeft dit allemaal mogen kosten?? Ben benieuwd..

 

IK :(

 

kan wel janken van die bak.

Maar ik blijf positief :mrgreen: moet goed komen.

 

Ik hoop ook dat het goed komt.

Bij Jos is je auto wel in de juiste handen in ieder geval.

 

Succes en sterkte dr mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Caravelle, Ik had ook een erg goed voel bij de mannen en dat ik had gebeld ivm mijn koelvloeistof probleem, belde Jos mij gelijk terug om het verhaal te bespreken en de eventuele oorzaken aan te geven zodat ik deze zelf kon vervangen.(scheelde weer een ritje).

 

Morgen komt het Thermostaat binnen, zal daarna maar even een flink blokje om met de auto.

 

Gr.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en sterker nog, zit een mede klant te vertellen over zijn problemen over de skoda (was ook een maandag morgen wagen) zegt een monteur dat is niks, die naaste me heeft al zijn 3de motor... klant, oh ben jij speedyace! :roll:

.

Ja, dat ben ik! Zegt niet veel goeds dacht ik, dat mensen gelijk aan mij denken als ze horen dat de 3e motor er al in hangt.. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles gemonteerd vandaag en dacht, kom laat ik eens een blokje omgaan, ik richting Dieverburg. Daar aangekomen alles vol lof even een broodje en een bakkie, nieuwe accu maar gelijk want het starten ging niet meer. Op de terug weg, bijna thuis "PING" op het Dashboard koelvloeistof low Grrrrrrrrrrrrrr. Ik de boel vullen met G12, even een paar keer gas geven, zakt het zoweer weg. Hu borrel borrel harde slangen NEE!!! denk ik. Zal het lucht zijn geweest?

 

Jos maar even gebeld, verhaal uitgelegd en toen was het stilllllllllllll aan de andere kant van de telefoon. Jos is toch bang(weet het bijna zeker) dat de thermostaat kwaad heeft geschiet en de koppakking eruit heeft gegooid omdat er dan te veel druk in het systeem is gekomen.

Het expansievat kreeg ook een zwarte rand van binnen.

 

Nu eerst even eten en dan weer richting Dieverburg en dan gaat Jos of Stefan doormiddel van creatief inplannen, de boel morgen maken en misschien vrijdag einde van de dag rij klaar en anders is hij zaterdag middag weer klaar…..

Nu moet het echt stoppen want de pijp is nu toch echtttttttttttt leeg en de moed zit mij nu goed in mijn schoenen. :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Getsie, het zal toch niet waar zijn dit allemaal..... Lijkt wel een money pit.... Weet je wat ik zou doen als de auto gemaakt is? Direct inruilen..... weg ermee.... Je verlies pakken en iets anders nemen.... Je wordt er toch compleet moedeloos van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
we hadden het maandag morgen nog over een boompje, man je laat er geen blaadje meer aan hangen...

Sterkte met wachten op antwoord uit dieverbrug.

Dit is echt het laatste wat er aan gaat gebeuren. Dan komt er maar een ouder model terug of het andere duitse merk(zonder ster). De enige kosten die ik er nog in ga stoppen straks! is de diesel en voor de rest NIKSSSSSSSSSSSS meer. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden