Max1966 Geplaatst 15 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2010 Bij dit soort lage temperaturen buiten en een warme auto binnen valt het me op dat ik bij het nemen van scherpe bochten soms een kortstondige koude vlaag / tocht voel. Kan het zijn dat er buiten de kachel om een vlaag koude / frisse wind binnen komt via de roosters? Sommige onder jullie soms dezelfde ervaring? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
blastaway Geplaatst 15 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2010 Heel raar, ik voelde dat ook ff afgelopen week in mijn 3C, kan zo 123 nog niet achterhalen waar het vandaan komt. Vandaag niet overigens. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m montforts Geplaatst 15 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2010 hier idem, en bij mijn vorige passat(3b) had ik dat ook. zal wel normaal zijn denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LED-Lightning Geplaatst 15 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 december, 2010 Ik herken dit ook van mijn vorige auto (Passat 3B), in een bocht kon er dan een beetje koude tocht naar binnen komen, ik heb het nooit kunnen verklaren, maar storend vond ik het niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thunderflash Geplaatst 16 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2010 Heb je het rooster in het handschoenenvakje al dicht gedraaid. Daar zit nl. een draaischijf met een sneeuwster en een zonnetje op afgebeeld. Hier komt ook enorm veel koude tocht naar binnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ice^ Geplaatst 16 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2010 beetje verse lucht kan geen kwaad ik dacht eerder dat het anders zat. koude blijft tegen de vloer hangen en door de bocht verplaatst deze koud lucht zich waardoor je het voelt koude lucht lees: 2-3 graden frisser dan boven in de wagen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ReneR Geplaatst 16 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2010 @Thunderflash: Volgens mij heeft de 3B deze optie niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
R-line Geplaatst 16 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2010 beetje verse lucht kan geen kwaad ik dacht eerder dat het anders zat. koude blijft tegen de vloer hangen en door de bocht verplaatst deze koud lucht zich waardoor je het voelt koude lucht lees: 2-3 graden frisser dan boven in de wagen Dit klopt inderdaad, je hebt onzichtbare gedeelten/blokken warme en koude lucht in de auto die door plotselinge veranderingen van de auto zich verplaatsen waardoor je in de bocht opeens een koude luchtstroom kan voelen. Als je de blazers wat harder zet zodat de lucht goed kan circuleren heb je er minder last van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Max1966 Geplaatst 17 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2010 Mijn dank voor de ervaringen. Mijn 3B heeft wel degelijk zo'n rooster in het handschoenenkastje , zal 'ns kijken of die dicht zit. Maar ik betwijfel of dat uberhaupt voelbaar zou zijn als de klep van het kastje dicht zit. Of het koude lucht is die blijft hangen , ik weet het niet. Ik voel de "tocht" meestal ter hoogte van m'n middel-borst. Meer een vlaag dan een verplaatsing van lucht. Ik zal 'ns gaan experimenteren met de blowers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat 1.8t Geplaatst 19 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2010 ik heb zelf ook een 3b maar nog nooit iets van gemerkt en ook nog nooit van gehoord.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 ik sluit me bij alfred en "ice" aan. Denk dat er idd blokken koude lucht in de auto blijven staan en bij het nemen van een bocht komt deze voorbij. Zet de climatcontroll maar op auto (met dit weer) en schakel dan na 15min over op de stand dat de lucht bij je voeten vandaan komt. Dan is deze lucht ook "koud". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jasper Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Heeft het niet met de stroomrichting van de lucht te maken? Als je rechtuit rijdt heeft vanuit je luchtroosters de lucht een bepaalde stroomrichting. In een bocht draait je auto wat, maar die lucht heeft nog een bepaalde richting. Daardoor kort een wisseling van richting van de luchtstroming in de auto. En bij de ramen is de lucht toch wat kouder als de rest van de auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sander101 Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Als de temp beneden in de auto 2-3 graden is waarom krijg je dan geen koude voeten? En mijn auto set ik altijd op 23 graden in de winter in de zomer op 19-20 maar als de auto boven in 23 graden is kan het beneden nooit 2-3 graden zijn. Jasper zijn verklaring is imo beter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ice^ Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 geen 2 -3 graden maar 2-3 graden frisser dan boven lees boven 23 en aan de voeten 20-21 hollanders moet je ook alles uitleggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 december, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 ik woon alleen in Duitsland, ben dus verder gewoon Nederlander... maar moet Filip in dit geval gelijk geven bovendien moeten de 3c rijders elkaar steunen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Max1966 Geplaatst 20 december, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 december, 2010 Nog geen rit gemaakt , mijn Passat staat bedekt door sneeuw voor de deur. Waag het nu niet om de weg op te gaan. Dus nog even wachten met experimenteren met de koude blokken e.d. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten