Ga naar inhoud

  • 0

Steering Collumn defective


nijmor

Vraag

Wat er mijnsinziens fout gaat in het stuurslot mechanisme...

 

Wanneer de electronica aangeeft dat het slot ontgrendeld mag worden zal de motor aangestuurd worden, wanneer het ontgrendelen niet snel genoeg gebeurt (lees te hogestroom door contacten) krijg je een storing. Door slechte contacten op de stuurprint word dit als maar erger met als gevolg dat het op een gegeven moment niet meer werkt.

 

Oplossing: Stuurkolom uitbouwen, module uitboren. Module openmaken, Let op de wegspringende veertjes. De met rood omcirkelde contacten heb ik gesoldeerd.(op de foto nog niet) Dit is in de basis zo slecht gedaan dat een techneut die dit ziet het zal begrijpen. Vooral de stuur + naar de relais is slecht gesoldeerd!!

Na mijn soldeer actie geen storingen meer gehad... We zullen zien of deze oplossing afdoende is geweest.

 

Echt waanzin dat ze bij VW dit niet repareren kunnen en hun klanten in het verleden 1200- 1400 euro hebben laten betalen

.

 

[attachment=1]steering collum electronics.JPG[/attachment] [attachment=0]Knipsel.PNG[/attachment]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Balen zeg dat het toch niet de oplossing bleek te zijn...

 

In de USA is er sinds 3 weken een recall voor het stuurslot probleem!!!!

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ering+lock

 

Daar wordt het dus wel gratis gerepareerd maar hier ho maar......

Recall ID is 48i5

 

Zijn dus 2 recalls uitgegaan daar:

 

Recall 48I5 (steering column issue)

Recall 97U3 (air bag wiring issue for both driver & passenger)

 

Denk toch maar weer langs de dealer en ze daar nog eens naar vragen??? Of zijn we in europa minder belangrijk?

 

Als je dit zo leest dan lijkt het me toch niet te verkopen door VW/PON om het in NL niet te vergoeden... Briefje richting PON?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde probleem met de Passat, de auto start niet of valt na starten direct uit en het gloeispiraal begint te knipperen. Het stuurslot maakt meestal een vreemd geluid om vervolgens niet te starten. Na een paar keer ontgrendelen wil de auto nog wel starten. Mocht het erger worden, toch maar s een keer aan gaan wagen om de boel open te halen.

 

@Ricardo: Heb jij het gevoel dat het bij mij wel gaat helpen? Denk niet dat ik me hier alleen aan ga wagen :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja je kan het proberen maar als het daarna nog niet werkt baal je ontzettend.

Ik ben er een middag mee bezig geweest en paar dagen stond hij alsnog bij Century voor de reparatie.

Kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou dat ding laten vervangen weet je zeker dat het over is.

Bij mij geen probleem meer gehad na vervangen alleen in vagcom staat nog wel eens een foutmelding dat de requirements not met zijn ofzo...kan mij geen reet schelen als hij maar start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden