Ga naar inhoud
  • 0

Auto uit, lampen uit.


mistermister

Vraag

Hallo hallo,

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een Passat 3BG uit 2002 tdi 130pk.

Nou ging bij mijn alfa automatisch de dimlichten uit zodra je de sleutel uit het contact haalde.

Aangezien ik dit gewend ben. En zeer prettig vind, omdat ik toch altijd met de lampen aan rijd.

vroeg ik me af of het bij VW ook zo te maken is. En wel op een makkelijke manier.

Ik weet dat bij een saab 95 het een kwestie is van een bepaalde zekering eruit halen. Maar ben bang

dat het bij vw niet zo makkelijk zal zijn.

 

Graag hoor ik van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij vw gaan je dimlichten ook automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt,je stadslichten en achterlichten blijven wel branden.Bij mijn weten is er geen makkelijke manier om dit voor elkaar te krijgen, maar mischien zijn er mede forummers die wel een idee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, wat Eric schrijft kan door het plaatsen van extra relais (2 stuks). Volgens mij moet je wel rekening houden met evt. een 3e, om de lichtzoemer uit te schakelen.

Nadeel is wel, dat je dan niet zondermeer je parkeerlichten meer kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik denk dat het wel iets complexer zal zijn..... want als je gewoon een relais ertussen zet zal je parkeerverlichting het ook niet meer doen.

Volgens mij reageert de zoemer op een contact van de lichtschakelaar dus daar moet je ook weer een contact voor gaan verzinnen....

Volgens mij kun je dan beter een lichtsensor inbouwen en de bestaande lichtschakelaar ombouwen naar 1 met auto functie.

 

In beide gevallen is het geen eenvoudige oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm.. dat ziet er dus minder makkelijk uit dan ik hoopte.

Maar hoe zit dat dan met een ch/lh-module. Als daarmee de lampen ingeschakeld worden zodra je de deuren van het slot

haalt, hoor je dan ook de lichtzoemer zodra je de deur opent?

Of zit in die module al een relais wat die lichtzoemer uitschakelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat durf ik niet te zeggen. Ik moet hem nog inbouwen, maar denk het haast niet. Dat zul je eventueel aan Jeroen moeten vragen dan.

Maar volgens mij gaat de zoemer af als de lichtschakelaar gedraaid is, dus een stand verder...

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het nadeel van de Fiat/Alfa manier is dat de stekkerverbinding van de verlichting in de centrale zekeringdoos enorm op zn flikker krijgen, wat vaak leidt tot gesmolten kabels/stekkers, heb laatst in een nieuwe Panda nog zon nieuwe stekker gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden