Ga naar inhoud
  • 0

Bluetooth pairing werkt in eens niet meer * opgelost *


reyhyper

Vraag

Op eens is het niet meer mogelijk om mbv Bluetooth contact te maken met telefoonadapter. Heeft afgelopen 6 Mnd gewoon gewerkt. Opnieuw verbinden lukt niet. Telefoon ziet adapter niet. Krijg ook geen toon na indrukken service en info knop en ook de verlichting van de adapter werkt niet meer. Iemand ervaring hiermee? Kan zon adapter defect raken of kan ik grotere problemen verwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mij is het sinds een paar weken ook het geval. Ben nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak. Van de ene op de andere dag geen verbinding meer. Telefoon laad wel op maar krijg ook geen piep als ik de beide knoppen na elkaar indruk. Heb de UHF verbinding die de telefoon in zijn geheugen had ook verwijderd maar dit gaf geen verbetering. Telefoon vind nog wel andere bluetooth apparaten echter alleen niet die van mijn auto. ik weet niet of het een oorzaak kan zijn maar ik heb het idee dat het is begonnen nadat ik en nieuwe software versie op de Iphone heb gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst dank voor het meedenken heren! Sorry voor de dubbele post, was mogelijk het gevolg van op iPod opvoeren van post en...dat is even wennen zeg maar... ;)

 

Het vreemde is bij mij dat de telefoonmodule in de Passat geen verlichting meer heeft. Normaal gesproken licht zowel de i-toets als service-toets op bij voeren verlichting. Het lijkt er op dat er geen stroom meer op staat. Heb een nieuwe module aangeschaft, daar maar even op wachten. Hoe vervelend ook hoop ik dat het een defecte module/telefoonadapter betreft en niet aan de telefoonvoorbereiding zelf ligt. Het zoeken naar de problemen is zo duur bij Passiedealer....

 

PS ik heb idd de bluetooth instellingen gewist van Blackberry, maar heeft niet geholpen. De Balckberry 'ziet' de auto niet. Krijg ook geen signaal via speakers van module/telefoonadapter, lijkt mij dat dit niet aan toestel kan liggen. Vrouw heeft ook zelfde probleem met andere blackberry (ander type).

 

Het betreft de module met het nummer 3C0 051 435 AR Nokia 6300/6301 met bluetooth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff dit topic misbruiken............heb de mijne net binnen gehad.

Zijn die dingen plug & play of moet er nog wat VagCom technisch aangemeld worden?

 

EDIT: Had geen gedult meer, dus dat ding erin geprakt. :mrgreen:

 

Werkte niet dus grrrrrr, ff gegoogled, en toen werkte het wel.

 

1. In de houder klikken

2. Contact aan zetten.

3. Wachten..........module maakt verbinding met auto. (UHF)

Je hoort een piepje nu en dan.

3. Telefoon pairen.

4. Lekker bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grrrrrr, dat ding wou vadaag ook niet koppelen mt de UHF van de auto.........gisteren werkte ie gewoon.

 

4 of 5 keer geprobeerd, no go.

 

Net nog ff zitten prutsen en vond in een menu terug naar fabrieksinstellingen.

Denk, nou ja, probeer maar een keer, en ja hoor, hij werkte weer............

Kijken of ie het ook weer doet als ik morgenochtend instap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De nokia tel. module zit onder de bijrijdersstoel. Je kunt hier vrij makkelijk bij door de kap los te 'klikken'. Hierna kun je de stekker even loshalen. Feitelijk hetzelfde als de spanning er even af halen door de accu los te koppelen. Als je dit al zonder success gedaan had zal er misschien iets anders aan de hand zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net ook mijn Bluetooth Touch Adapter binnen ter vervanging van Nokia 6300/6301 adapter.

Staat netjes/beter...en heb toegang tot adressengids en kan nu rechtstreeks met de auto bellen ipv op de Blackberry zoals voorheen.

Mocht iemand interesse hebben voor de Nokia adapter...

post-11228-1423825564,8062_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar ik eigenlijk niet bij stil heb gestaan is of zo'n Bluetooth Touch adapter diefstal gevoelig is. Op internet eigenlijk vrijwel geen ervaringen hieromtrent. Eentje gevonden waarvan de RNS was gejat, maar de Touch adapter was laten zitten. Op bepaalde diefstal gevoelige plekken kan ik hem natuurlijk er ff uithalen, maar vroeg me af hoe jullie hierna kijken en/of vervelende of juist goede ervaringen hiermee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles werkte na reset Nokia module en installatie Touch adapter. Afgelopen dag blijft hij toch roepen dat hij geen verbinding tot stand kan brengen. Kies is vervolgens maak verbinding met telefoon, dan doet hij het wel. Gegeven de auto uit 2005 heb ik op basis van eerdere forumledenervaringen een downgrade gedaan van versie 1.24 naar 1.23.

Wat ik ook probeerde, ook weer na reset Nokia module, nu kreeg ik helemaal geen verbinding meer. Weer geupgrade naar 1.24 en lijkt het nu te doen.

Eigenaardig probleem, hopen nu maar dat het blijft werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had gisteren hetzelfde!

Dagen gaat het prima, maar gisteravond met m'n zoon naar zwemles, kom terug, starten en geen UHF verbinding.

Via het menu manual proberen verbinding te maken, no go.

Modul eruit en weer erin, no go.

Kom thuis, contact uit, contact aan en weer verbinding.

Geen pijl op te trekken............VW prut zooi. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden