Ga naar inhoud

Het Grote Meguiars Topic


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn eerste producten gekocht.

 

- Gold Class shampoo

- Nxt tech Wax

- Hot Rims all wheel cleaner

- 2 soft pads

- Microvezel doeken ( set van 3 stuks)

 

Dus nu kan ik eens goed van slag gaan..

 

Goede keuze Ron :)

Mooi beginnerssetje.

 

volgende stap :

- Deep Crystal Paint Cleaner

- Deep Crystal Polish

- Ultimate Quick Detailer

- Bijpassende Applicator Pads en Doeken uiteraard

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als nieuwkomer :P heb ik dan ook maar wat poetsproducten gekocht van meguiars, ik heb nu namelijk de NXT wash shampo en de quick detailler

 

moet zeggen dat ik hem was met de washing mitt en gaat erg vlotjes,geen krassen !! tegenover de spons

 

toen ik achter de producten ging heb ik namelijk een goede service gekregen en heb veel informatie gekregen mezt ervaringen van de producten,heb hier namelijk ook gelezen in het topic hier dat mensen de gold class gebruiken en de NXT wax maar die dan plekken krijgen ---> dat is omdat het nu eenmaal zo is in combinatie van gold class naar NXT, de samenstelling van de producten reageren op elkander en daardoor de vlekken.

 

De man heeft mij nu wel gezegt om die vlekken te vermijden,gewoon 1en dezelfde lijn van producten te gebruiken,dus bij mij zal het de NXT lijn zijn,wat hij mij ook wist te zegen dat die beter is voor donkere kleuren

 

dit is zo ongeveer wat ik kan vertellen over de producten

 

heb hem namelijk nog maar 2 keer mee gewassen en moet zeggen altijd tot resultaat !!!

 

raad het iedereen aan ;)

 

1 nadeel ------> kwa aankoop prijs heel duur! Maar wel waar voor je geld :D

 

grtz Ken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat die man je een verhaal verteld wat precies het tegenovergestelde is van al mijn (en andere mensen) hun ervaringen :P

 

NXT Wax geeft naar mijn mening beter resultaat op lichte lak, en Gold Class op donkere. En dat is bij meerdere wagens zo gebleken na al mijn poetservaringen.

 

Wat betreft het reageren op elkaar van de verschillende lijnen ... dat is wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Je kan alle Meguiars lijnen zoveel je wil door elkaar gebruiken, daar ligt dat niet aan. Ik gebruik Gold Class, NXT, Detailer en Prof line allemaal door elkaar, en geen vlek te zien. Die vlekken krijg je door het niet goed uitpoetsen. Zet hem maar eens in de wax, en als je die vlekken dan ziet dan poets er nog maar eens een keer flink overheen met je Microfiber. Dan zijn ze helemaal weg. Dat is gewoon een te dikke waslaag die je dan ziet.

 

Verder vind ik het ook erg vreemd als die man je "goed advies" gegeven heeft dat hij je alleen de Shampoo en de Detailer verkoopt.

De detailer is namelijk voor tussen de waxbeurten door... maar misschien begreep je dit al : Dan moet er wel eerst wax op ! :lol:

Natuurlijk kan je de detailer gebruiken zonder waxlaag, en enkel om klein vuil te verwijderen tussen je wasbeurten door ... maar dan is naar mijn mening het hele effect weg, en dat word normaal alleen op meetings zo gedaan (en dan hebben ze ook vrijwel altijd een waxlaag). Ook zou ik niet de normale detailer maar de Ultimate Quick Detailer aangeraden hebben... maar die zal hij misschien nog niet gekend hebben omdat die vrij nieuw is ;)

 

Mijn advies ... Volgende keer toch maar eens informatie inwinnen bij een andere winkel :) of hier ;)

 

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet claimen dat ik alles van Meguiars afweet, maar ik kom toch wel een heel eind... en wat die man je verteld en geadviseerd heeft is niet echt correct. Ik denk dat mijn collega poetsfreak Jee13 dat wel met mee eens is toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci voor jullie informatie,maar de man heeft het niet echt gezegt gelijk ik het gedaan heb he das zo wat kort in het algemeen :D

 

hij heeft me wel duidelijke en goede info gegeven en van die vlekken had hij zelf nog niet gehad maar van klanten horen zeggen,dusja

 

hij had me ook nog aangeraden voor een wax en nog andere spullen maar had momenteel niet genoeg $$$ bij :D

 

denk dat ik volgende week eens ga kijken voor de wax

 

grtzz Ken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Communicatie is lastig blijkt maar weer als een verkoper wat probeert te verkopen met termen als: heb ik van klanten enz.

 

Het verkoopt een stuk beter (en eerlijker) als je weet waar je over praat.

 

Ik ben best een faniek Meguiar´s gebruiker, maar ik vind niet alles ervan geweldig.

 

Vlekvorming komt idd vaak door niet goed uitgepoetst produkt.

 

persoonlijk hanteer ik wel t principe NXT shampoo - NXT wax

 

Ik gebruik liever losse polish dan de goldglass wax waar polish inzit, dit inzicht moet je door gebruik ontwikkelen en ieder heeft eigen voorkeur daarin.

 

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekvorming komt idd vaak door niet goed uitgepoetst produkt.gr Jee

 

Hey Jeroen,

 

De vlekvorming bij b.v. NXT wax komt omdat mensen vaak te ongelijkmatig aanbrengen, daar is dan b.v. de machine weer ideaal voor. Men gebruikt vaak te veel product en dan is het de schuld van Meguiars :roll:

 

 

Klopt Quincy, was ook mijn eerste fout ooit om te veel wax aan te brengen totdat ik Rob Mellaart aan t werk zag en de hoeveelheid wax die hij aanbracht.

 

Ik heb wel eens heel proefzakje alleen voor de motorkap gebruikt, terwijl je daar heel de auto mee kunt doen :embarassed::roll:

 

............door ervaring leert men.........

 

Gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekvorming komt idd vaak door niet goed uitgepoetst produkt.gr Jee

 

Hey Jeroen,

 

De vlekvorming bij b.v. NXT wax komt omdat mensen vaak te ongelijkmatig aanbrengen, daar is dan b.v. de machine weer ideaal voor. Men gebruikt vaak te veel product en dan is het de schuld van Meguiars :roll:

 

Ik had laatst ook vlekken en had de indruk dat dit kwam omdat ik de wax niet lang genoeg heb laten curen. Kan dat ook een oorzaak van vlekken zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee...

 

De wax van Meguiars hoef je niet echt te laten curen.

 

Wat ik altijd doe is per 2 delen werken.

 

Dus ik zet bijvoorbeeld eerst de motorkap in de wax, dan zet ik de kofferklep in de wax, dan poets ik de motorkap weer uit en dan de kofferklep.

 

Dat is meer dan genoeg cure-tijd ;)

 

De mensen die last hebben van die vlekken moeten gewoon poetsen in plaats van aaien ! :lol: hehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee...

 

De wax van Meguiars hoef je niet echt te laten curen.

 

Sorry Roy, maar de waxen moet je zeker WEL laten curen!!!

Zeker de NXT want daar zitten polymeren in, die moeten hechten aan je lak...

 

Om te zien of je wax voldoende droog is, kun je de "swipe-test" doen. Je trekt met een schone ! vinger een streepje op b.v. je motorkap. Als je een mooi glimmend streepje ziet is hij klaar om afgenomen te worden!

 

Je hebt ook nog mensen die hun wax b.v. een nacht laten drogen, maar dit is echt onzin, droog is droog

 

@ SimonB > dat kan zeker een oorzaak zijn geweest, je hebt dan waarschijnlijk de wax niet gelijkmatig aangebracht waardoor hij op sommige plaatsen wel droog was (geen vlekken) en op sommige plaatsen niet voldoende droog was en waardoor je dus vlekken hebt gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik poets elke auto op dezelfde manier, ook onze zwarte mercedes en alle andere donkere wagens die ik gedaan heb... en ik heb nooit last van vlekken.

 

en je moet de wax inderdaad wel eventjes laten curen, maar op de manier die ik net zei per 2 delen heeft de wax daar tijd genoeg voor. Als je op internet wat rond gaat lezen over de NXT wax... dan staat op de meeste websites zelfs duidelijk vermeld dat je deze wax niet hoeft te laten curen.

 

Deze manier heb ik overigens geleerd van Rob Mellaert van Meguiars Nederland. Lijkt me sterk dat hij het me verkeerd zal leren.

 

Op mijn auto zie je net zo goed vlekken :) ... en ik heb er in het verleden ook best wel eens mee te maken gehad op mijn eigen wagen. Maar als je het goed doet moet je er in principe geen last van hebben.

 

Ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen techniek van het poetsen, en ik zeg niet dat mijn manier de beste is.... ik deel hier alleen mijn ervaring ;)

Het beste advies is altijd nog "al doende leert men" :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi weertje vandaag en maar eens de nieuwe spullen gebruikt.

Eerst de auto afgespoten met water daarna gewassen met de shampoo.

Als de auto opdroogt blijven er bijna geen strepen achter ..

Daarna de auto afgedroogt en in de wax gezet. Goed spul die wax..

Uitgevreven met de towels.

 

In het voorjaar ga ik de auto nog kleien en de polishen omdat de lak nog wat grof aanvoelt.

 

Foto`s van vandaag na de meguiars beurt.

 

normal_100_5055.jpg

normal_100_5058.jpg

normal_100_5066.jpg

 

Meer foto`s in de gallery.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden