Ga naar inhoud

Het Grote Meguiars Topic


VisionRoy

Aanbevolen berichten

  • 8 years later...

Goed wassn, evt. ijzerverwijderaar, kleien, cleanen en dan waxen.

Polijsten doet uiteraard het meest, omdat je daadwerkelijk lak weghaald, maar cleanen (wat bijvoorbeeld meg's stap 1 ook doet) is ook al een goede start.

Daarmee zul je de eerste 'grauwe sluier' ook verwijderen, zelfs handmatig :)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als richtlijn: ongeveer 1/3 tot de helft van het complete blok knippen/scheuren/snijden, flink omkneden tot het wat warm is.

Bij gebruik op je lakwerk, ruim gebruik maken van de detailspray. Beter teveel dan te weinig (verminderd te kans op krassen en vegen door kleien)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je na de hele meuk, dus wassen, kleien enz end je auto blijven onderhouden? Langzaam wordt de auto weer vies.

 

Vlekken weg spoelen met lauw water en daarna speciaal onderhoudsmiddel gebruiken om op te poetsen?

aangepast door Snicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je na de hele meuk, dus wassen, kleien enz end je auto blijven onderhouden? Langzaam wordt de auto weer vies.

 

Vlekken weg spoelen met lauw water en daarna speciaal onderhoudsmiddel gebruiken om op te poetsen?

 

Ik spuit de mijne gewoon af met de tuinslang en shampoo van Meguiars, en daarna een wax laagje erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt wil weten hoe je je auto goed moet wassen (want je kunt wel polijsten e.d. maar als je je auto niet goed wast dan blijf je bezig) en verder alles over kleien, polijsten, drogen en noem het maar op, kun je op youtube eens de filmpjes van Junkman 2000 bekijken. Hij legt alles goed en op een leuke manier uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dus je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Als je elke week bijv. je wagen wast en polijst, heb je bijna geen lak meer over.. :mrgreen:

Maar antwoord op je vraag; nee, je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. Gewoon de tuinslang erop en met een GOEDE spons en sopje wassen.

Er was ook iets met 2 emmer methode ofzo, maar die snap ik zelf ook nog niet helemaal..

Doe het zelf gewoon met de hogedruk thuis van Karcher en sopje met de spons van Monello.

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je elke week bijv. je wagen wast en polijst, heb je bijna geen lak meer over.. :mrgreen:

Maar antwoord op je vraag; nee, je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. Gewoon de tuinslang erop en met een GOEDE spons en sopje wassen.

Er was ook iets met 2 emmer methode ofzo, maar die snap ik zelf ook nog niet helemaal..

Doe het zelf gewoon met de hogedruk thuis van Karcher en sopje met de spons van Monello.

Spons?????? :bash:

 

Met een wash mitt. Spons maakt swirls. De velgen kan je met een spons doen niet je lak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden