Ga naar inhoud
  • 0

Carkit


passat18turbo

Vraag

Ik heb jarenlang plezier gehad met een Nokia 6310i i.c.m. de carkit Cark-91.(altijd een super ontvangst)

Deze telefoon had eigelijk (na vier jaar) zijn langste tijd wel gehad.

Door contractverlenging heb ik nu de Nokia 6230i genomen.

Mijn beslissing om voor dit toestel te gaan heb ik op basis van wat Nokia verteld op hun site v.w.b. de ombouw naar een carkit voor dit toestel.

Hierbij zegt Nokia dat door de aanschaf converter ca-55, houder MCC-15S en antenneversterker AXF-15S de carkit perfect kunt ombouwen.

 

Ik ben nu inmiddels 135 euro kwijt :evil:, en het werkt voor geen kl...

Ik heb het nu wel zover dat de carkit moet doen wat hij doen moet, maar ik moet hierbij niet mijn radio aan hebben.

Je krijgt dan hetzelfde geluid als wat als wel eens hebt als je gebeld wordt en je zit bij je PC.(brommen)

Nb. radio is een Becker Indianapolis.(geen blauwe tand)

 

Ik ben er volgens mij wel zo'n beetje achter dat het hoogswaarschijlijk de antenneversterker moet zijn.

Ook Becker geeft aan dat een sterk magnetisch veld in de buurt van de radio negatieve gevolgen kan hebben voor de ontvangst van de radio.

 

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen.(misschien de versterker afschermen :idea: )

 

KPN verkoopt deze converters niet omdat het naar hun mening niet werk.

Het brommen hoor ik ook als ik bij iemand in de buurt ben die aan het bellen is.

 

Moet ik nu maar iets anders gaan kopen of zal ik Nokia voor het Europese Gerechtshof dagen, en zo mijn gelijk en geld terug vorderen.

:lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De 6310 inruilen voor de 6230 was niet handig, maar daar ben je inmiddels achter. Ben zelf teruggestapt naar de 6310i.

 

Heb beide carkits gehad (zelfs tegelijk in de auto) en geen problemen die je beschrijft.

 

De kit voor de 6310 serie spreekt voor zich met als bijzonderheid de antenne die fysiek gekoppeld naar extern geleid wordt. Bij die voor de 6230 is dat een antennekoppelaar die eigenlijk vooral stoort. De telefoon gebruikt z'n eigen antenne en de versterker zou er voor moeten zorgen dat de telefoon op minimaal vermogen kan zenden. Dat doet ie niet waardoor het spul meestal de radio stoort (tuududuududuud etc).

Dat storen gebeurd in het veld rond de telefoon, meer afstand helpt. Maar je radio inpakken is ondoenlijk. Sommige radio's zijn gevoeliger dan andere maar wellicht kun je meer bereiken door de kabels te verleggen.

 

brommende storingen ken ik vooral van slechte verbindingen (massa bijv.) of bij de cark91 bij een kapotte centrale doos. Die heb ik nog wel liggen als je 'm wilt testen.

 

De kit voor de 6230 heeft een rotte houder, geen vergelijk met die ouwe trouwe schaal voor de 6x10 serie, die vaak half contact maakt en de telefoon ook niet echt lekker vast zet. Bovendien is de 6230 een schijnwerper als je 's nachts gebeld wordt of een smsje krijgt.

 

Je zou je kit kunnen verplaatsen en zo testen wat helpen kan. Liefst in een gebied met wat slechtere ontvangst, zodat de telefoon flink op vermogen moet zenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit komt vaker voor inderdaad. Wat mij opvalt is dat de becker navigatie er bijzonder gevoelig voor is. De carkit verplaatsen helpt meestal niet omdat je je houder dan in de kofferbak zou moeten plaatsen. Wat wel eens wil helpen is nieuwe software laten laden in je telefoon en indien dit mogelijk is de interne antenne van je telefoon uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nmw is dit storen iets wat je hoort door de speakers.. ik heb in een auto nog nooit het geluid gehad, niet met een Panasonic tel en niet met een Nokia..

 

Hoor je het geluid ook al je de telefoon niet in de houder doet maar zo los hebt als je in de auto zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

antenne versterker is in Nederland al een jaartje of 6 totaal overbodig, als ik het goed heb, versterkt ie van 2 watt naar 6 watt, en in nederland is overal ontvangst op minder dan 2 watt, dus je hebt er totaal geen voordeel van.

Zelf heb ik jaren met een versterker rond gereden, en toen ik hem verwijderd heb, heb ik daarna nooit merkbaar minder ontvangst gehad.

wel scheelt het behoorlijk als je een buiten antenne hebt, maar ook die gebruik ik al een jaar of 3 niet meer, soms valt het gesprek dan wel weg en altijd op de zelfde locaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een 6230i en heb zo'n converter bij de halfords gekocht voor € 60,- Het ding werkt perfect, heb prima ontvangst en het geluid is bij mij aangesloten op de boxen en zodra de telefoon gaat dan gaat de radio op mute. Het enige is dat het af en toe ff pielen is om de telefoon er goed in te krijgen maar daar ben ik inmiddels reeds aan gewend.

Voor mij geen problemen dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft er Iemand ervaring met een nokia 616 Car Kit

 

http://r2.nokia.com/nokia/0,,72629,00.html

 

of een Parrot CK3100 LCD

 

http://www.parrot.biz/usa/products/ck3100-lcd

 

Beide kits zijn Bluetooth.

 

Ik heb de parrot, bevalt goed, alleen valt de verbinding vaak weg, daarom ktijg ik volgende week een nieuwe koppelbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

he mensen heb net een passat gehaald en hier zat dus de cark-91 al op. Maar niet aangesloten.

 

Deze heb ik nu net aangesloten. Perfect geluid, tot ik dan de auto start. de tegenpartij krijgt dan zo'n beetje alleen maar de verstoring te horen van de motor.

 

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe het evt op te lossen is.

Vind het knap irritant.

 

Blauw en rood heb ik inderdaad samen op spanning en met zwart is ie geaard.

 

En met welke kabel moet ik de gele mute kabel aansluiten (ik bedoel welke kleur is dit bij de passat?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden