Ga naar inhoud
  • 0

Passat start niet! help!


PassatSportline

Vraag

Jongens ik heb vanmiddag de sleutels erin gedaan, niet gestart. Ben weer naar binnen gelopen na 5 á 10 minuten weer naar buiten. Kwam overal onder de auto rook vandaan, ook vanuit de grill onder de motorkap. Nu start de auto niet meer. Ik druk de sleutel in, het lijkt wel alsof de auto niet maar niet wil aanslaan. Hier de filmpje om het te laten zien:

 

 

ANWB gebeld, geen woonplaats service. Zou me €150,- kosten om iemand nu er naar te laten kijken. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarschijnlijk komt dat doordat de motor verwarmt wordt.. Ik had de sleutels erin maar motor niet gestart en toen ik terug was stond de motor gewoon op 90 graden terwijl er sinds gisteren niet mee is gereden.. Zou de motor warm gemaakt worden door de accu? Nee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk komt dat doordat de motor verwarmt wordt.. Ik had de sleutels erin maar motor niet gestart en toen ik terug was stond de motor gewoon op 90 graden terwijl er sinds gisteren niet mee is gereden.. Zou de motor warm gemaakt worden door de accu? Nee toch?

 

kemal wie heeft er met jouw auto geraced en die dan gewoon trug op zijn plaats gezet

zou je jongere broer maar eens beginnen checken

normaal is er niks in een wagen wat de motor kan verwarmen tot 90 graden buiten een standkachel

wat wel kan is dat de meter rare dingen doet door een defecte accu , maar dat heb ik zelf nooit mee gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou normale ben ik de gene die voor fanmail uit leeuwarden zorgt, me vader de rustige rijder.. Maar de auto was bij terugkomst op 90 graden.. Dus ik heb een standkachel wat er voor gezorgd heeft dat de accu leeg is, hoop ik!!!

 

Het ruikte trouwens ook naar gekookte olie bij terugkomst en er was ook nog wat diesel verbruikt.. Stond nog een actieradius van 200 en bij terugkomst 140 km..

 

Ik weet in ieder geval dat ik de sleutels er niet meer in zal laten liggen!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is een bijverwarmer leverbaar voor die motoren voor betrekkelijk weinig geld(naar verhouding). Dit is idd, wat Martijn zegt een lege accu omdat je de bendix hoort..

 

Kijk eens in je BC+ of je daar iets kan vinden van Standheizung ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK zie trouwens dat de auto binnen staat?

Ik zou de standkachel niet binnen gebruiken want deze verbrand diesel en dat wordt gewoon via de uitlaat naar buiten gegooid. Als je er naast gaat staan val je neer door de CO vergiftiging.

Standkachel mag je alleen gebruiken als de auto binnen staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
IK zie trouwens dat de auto binnen staat?

Ik zou de standkachel niet binnen gebruiken want deze verbrand diesel en dat wordt gewoon via de uitlaat naar buiten gegooid. Als je er naast gaat staan val je neer door de CO vergiftiging.

Standkachel mag je alleen gebruiken als de auto binnen staat.

Martijn, doe maar buiten :)

@Kemal

Maar wat betreft je ANWB probleempje, je kan, als het "boosten" niet lukt, ook aan de persoon in kwestie vragen of hij/zij jou even buiten de stad wil slepen tenzij je midden in het centrum van Amsterdam woont :mrgreen:

 

Edit: nope dat doe je niet, Veendam is best groot, maar moet geloof ik wel mogelijk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja jongens sorry ik ben opgepakt in duitsland en zat vast vanwege te snel rijden.. De passat is in beslag genomen en werd onveilig verklaard.. 1.9 tdi was de duitse politie te snel.. Uit testen bleek dat het nog net onder het maximum aantal paardenkrachten zat.. De bugatti-norm..

 

 

 

 

 

 

 

Grapje, was het stukje van de pk's maar waar, zal zo snel mogelijk een uitdraai posten! Helaas vanwege studie geen tijd gehad en vergeten.. Vrijdag zal ik het posten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden