Ga naar inhoud
  • 0

4Motion systeem Passat CC 3.6V6, Haldex gen. 4


haroldv
 Share

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik rij deze auto sinds enkele weken en kom niet achter of het nu een vol continu 4wd is (zoals quattro) of niet.

Ik lees dat op de CC generatie 4 Haldex gemonteerd is, welke echt anders zou werken dan generatie 2 (deze zit op de normale passat's). Ook heb ik gevonden dat het 4wd van mijn CC altijd aan staat, maar dat hoeft dan natuurlijk niet te betekenen dat het een vol continu systeem is.

 

Als laatste heb ik de vraag of iemand weet wat de verdeling voor/achter is en welke rol ESP daarin speelt.

Ik merkte namelijk lichte overstuur (met ESP aan) in een snel genomen bocht.

 

Iemand die het weet of een link weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Haldex'en zijn normaal altijd FWD met indien gripverlies er de achterkant wordt bijgeschakeld. Haldex 4 levert iig 5 tot 10 procent continue aan de achterwielen door, niet meer.

 

Ik weet niet wat je normale passat's noemt.. maar alle B6-en hebben denk ik gewoon dezelfde 4M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De oude versies met haldex dreven alleen de voorwielen aan en schakelen de achterwielen pas aan, als het nodig is.

De laatste versie (versie 4) heeft de achterwielen altijd meedraaien en reageert ook sneller.

Nu al wat meer gevonden:

 

http://www.awdwiki.com/en/haldex/

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

 

Ik meen dat van de passat's alleen de CC de laatste versie (4) had. Dit vind ik echter nu niet terug, een simpel lijstje, welke versie waaronder zit.

 

Hier speelt dezelfde vraag, zonder concreet antwoord:

http://www.motor-talk.de/forum/cc-3-6-4 ... assat%3Bcc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doordat de generatie 4 5-10% gekoppeld zit is de reactie snelheid to een 100% aankoppeling zo snel dat je er niets meer van merkt.

In die 2,5 jaar dat nu met de Passat rij merk ik heel goed dat ik in een 4 wiel aangedreven auto rijdt, en eigelijk merk ik dat pas goed in in die 6 maanden winter hier met name op een besneeuwde helling omhoog optrekken.

Inschakel momenten heb ik zelf nog nooit iets van gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke generatie heeft de 3c dan ?? Ik heb een 3c Variant 2.0 TDI uit 2009 en ik merk niks van inschakelmomenten.

Het enige dat ik merk van de 4motion is de fenomenale wegligging. Laats op een leeg parkeerterrein met natte bladeren eens wat geprobeerd maar de Passat is nauwelijks in een slip te krijgen, terwijl de voorwielaangedreven versies daar altijd onderstuur kregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi, ik kwam dit tegen:

Notes:

For 2008 vehicles: Haldex units that start with Part # 0AV use Gen 2, units with Part # 0BS or 0AY use Gen 4.

https://www.etektuning.com/haldex-gen-4-tuner-for-passat-cc-tiguan-4motion/

 

Ik denk dit deel ik voor de geinteresseerde want ik heb nu een foutmelding: 00448 en kwam tijdens het zoeken naar informatie deze (oude) post tegen.

Pomp voor Haldex-koppeling
V181-open stroomkring

https://sites.google.com/site/1810martin/fault-codes-00000---00499

Ik denk dat de pomp stuk is of defecte kabel/connector. Ik ga het zelf proberen te vervangen, als het lukt zal ik foto's maken en hier aan toevoegen.
 

@moderator, als ik foto's van het vervangen maak, moet dat dan een nieuwe thread worden)

 

 

aangepast door K32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pompen gaan wel vaker stuk, tegenwoordig heb ik best wel vaak auto's in de zaak waar ik de Haldexolie van moet verversen, als je dan zit wat in het filter zit, of bij modellen waar een klein zeefje voor zit hoeveel zooi daar zit..

Je moet wel speciale haldexolie kopen bij de dealer, is duur, kost ca 50 euro per liter.

Je mag dat doen, een nieuwe thread, als het een mooie is komt het in de Kennisbank..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden