Ga naar inhoud

Brand Moerdijk: Rook bereikt Dordt, waar moet Jee13 heen?


bm-er

Aanbevolen berichten

Grote ramp voor Jee op komst:

http://www.nu.nl/binnenland/2416017/roo ... recht.html

Waar moet hij nu zijn Passat parkeren om de rook en asdeeltjes te ontlopen? Anders moet hij zich weer een ongeluk poetsen. :wink:

 

Is er geen 'as-radar' zodat we een veilig plekje in NL voor hem kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om kwart voor drie kreeg ik interne telefoontje van hoofd mtd .

Ga eens buiten kijken

leek net of het bedrijf naast ons in brand stond heb er nog foto's en filmpjes op me telefoon maar krijg ze niet van me telefoon af .

We hoorden regelmatig kleine doffe klappen .

Naast ons zit ATM een afval verwerking van chemische stoffen en daar naast zit chemie pack

Er waren andere personeelsleden die na huis wilden maar konnen om keren omdat alles was afgezet rond 3u .

Rond kwart over 3 / half 4 konden we toch het terrein verlaten .( we zitten in een dood lopen de straat dus maar 1 toegangs en uitgangs punt anders heb je een passat met buitenboord motor nodig )

Ja en dan heb je dus een probleem met een verlaagde passat moest over een slangen heen rijden waar van die oprijblokken voor laggen dus ja je snapt het al zo voorzichtig mogelijk er overheen maar ja toch met de onderkant op de oprijblokken

Heb er 20minuten overgedaan om het bedrijven terrein moerdijk te verlaten waar jenormaal 10minuten overdoet .

Kwam onder weg nog een crashtender tegen wat een ongelovelijke machine .

Werk sinds maandag bij het bedrijf dus nu is het maar hopen dat ik er morgen vroeg gewoon kan komen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

net bij beelden van sbs6 kwam er een passat variant voor bij met sonniboys

Heb ik me eigen toch gespot :lol:

Das dan wel weer vet. :mrgreen:

 

Als jee13 lucht mechanisch zijn woning binnen haalt mag hij die ook wel uit zetten en niet alleen de deuren en ramen. Dat vertellen ze je er weer niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je hoort dat daar 500 ton product in de hens is gegaan.

Bij mij op t werk hebben we tanken van 100,- tot wel 2400 ton en alles daar tussenin, met producten er in die zurstof in het molekuul hebben zitten.

Die branden als de neten en zijn lastig uit te krijgen.

Zet je wel aan het denken. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuch Kuch :mrgreen:

 

nee zonder gekheid

respect voor de brandweer en in de media wordt veel opgeblazen, kutverhalen allemaal, ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ik woon hemelsbreed op 10 km afstand van moerdijk en heb me geen moment onveilig gevoeld

 

Het feit dat er geen gewonden zijn gevallen en de boel daar tijdig en gedisciplineerd geëvacueerd is, geeft in mijn ogen aan dat het goed verlopen is.

 

op moerdijk/botlek staat veiligheid zeer hoog in het vaandel, die regels zijn er niet voor niets met al die brandbare stoffen.

 

oorzaak van die brand is volgens mij nog niet bekend. 1 ding is zeker als het brand dan brand het en dan is het een kwestie van gecontroleerd af laten branden. (zeg ik als niet-brandweerman, lees niet-kundig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Media blaast het 9 van de 10 x op, anders is er toch niks te melden.

Dus ook al gaat alles perfect dan vinden ze vast wel iets.

 

En als ik de beelden zo zag heb ik idd ook diep respect voor de brandweer.

Als je die vlammen zag zou ieder normaal denkend mens maken dat hij/zij weg kwam, maar de brandweer bleef door blussen !

Petje af hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op moerdijk/botlek staat veiligheid zeer hoog in het vaandel, die regels zijn er niet voor niets met al die brandbare stoffen.

Dat is inderdaad wel zo, maar er wordt vaak pas weer geivesteerd in extra maatregelen als de overheid dat eist.

Zo gelden er voor nieuwe fabrieken veel strengere eisen dan voor fabrieken die al draaien en een oudere vergunning hebben.

Bv, op de fabriek waar ik loop (uit 1970) moet je bij bv stroomuitval heel veel afsluiters zelf met de hand dichtdraaien.

Op hetzelfde terein staat een nieuwer plantje waar alles met automatische kleppen gaat en direct veilig staat zonder menselijk handelen.

Maar, als er echt iets gevonden wordt waarvan het gevaar niet eerder onderkent is wordt er wel iets aan gedaan.

Je zou denken dat na 40 jaar alles wel uitgevonden is over een fabriek, maar toch kom je soms nog achter zaken die nooit opgevallen/bekend waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op woensdag zijn er bij wsn waar ik werk ong.45 mensen geevacueerd met de politieboot dit gebeurde rond 0.00u ( op youtoube evacuatie wupperman staan filmpjes)

Daar zatten mensen bij die al vanaf 07.00 uur aan het werk waren .

Donderdag zou de fabriek pas weer om 11.00 opstarten , maar de chaf had me nummer niet .

Kom ik bij de vlasweg aan moest ik me auto daar ergens in de berm parkeren en mocht ik lopend na de fabriek toe ,

om 07.00u zatten we met z'n 6e te wachten tot we meer wisten .

Om 8u een telefoontje van een maatje dat aan de overzijden van de vlasweg werkt , alles werdt daar geevacueerd inclusief politie omdat die de veiligheid van de hun mensen niet kon waarborgen alles werdt terug getrokken tot aan pk trucks ongeveer 15 minuten lopen vanaf chemie pack .

 

Om 12.00 komt mijn chef aan riep mijn gelijk na z'n kantoor .

Ik moest van hem na huis ivm dat de wind waarschijnlijk ging draaien richting wsn , en omdat me vrouwtje tegen het einde van de zwangerschap loop was hij bang dat ik het terrein niet meer af kon .

 

Gisteren konden we gewoon weer met de auto de straat in en bij wsn komen .

 

Moet wel zeggen dat het enorm stinkt .

De sloten worden leeg gepompt door avr en worden bij atm naast ons opgeslagen en verwerkt .

Ik vindt ook dat de media het te veel opblaast !!!

 

Alles wat chemisch is is volgens mij giftig maar volgens de metingen zijn er geen giftige stoffen vrij gekomen .

Hier snap ik dus niks van ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden