Ga naar inhoud
  • 0

geen radiozender ontvangst


nailhead

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zit een soort versterkertje in de antenne voet.

Dit versterkertje werkt met een spannings injector die achter de radio zit, dit is een klein blokje/kastje dat tussen de antenne plug en de radio zit en waar een draad van aan de +12V hangt.

 

Echter worden deze vaak eruit gehaald als er een niet VW radio ingebouwd wordt.

Meestal zijn ze ook niet echt meer nodig bij aftermarket radio's

 

Het kreng wordt ook wel "Aerial Booster Amplified Antenna Lead" genoemd.

 

radio021-vi.jpg

 

Als dat ding er nog tussen zit kun je proberen die er tussen uit te halen, maar ik zou eerder vermoeden dat je antenne stekker misschien los getrild is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de radio er maar even uitgehaald.

 

Er zit een soort van doosje tussen de antenne kabel en de aansluiting naar de radio,deze zit aangesloten met een zwart kabeltje in de iso stekker,lijkt mij trouwens een aarde aansluiting?(zwart)

 

Heb trouwens met de antennekabel los ontvangst,steek ik hem terug in de radio,dan niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, dat is ook een spanningsinjector. Je hebt ze in 2 soorten, de langwerpige zoals hierboven afgebeeld door ReneR, of een vierkant metalen blokje. De werking is hetzelfde.

Dat verhaal van Ydwer klopt niet, ook mijn 3B heeft standaard een antenneversterker. Die zit bij mij in het dak, achter het hemeltje ter hoogte van de antenne zelf. Of dat bij een sedan ook zo is durf ik niet 100% zeker te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag dat die spanningsinjectoren standaard bij de bouwmarkt hangen in het schap, dus je zou een andere er tussen kunnen proberen.

 

Ik moet wel zeggen, ik had afgelopen week ook slechte ontvangst, door veel ijsvorming rond de antennevoet, denk dat er bij mij dus vocht in is gekomen wat voor ellende heeft gezorgd. Misschien bij jou ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jij hebt een kabelbreuk in de spanningsinjector zo te lezen, dingen kosten 8, 9 euro ? Indien je goed ontvangst hebt zonder zou ik m er uit laten, zoniet: nieuwe inzetten

 

of als je echte jeukert bent; openmaken, kebalbreuk opzoeken solderen en weer dichtmaken (heb ik ook gedaan om te zien wat erin zat, is ook ergens topic over met foto's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het vervangen van de antenne en ook nog een nieuwe radio,is mijn ontvangst nog steeds niks beter.

 

Dus het laatste wat ik kan vervangen is de antennekabel,dus antenneversterker ertussen uit en de bijgeleverde kabel van hirschmann ertussen met een directe plus naar de antenne.

 

Is het verstandig om nog een extra massa te leggen van de antennevoet naar het dak??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden