Ga naar inhoud

Nieuwe achterbumper geplaatst.


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Zo wat ga je doen in de 2e week van de vakantie, vrouwtje moet werken en ik ga dan maar rommelen. :twisted:

Aangezien onze achterbumper beschadigd was, hoeklijst en deuk van achter was ik al van plan om deze te vervangen, vandaag/net maar even gedaan. Vanmorgen om 10 uur in de auto gestapt en nu inmiddels 14 uur ben ik thuis en is de bumper net door mijzelf er op gezet. :D

 

Nu heb ik vandaag bij BM-onderdelenshop in ochten een nieuwe gehaald voor 150 euro incl. BTW, en ik moet zeggen; SUPER. Geen kleur verschil en hij past perfect en is echt als nieuw!

Nu kwam ik nog een meevaller ook nog tegen achter de bumper want aan beide zijde was een bumperantenne geplaatst voor een telefoon...lekker makelijk kan ik de draad van binnen uit oppakken en de tzt in te bouwen carkit daarop aansluiten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

netjes nu je achterlichten nog

 

Dank jullie!

 

Sam> voor aankomend voorjaar heb ik de volgende projecten:

Verlagen, achterlichten, spoiler op de achterklep (Votex), voorfront en linker- en rechterachterzijde geheel laten spuiten incl. gril. En waarschijnlijk iets van 2-W8 Pijpjes laten plaatsen op mijn uitlaten achter (links+rechts)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bumperantenne heb ik ook, de doorvoer zoals nu bij jou is niet optimaal want deze loopt door de ventilatieopening met terugslagrubber. Dat is bedoeld om lucht naar buiten te laten bij overdruk (laatste portier sluiten bijv).

 

Door de kabel gaat deze niet geheel dicht waardoor je uitlaatgassen die zich achter de bumper ophopen bij stilstand/achteruitrijden, naar binnen kunnen komen. Bij jouw Passat lopen de uitlaten iets verder lijkt het waardoor je er mogelijk geen last van hebt, bij mij heb ik een dubbele uitlaat aan één zijde en daar ging het zo naar binnen, vergast bij het stoplicht zeg maar....

 

de zwarte dop een stukje naar achteren is een betere doorvoer (die is er voor namelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx heren!

 

Antonio > hij past echt perfect, heb ook even gekeken toen ik hem kocht of het 'echt' VW onderdeel was en dit is ook het geval! In ieder geval vele malen goedkoper dan bij de dealer, ik denk dat ik daar alleen de bumper zelf voor had gehad en daarbij dan de extra kosten voor spuiten?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen!

 

Jeroen> Valt echt best mee, wat DM al vermelde alleen een paar Torxdingen en klaar is kees! uhh Dimitri

 

Jee> Geen idee... er stonden orginele volkswagen logo's en nummers aan de achterkant van de bumper. Het zou kunnen dat BM deze bumpers zelf gespoten heeft en zijn het dus gebruikte..?! Wie zal het zeggen? Hij ziet er uit als nieuw, ook de zwarte onderrand.... vergeleken met de oude is deze mooi pikzwart en die ander grijzig :)

Wel duur trouwens zo'n bumpertje!! 400 Euri?? pffff wat een geld 1100,00 gulden excl. spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuiten ze niet zelf, en je kunt pech hebben dat je carrosseriekleur anders is geworden in de loop der tijden en dat die bumper nieuwer is. Dan heb je een andere tint. Dus wel goed kijken (bij daglicht). Verder een ideale oplossing en het ziet er netjes uit Dimitri! Moet de voorbumper ook nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuiten ze niet zelf, en je kunt pech hebben dat je carrosseriekleur anders is geworden in de loop der tijden en dat die bumper nieuwer is. Dan heb je een andere tint. Dus wel goed kijken (bij daglicht). Verder een ideale oplossing en het ziet er netjes uit Dimitri! Moet de voorbumper ook nog?

 

gelukkig heb ik geen kleurverschil achter;)

Niet alleen de voorbumper moet gespoten worden maar de gehele voorfront, linker en rechter achterscherm! :)

 

Allemaal kleine dingentjes van de vorige eigenaar. Uiterlijk 70% maar motorisch 200%! Er is inmiddels maar dan 10.000km mee gereden sinds ik de auto hebt (13 okt. 2006) zonder 1 enkel dingetje! :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden