Ga naar inhoud

  • 0

Steering Collumn defective


nijmor

Vraag

Wat er mijnsinziens fout gaat in het stuurslot mechanisme...

 

Wanneer de electronica aangeeft dat het slot ontgrendeld mag worden zal de motor aangestuurd worden, wanneer het ontgrendelen niet snel genoeg gebeurt (lees te hogestroom door contacten) krijg je een storing. Door slechte contacten op de stuurprint word dit als maar erger met als gevolg dat het op een gegeven moment niet meer werkt.

 

Oplossing: Stuurkolom uitbouwen, module uitboren. Module openmaken, Let op de wegspringende veertjes. De met rood omcirkelde contacten heb ik gesoldeerd.(op de foto nog niet) Dit is in de basis zo slecht gedaan dat een techneut die dit ziet het zal begrijpen. Vooral de stuur + naar de relais is slecht gesoldeerd!!

Na mijn soldeer actie geen storingen meer gehad... We zullen zien of deze oplossing afdoende is geweest.

 

Echt waanzin dat ze bij VW dit niet repareren kunnen en hun klanten in het verleden 1200- 1400 euro hebben laten betalen

.

 

[attachment=1]steering collum electronics.JPG[/attachment] [attachment=0]Knipsel.PNG[/attachment]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Die solderingen zijn inderdaad helemaal verrot.....

 

Wat er mijnsinziens fout gaat in het stuurslot mechanisme...

 

Wanneer de electronica aangeeft dat het slot ontgrendeld mag worden zal de motor aangestuurd worden, wanneer het ontgrendelen niet snel genoeg gebeurt (lees te hogestroom door contacten) krijg je een storing. Door slechte contacten op de stuurprint word dit als maar erger met als gevolg dat het op een gegeven moment niet meer werkt.

 

Oplossing: Stuurkolom uitbouwen, module uitboren. Module openmaken, Let op de wegspringende veertjes. De met rood omcirkelde contacten heb ik gesoldeerd. Dit is in de basis zo slecht gedaan dat een techneut die dit ziet het zal begrijpen. Vooral de stuur + naar de relais is slecht gesoldeerd!!

Na mijn soldeer actie geen storingen meer gehad... We zullen zien of deze oplossing afdoende is geweest.

 

Echt waanzin dat ze bij VW dit niet repareren kunnen en hun klanten in het verleden 1200- 1400 euro hebben laten betalen

.

 

[attachment=1]steering collum electronics.JPG[/attachment] [attachment=0]Knipsel.PNG[/attachment]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ahum.. Laat ik maar de verstandigste zijn :mrgreen::mrgreen:

 

Ik heb de stuurkolomproblemen (nog) niet, maar mocht de passie ook van die kuren krijgen dan is dit kennelijk een heel voordelige oplossing.

 

De ovatie was meer voor het uitvinden van deze oplossing bedoeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ahum.. Laat ik maar de verstandigste zijn :mrgreen::mrgreen:

 

Ik heb de stuurkolomproblemen (nog) niet, maar mocht de passie ook van die kuren krijgen dan is dit kennelijk een heel voordelige oplossing.

 

De ovatie was meer voor het uitvinden van deze oplossing bedoeld!

 

 

Thanks, je komt maar langs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit komt goed uit! Heb er ook last van al tijdje maar ik negeerde het steeds. Vorige week bij dealer langs geweest, inmiddels bekend probleem. Vervangen van de stuurkolomelectronica zou €190,- kosten incl. arbeid. Maar ik denk (weet wel zeker) dat ik hiervoor ga!

 

hou ons even op de hoogte als je het gaat doen , en maak dan ook een paar foto's van de soldeer punten , als die er bij jou net zo beroerd uitzien dan hebben we hier een super goede oplossing voor een dure reparatie te vermijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit komt goed uit! Heb er ook last van al tijdje maar ik negeerde het steeds. Vorige week bij dealer langs geweest, inmiddels bekend probleem. Vervangen van de stuurkolomelectronica zou €190,- kosten incl. arbeid. Maar ik denk (weet wel zeker) dat ik hiervoor ga!

 

hou ons even op de hoogte als je het gaat doen , en maak dan ook een paar foto's van de soldeer punten , als die er bij jou net zo beroerd uitzien dan hebben we hier een super goede oplossing voor een dure reparatie te vermijden

 

Hahahaha zou eerst moeten onderzoeken hoe ik het eruit ga krijgen? Heb namelijk geen ETKA meer, iemand plaatje ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerst even de accu los voordat je een airbag in je gezicht hebt...

 

Kappen rond stuur los, afdekplaatje onderzijde bij pedalen los. Stuur helemaal beneden los op stuuras en 4 bouten van stuurkolom losdraaien en de stekker aan de modules niet vergeten........ Breekbouten uitboren en module gaat los. ect. ect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn stuurkolom lijkt een ander probleem.

Als ik de sleutel erin doe dan kan ik al horen of hij het gaat doen of niet. Hoor dan een rare ploink geluid en dan weet ik dat hij niet wil starten.

Het is net alsof de ontgrendeling blijft steken ergens.

Is dit hetzelfde probleem?

Hij heeft ook geen probleem aan op het dashboard. Alleen het gloeispiraal symbool knippert na het starten en gelijk afslaan.

Als ik hem dan uitlees geeft hij wel meldingen over de stuurkolom en ook de startblokkering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de dealer geweest voor dit probleem.

Prijs 800euro.... Ze zeggen dat vaak de comfortmodule ook meevervangen moet worden..is dat waar?

Heb gevraagd of die prijs klopt omdat ik ook 200euro voorbij zie komen ivm coulance van VW.

Ze gaan het uitzoeken.

En wil wegrijden bij VW....jahoor wil het stuurslot weer niet ontgrendelen...haha

 

Zou dat solderen de oplossing zijn? Hoe krijg ik die stuurkolom los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden