Ga naar inhoud

Het Grote Meguiars Topic


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Naar mijn weten kan je daar weinig tegen doen.

 

Bij mij is dat namelijk ook, en dat had ik ook met alle andere spullen die ik al eens geprobeerd heb.

 

Ik denk dat dat komt omdat dat soort spul vaak gebaseerd is op silliconen, en dat stoot water af en loopt dus uit. (lijkt mij).

 

Wat wel helpt is om het er niet te dik op te doen.

Je kan beter eerst een dun laagje erop doen, in laten trekken een paar uur, en dan nog eens een laagje erover. Dan stapelt het niet ineens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Ik wil ool beginnen met meguiar`s.

 

Ik wil niet het hele pakket ineens kopen maar dacht eerst aan het volgende :

 

- Nxt shampoo

- Nxt spray wax

- Nxt tech wax

- Hot rims all wheel

 

Voor de zwarte kunststof stootlijsten ben ik nog niet uit.

Ik lees dat het bij regen uitloopt!!

 

Wat vinden jullie ervan met deze startset..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe duur die NXT shampoo is, maar als het veeeeel duurder is dan Gold Class shampoo zou ik de Gold Class nemen, werkt perfect, je hebt weinig nodig en het ruikt ook nog 's lekker.

 

Ik denk dat je de spray wax niet hoeft aan te schaffen met de vloeibare NXT wax kun je eerst wel uit de voeten.

 

De hot rims is sowieso een aanrader.

 

Dus resumerend (als echte basis):

 

- shampoo

- NXT liquid wax

- hot rims

 

Eigenlijk moet je de klei ook hebben, je weet niet wat je ziet (en voelt).

 

Omdat je een zilverkleurige auto hebt weet ik niet of de deep crystal polish veel verschil maakt (VisionRoy ????), anders zou je dat ook nog kunnen overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ool beginnen met meguiar`s.

 

Ik wil niet het hele pakket ineens kopen maar dacht eerst aan het volgende :

 

- Nxt shampoo

- Nxt spray wax

- Nxt tech wax

- Hot rims all wheel

 

Voor de zwarte kunststof stootlijsten ben ik nog niet uit.

Ik lees dat het bij regen uitloopt!!

 

Wat vinden jullie ervan met deze startset..

 

Dit setje gaat wel werken om je auto te wassen en daarna te waxen. De toegevoegde waarde van Nxt spray wax in jouw lijstje vind ik gering tenzij je het voor een snelle (tussendoor) waxbeurt wilt gebruiken.

 

Ik heb zelf gemerkt dat ik het beste effect kreeg nadat ik ook de tussenliggende stappen heb uitgevoerd. Ben na het wassen gaan kleien (

Quick Clay) en vervolgens DC paintcleaner en DC Polish heb gebruikt. Het hele zaakje afgewerkt met Nxt tech wax.

 

De Nxt tech wax moet je goed laten curen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in passatvw. De wash mitt heb ik ook, vind ik een perfect ding. VisionRoy is er echter niet zo over te spreken.

 

De watermagnet hoor ik verschillende positieve en negatieve verhalen over en om nou 25 euro uit te geven om zo maar even te proberen. Ik hou het voorlopig nog maar even bij mijn zeempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richard..wat gebruik jij voor de stootstrips ?

Ik gebruikte voor de deurstrips Quickdetailer van Mequiers.

Maar gebruik het nog steeds voor de bumperstrips voor en achter en natuurlijk voor de PDC spoiler. (niet op die pdc sensors zelf)

 

Idee is OK passatvw, afstand een bezwaar. Misschien kan ik 'm eens testen bij een Meguiar's workshop ofzo.

Tja, zeg dan niet dat ik het niet voorgesteld :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Gold Class Shampoo

- Hot Rims All Wheel Cleaner

- NXT Tech Wax

- Ultimate Quick Detailer

- Gold Class Trim Detailer

- Microfiber doeken, 2 stuks (of een 3 pak, das voordeliger)

 

Dat is in mijn ogen de ideale beginnersset.

 

De Goldclass shampoo doet je auto al blinken zonder verder iets te doen.

De velgenreiniger is de beste die ik ooit gebruikt heb, en maakt ze echt heel mooi zuiver.

De NXT Tech Wax is wat mij betreft de beste keus voor op een lichte lak, en bied goede bescherming.

De Ultimate Quick Detailer is gewoon een geniaal product... het maakt je wagen water en stofafstotend (verwacht geen wonderen, maar je merkt het absoluut) en het is perfect om tussen de waxbeurten door je auto flink te laten glimmen, want glimmen doet het echt super.

De Trim Detailer is een goed product om de sierlijsten mee te behandelen, en naar mijn weten bestaat er geen middel wat niet uitloopt door regen.

Als je het met mate aanbrengt en even laat intrekken valt dat nog wel mee ook vind ik.

En de microfiber doeken zijn onmisbaar voor de wax en uqd. Dit scheelt een hoop moeite, en je hebt er veel gemak van en een beter resultaat.

 

De wash mitt vind ik toch een persoonlijk iets.

Ik neem de voorkeur aan een normale spons, omdat ik de mitt gewoon in zijn algemeen niet geweldig vind. En de water magnet laat ik ook nog steeds links liggen. Daar heb ik nu een echte zeem voor gekocht, en dat werkt toch een stuk beter vind ik.

 

Ik hoop dat ik je zo een beetje verder geholpen heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Richard..wat gebruik jij voor de stootstrips ?

 

Je kan ook Trim Detailer gebruiken van Meguiars, echter een goedkoper alternatief bij veelvuldig gebruik is de Detailerlijn van Meguiars :wink:

 

Veel mensen gebruiken producten als glasreiniger, velgenreiniger, dressings voor kunststof (All Season Dressing) etc...

 

Een supergoedje dat je in huis zou moeten hebben is All Purpose Cleaner, dat is goed om je banden mee schoon te maken, je dashboard af te nemen en ook je bekleding word er superschoon van! Het is dan ook echt een all purpose product :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimate Quick Detailer is gewoon een geniaal product... het maakt je wagen water en stofafstotend

 

Uit mn hoofd is dat de flacon die ik bij m'n klei-setje had zitten; hoe wrijf je dat spul dan uit? Met de microfber doek ofzo? En is dat dunne laagje bij slecht weer niet binnen 10 minuten weer van de auto afgespoeld?

 

Ik heb trouwens ooit bij de Lidl een schapenleren (jawel!? :embarassed: ) zeem gekocht voor een paar euro, dat ding neemt perfect water op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Thijs,

 

Dat is niet de flacon die bij je klei zat... dat is wel een Quick Detailer, maar de Ultimate Quick Detailer gaat nog net een stapje verder. Overigens is die wel ook gewoon te gebruiken icm de klei hoor :)

 

Je sprayt het product op het deel wat je wil behandelen, poetst het in met je microfiber, daarna pak je een droge kant van je doek en poets je het uit :) Thats it... mist and wipe.

 

Schapenleer is inderdaad super, dat is mijn nieuwe zeem van Meguiars ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hem zeker aanbevelen :)

 

Het spul is ook te gebruiken op je ramen, waardoor je (mits je een beetje rijwind hebt) ramen vaak ook droger blijven.

 

Overigens (zoals bijna alle poetsproducten) raad ik het niet aan op je voorruit, aangezien je dan zo'n leuke vage waas krijgt als je je ruitenwissers aanzet.

 

Maar je lak gaat ervan blinken als een gek :)

Ik gebruik het nadat ik hem in de wax heb gezet, en dan zo ongeveer na elke wasbeurt om de waxlaag zijn originele glans weer terug te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden