Ga naar inhoud

Tocht???


Max1966

Aanbevolen berichten

Bij dit soort lage temperaturen buiten en een warme auto binnen valt het me op dat ik bij het nemen van scherpe bochten soms een kortstondige koude vlaag / tocht voel.

 

Kan het zijn dat er buiten de kachel om een vlaag koude / frisse wind binnen komt via de roosters? :roll:

 

Sommige onder jullie soms dezelfde ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje verse lucht kan geen kwaad

 

ik dacht eerder dat het anders zat.

koude blijft tegen de vloer hangen en door de bocht verplaatst deze koud lucht zich waardoor je het voelt

koude lucht lees: 2-3 graden frisser dan boven in de wagen

 

Dit klopt inderdaad, je hebt onzichtbare gedeelten/blokken warme en koude lucht in de auto die door plotselinge veranderingen van de auto zich verplaatsen waardoor je in de bocht opeens een koude luchtstroom kan voelen.

Als je de blazers wat harder zet zodat de lucht goed kan circuleren heb je er minder last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank voor de ervaringen.

 

Mijn 3B heeft wel degelijk zo'n rooster in het handschoenenkastje , zal 'ns kijken of die dicht zit.

 

Maar ik betwijfel of dat uberhaupt voelbaar zou zijn als de klep van het kastje dicht zit.

 

Of het koude lucht is die blijft hangen , ik weet het niet.

 

Ik voel de "tocht" meestal ter hoogte van m'n middel-borst. Meer een vlaag dan een verplaatsing van lucht.

 

Ik zal 'ns gaan experimenteren met de blowers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit me bij alfred en "ice" aan.

 

Denk dat er idd blokken koude lucht in de auto blijven staan en bij het nemen van een bocht komt deze voorbij.

 

Zet de climatcontroll maar op auto (met dit weer) en schakel dan na 15min over op de stand dat de lucht bij je voeten vandaan komt. Dan is deze lucht ook "koud".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft het niet met de stroomrichting van de lucht te maken? Als je rechtuit rijdt heeft vanuit je luchtroosters de lucht een bepaalde stroomrichting. In een bocht draait je auto wat, maar die lucht heeft nog een bepaalde richting. Daardoor kort een wisseling van richting van de luchtstroming in de auto. En bij de ramen is de lucht toch wat kouder als de rest van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden