Ga naar inhoud

  • 0

Wanneer winterbanden?


blastaway

Vraag

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo'n sok noemen ze dat toch? Heb het wel eens gezien, ziet er makkelijk uit om te monteren.

 

Ze hebben voor aanstaande woensdag of donderdag al de eerste sneeuw voorspelt.

Als je je winterbanden nog wilt laten monteren heb je een probleem.

Zelf doen lijkt me de slimste optie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ook blij dat ik ze er zaterdag onder geknald heb...

 

Heb eigenlijk alleen maar ervaring met kettingen. Sok heb ik gehoord levert niet net zoveel grip als een sok. En in wintersport landen ben je gewoon verplicht kettingen bij je te hebben. Denk dat zo'n sok dan wel afvalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
daar bestaat tegenwoordig ook iets velg vriendelijks voor. Geen ketting maar een zak voor om de wielen. Iemand hier ervaring mee? Op deze manier heb je toch de grip maar niet de kans op beschadigingen van je mooie alu winterwielen.

 

Alfred, thanks voor je link..

 

In 2009 heeft de ANWB een test gedaan van sneeuwkettingen en autosokken.

http://www.winterwebgids.nl/nieuws/1/22 ... beste.html

 

Stalen kettingen zijn en blijven het beste middel in de sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
daar bestaat tegenwoordig ook iets velg vriendelijks voor. Geen ketting maar een zak voor om de wielen. Iemand hier ervaring mee? Op deze manier heb je toch de grip maar niet de kans op beschadigingen van je mooie alu winterwielen.

Heb van een collega vernomen dat hij op de wintersport een sok is kwijt geraakt en dat de andere stuk was gegaan.

Geen sokken voor mij, blijf wel op blote voeten lopen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook Conti's, wel een ander type namelijk de 830P's en ik vind ze voor winterbanden ook erg stil. De afgelopen twee jaar heb ik op Michelin Alpin's gereden en die maakte duidelijk meer lawaai. Ik heb deze zomer even kort met Dunlop sportmaxx gereden en ook die maakte meer lawaai dan dit wintersetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er bij mij ook de winterbanden weer onder. De mijne zijn Vredestein Snowtrac 2 bandjes maar moet zeggen dat ze aanzienlijk meer geluid maken dan mn Vredestein Ultrac Sessanta zomerbanden. Wat geluid betreft ben ik niet echt te spreken over de Snowtrac 2, grip is (met sneeuw) super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb mijn winterbanden er ook onder gezet. Laat de sneeuw maar komen :D

Ik zie dat jij de lemans onder je auto hebt met 215 55 17" banden. Past dit goed? Is officieel toch 235 50 17"?

 

 

Normaal gesproken horen er zelfs 235/45 banden onder volgens de fabrieksspecificatie. Dat ik gekozen heb voor een wat hogere band komt omdat ik vind dat mijn auto nogal stoot op slecht wegdek en ribbels op de snelweg. Ik heb daar nu een stuk minder last van omdat de band wat meer vering heeft door de hogere wang. De teller geeft nu ook de juiste snelheid aan, 100 op de teller is 99km p/u op GPS. Het past allemaal prima onder de auto, er loopt niks aan, en het ziet er wat 'dikker' uit doordat de spatborden wat meer gevuld zijn.

post-5183-1423825281,4631_thumb.jpg

post-5183-1423825281,51_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Foppe, het gaat bij mij niet om trillingen maar om het stoten op de Belgische kasseien en riggels bij bruggen op de snelweg. Mijn schokbrekers zijn pas nieuw want ik heb afgelopen zomer een KW streetcomfort set onder mijn auto gemonteerd. Op 7,5J velgen passen zelfs nog veel smallere banden dan 215. Ik geloof dat daar zelfs 175 banden op passen maar dan heb je wel een extreem 'getrokken' look. Dat is meer iets voor de heftige tuningsboys wat ik zelf niet ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dus aan de schokbrekers ligt het niet, tenminste, niet dat ze kapot zijn. Een streetcomfort, is dat net zoals de koni sportkit een vast en in hardheid verstelbare schokbrekers/verenset? Ik heb met de Eibach nu 30mm lager als standaard en heb geen last van dat soort riggels e.d. behalve als je bij Dreke in de buurt rijdt, dan ga je terug in de tijd... maar ik kom verder niet vaak in Belgie.

 

Heb vandaag weer de LeMans onder de auto gezet, vind de Sima mooi, maar de LeMans toch mooier. Banden zijn ook breder (235 ipv 205) en dat bevalt me persoonlijk beter dan de smallere. Maken dan natuurlijk wel weer iets meer geluid, maar dat is dan niet anders.

 

Ok, genoeg vervuiling:P On-topic :lol;

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden