Ga naar inhoud
  • 0

kapot vliegwiel 1.9tdi opgelost


Jasper

Vraag

Sinds een aantal weken heb ik bij warme motor het volgende ongemak in de auto.

Wanneer de auto langere tijd op eenzelfde toerental draait, gaat de auto lichtjes trillen.

Bijv. auto draait stationair en begint na aantal seconden te trillen.

Of als ik bijv. op cruise control 100 rijdt, dan dus ook.

 

Ik zat zelf in eerste instantie te denken aan onregelmatigheid in het vliegwiel, maar het schokken is nou ook weer niet heel heftig.

 

Wie o wie heeft een goede tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Matthijs, het lijkt mij niet in de riemen te zitten, meer in de aansturing van de motor zelf.

Mijn verdenking van het vliegwiel heb ik geschrapt, omdat er nu wat andere symptomen bij kwamen. Lijkt me toch iets richting aansturing van de motor.

 

Gistermiddag weg geweest richting utrecht, auto starten loopt dus even op 3 cylinders, blauwe zwarte rook tot gevolg. Na even lopen ging dit over, maar nog steeds met wat horten en stoten. Na paar minuten liep auto toch al weer erg netjes, maar de vervelende trilling bleef.

 

Op de terugweg naar de garage gereden ermee, blijkbaar het tandarts syndroom. Start daar, loopt perfect natuurlijk, grr :evil:

Rest van de middag geen last meer gehad. Gisteravond nog even weg, kom thuis, begint alles weer te trillen en de motor weer onregelmatig rond te lopen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Eerst lichte trillingen op willekeurige momenten, meestal bij stationair. Daarna ging de motor bij vollast compleet uit het niets even inhouden en was alle power weg, dit was bij het tempo maken op een snelweg oprit. Een week later was de dieselopvoerpomp dood en kon men mij afslepen. Ik had een 3c 1.9tdi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto precies 't zelfde, soms ook op 3 cilinders starten als het koud was en slecht lopen. Soms ook niet, maar het werd wel steeds vaker.

Kabelboom vervangen en klaar. Kosten waren € 54. Zou daar maar eens mee beginnen, vroeg of laat gaan die allemaal kapot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb iemand met wat meer verstand van zaken er naar laten kijken, helaas maar het twee massa vliegwiel is op z'n einde.

Moet dus vervangen worden, koppeling komt er dan ook bij.

 

Iemand nog een adres of www link voor een 1.9tdi AVB motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, enkel de koppeling stond er toen op, had ik nog geen vliegwiel mee.

Heb ondertussen een nieuw vliegwiel en koppelingsset liggen, komende zaterdag wil ik deze gaan monteren.

 

Vraag, hoe heet zo'n balk die je bij de spatborden er tussen klemt om de motor te ondersteunen tijdens het vervangen van de koppeling?

Ik heb die nog nodig kwam ik achter.

 

Daarnaast zoek ik ook nog een transmissiekrik.

 

Dus als iemand dat te huur weet, graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen zaterdag het vliegwiel, koppeling, drukgroep en lager vervangen. Probleem weg.

 

Nu wel probleem erbij dat de ABS ingrijpt net voor stilstand. Dus nog even naar de sensoren kijken. Waarschijnlijk eentje net geraakt met insteken van de aandrijfassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden